Diplomová práce "Přehled učebnic matematiky pro ZŠ a jejich analýza v kontextu osnov v 2. polovině 20. století" předkládá soupis dostupných učebnic mezi lety 1950 2000. Tyto učebnice jsou zasazeny do kontextu školských vzdělávacích systémů a osnov matematiky pro 2. stupeň základní školy.
Annotation in English
Thesis "A Bibliography of Mathematics Textbooks for Primary Schools and their Analysis with Respect to Curriculum in the Second Half of the 20th Century" presents a summary of available textbooks between 1950 and 2000. These books are set in the context of school education systems and curricula of mathematics for the primary school.
Keywords
učebnice, matematika, základní škola, osnovy, vzdělávací systém
Keywords in English
textbook, math, primary school, curricula, education system
Length of the covering note
69 s., CXIII s. příloh
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce "Přehled učebnic matematiky pro ZŠ a jejich analýza v kontextu osnov v 2. polovině 20. století" předkládá soupis dostupných učebnic mezi lety 1950 2000. Tyto učebnice jsou zasazeny do kontextu školských vzdělávacích systémů a osnov matematiky pro 2. stupeň základní školy.
Annotation in English
Thesis "A Bibliography of Mathematics Textbooks for Primary Schools and their Analysis with Respect to Curriculum in the Second Half of the 20th Century" presents a summary of available textbooks between 1950 and 2000. These books are set in the context of school education systems and curricula of mathematics for the primary school.
Keywords
učebnice, matematika, základní škola, osnovy, vzdělávací systém
Keywords in English
textbook, math, primary school, curricula, education system
Research Plan
Stručný popis organizace školství na území České republiky v 2. pol. 20. století.
Význačné změny ve školství dané školskými zákony.
Vytvoření přehledu učebnic schválených pro výuku matematiky
na základních školách v druhé polovině 20. století.
Analýza zvolených učebnic s ohledem na tehdy platné osnovy.
Výběr podnětných příkladů a výkladů určitých témat, které by bylo
možné či vhodné zařadit do výuky.
Research Plan
Stručný popis organizace školství na území České republiky v 2. pol. 20. století.
Význačné změny ve školství dané školskými zákony.
Vytvoření přehledu učebnic schválených pro výuku matematiky
na základních školách v druhé polovině 20. století.
Analýza zvolených učebnic s ohledem na tehdy platné osnovy.
Výběr podnětných příkladů a výkladů určitých témat, které by bylo
možné či vhodné zařadit do výuky.
Recommended resources
Mikulčák, J. Jak se vyvíjela pedagogika matematiky ve druhé
polovině 20. století. In: Bečvářová, Martina (editor);
Bečvář, Jindřich (editor): Matematika v proměnách věků. V.
Praha: Matfyzpress, 2007. ISBN 978-80-7378-017-3, pp. 249-315.
Učebnice, metodické příručky a osnovy pro základní školy schválené
pro výuku na základních školách ve sledovaném období.
Školské zákony 1948 - 2000.
Další zdroje informací (databáze Národní knihovny,
Knihovny J. A. Komenského)
Recommended resources
Mikulčák, J. Jak se vyvíjela pedagogika matematiky ve druhé
polovině 20. století. In: Bečvářová, Martina (editor);
Bečvář, Jindřich (editor): Matematika v proměnách věků. V.
Praha: Matfyzpress, 2007. ISBN 978-80-7378-017-3, pp. 249-315.
Učebnice, metodické příručky a osnovy pro základní školy schválené
pro výuku na základních školách ve sledovaném období.
Školské zákony 1948 - 2000.
Další zdroje informací (databáze Národní knihovny,
Knihovny J. A. Komenského)