Tato práce se zabývá jedním z hlavních činitelů při učení, v tomto případě při učení anglického jazyka, a to je motivace. Cílem této práce je zjistit, zda právě sport ovlivňuje míru motivace k učení anglického jazyka a pokud ano, tak v jakém rozsahu. V teoretické části této práce je uvedeno několik možných definicí motivace, spolu s odlišnými teoriemi motivace, které vysvětlují, co člověka motivačně ovlivňuje v průběhu jeho činnosti. V další části je motivace zkoumána z pohledu edukačního procesu a jsou zde prezentovány možnosti, jak motivaci k ha učení zvýšit skrze různé motivační strategie. V následující části, která je praktická, jsou pak tyto poznatky využity. Práce má za úkol přispět k pochopení složitého procesu motivace a vysvětlit jak se projevuje ve školním prostředí a jak může být využita k dosažení efektivnějšího edukačního procesu.
Annotation in English
This thesis deals with the topic of motivation in English language learning by students, whose future may be influenced by professional sport. This thesis is composed of two elemental parts. In the background part, the term motivation is described from various points of views, with the emphasis being put on the educational motivation and possible ways to increase and maintain it by students via different motivational strategies. The research, which was conducted by 14 different athletes, is described in the second, practical, part of the thesis. At the very end of this thesis there are some possible suggestions how to use this influence in teacher´s advantage in order to achieve better results in second language acquisition.
Keywords
motivace, studium, cizí jazyk, edukace, student, sport
Keywords in English
motivation, study, second language, education, student, sport
Length of the covering note
60 s. (115 236 znaků)
Language
AN
Annotation
Tato práce se zabývá jedním z hlavních činitelů při učení, v tomto případě při učení anglického jazyka, a to je motivace. Cílem této práce je zjistit, zda právě sport ovlivňuje míru motivace k učení anglického jazyka a pokud ano, tak v jakém rozsahu. V teoretické části této práce je uvedeno několik možných definicí motivace, spolu s odlišnými teoriemi motivace, které vysvětlují, co člověka motivačně ovlivňuje v průběhu jeho činnosti. V další části je motivace zkoumána z pohledu edukačního procesu a jsou zde prezentovány možnosti, jak motivaci k ha učení zvýšit skrze různé motivační strategie. V následující části, která je praktická, jsou pak tyto poznatky využity. Práce má za úkol přispět k pochopení složitého procesu motivace a vysvětlit jak se projevuje ve školním prostředí a jak může být využita k dosažení efektivnějšího edukačního procesu.
Annotation in English
This thesis deals with the topic of motivation in English language learning by students, whose future may be influenced by professional sport. This thesis is composed of two elemental parts. In the background part, the term motivation is described from various points of views, with the emphasis being put on the educational motivation and possible ways to increase and maintain it by students via different motivational strategies. The research, which was conducted by 14 different athletes, is described in the second, practical, part of the thesis. At the very end of this thesis there are some possible suggestions how to use this influence in teacher´s advantage in order to achieve better results in second language acquisition.
Keywords
motivace, studium, cizí jazyk, edukace, student, sport
Keywords in English
motivation, study, second language, education, student, sport
Research Plan
1. Pravidelné konzultace s vedoucí diplomové práce.
2. Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
3. Příprava podkladů pro výzkum.
4. Provedení výzkumu.
5. Shromáždění dat a jejich analýza.
6. Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
7. Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Research Plan
1. Pravidelné konzultace s vedoucí diplomové práce.
2. Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
3. Příprava podkladů pro výzkum.
4. Provedení výzkumu.
5. Shromáždění dat a jejich analýza.
6. Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
7. Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Recommended resources
Brown, L.V. (2007). Psychology of motivation. New York, Nova Science Publishers.
Dörnyei, Z. (2001). Motivational strategies in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press.
Dörnyei, Z., & Ushioda, E. (2011). Teaching and researching motivation. Harlow: Longman.