Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň číselných představ u dětí předškolního věku. V teoretické části je uvedena teorie, která se vztahuje k tématu dané práce, v metodologické části jsou vytvořeny úkoly, které ověřují rozvoj číselných představ u dětí předškolního věku v praxi. V experimentální části jsou zaznamenány výsledky experimentu. Je zde popsána i jeho úspěšnost a celkové zhodnocení všech úkolů.
Annotation in English
The aim of the undergraduate thesis is to determinate the level of number ideas in preschool education. The theoretical part is about the theory which relates with the theme of the treatise, the methodological part presents tasks which check the level of number ideas in preschool education in practice. The experimental part records the results of the experiment and describes its success rate and rating of it.
Keywords
matematika, předškolní věk, předškolní vzdělávání, význam čísla, předmatematická výchova
Keywords in English
mathematics, preschoolage, preschool education, significance of numbers, mathematical education in kindergarten
Length of the covering note
63 s. (62 501)
Language
CZ
Annotation
Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň číselných představ u dětí předškolního věku. V teoretické části je uvedena teorie, která se vztahuje k tématu dané práce, v metodologické části jsou vytvořeny úkoly, které ověřují rozvoj číselných představ u dětí předškolního věku v praxi. V experimentální části jsou zaznamenány výsledky experimentu. Je zde popsána i jeho úspěšnost a celkové zhodnocení všech úkolů.
Annotation in English
The aim of the undergraduate thesis is to determinate the level of number ideas in preschool education. The theoretical part is about the theory which relates with the theme of the treatise, the methodological part presents tasks which check the level of number ideas in preschool education in practice. The experimental part records the results of the experiment and describes its success rate and rating of it.
Keywords
matematika, předškolní věk, předškolní vzdělávání, význam čísla, předmatematická výchova
Keywords in English
mathematics, preschoolage, preschool education, significance of numbers, mathematical education in kindergarten
Research Plan
- význam matematiky ve vzdělávání, historie matematiky.
- druhy čísel, význam přirozeného čísla - kvantita určitá, neurčitá.
- číslo a číslice, různá zaznamenávání čísel.
- obsah předškolního vzdělávání.
- charakteristika předškolního věku.
- vytváření představy čísel u dětí - jednotlivé fáze.
- cesta ke znaku, znak v mateřské škole, způsob určování počtu u dětí v mateřské škole,
modely čísla.
- charakteristika použitých metod během průzkumu.
- tvorba úkolů pro děti předškolního věku.
Research Plan
- význam matematiky ve vzdělávání, historie matematiky.
- druhy čísel, význam přirozeného čísla - kvantita určitá, neurčitá.
- číslo a číslice, různá zaznamenávání čísel.
- obsah předškolního vzdělávání.
- charakteristika předškolního věku.
- vytváření představy čísel u dětí - jednotlivé fáze.
- cesta ke znaku, znak v mateřské škole, způsob určování počtu u dětí v mateřské škole,
modely čísla.
- charakteristika použitých metod během průzkumu.
- tvorba úkolů pro děti předškolního věku.
Recommended resources
KÁROVÁ, Věra. Počítání bez obav: [jak pomáhat dětem s matematikou].
Praha: Portál, 1996. 141 s. Nápady, hry, tvořivost.
ISBN 80-717-8050-2.
KASLOVÁ, Michaela. Předmatematické činnosti v předškolním
vzdělávání. Praha: Raabe, c2010. 206 s. ISBN 978-808-6307-961.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000. 528 s.
ISBN 80-717-8308-0.
Recommended resources
KÁROVÁ, Věra. Počítání bez obav: [jak pomáhat dětem s matematikou].
Praha: Portál, 1996. 141 s. Nápady, hry, tvořivost.
ISBN 80-717-8050-2.
KASLOVÁ, Michaela. Předmatematické činnosti v předškolním
vzdělávání. Praha: Raabe, c2010. 206 s. ISBN 978-808-6307-961.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000. 528 s.
ISBN 80-717-8308-0.