Bakalářská práce na téma "Vnímání času u dětí v mateřské škole" je rozdělená do tří částí- teoretické, metodologické a experimentální. V teoretické části je popsáno předškolní období, předmatematické představy v mateřské škole, vnímání, pojem čas a vnímání času. Metodologická část obsahuje cíle experimentu, použité metody, podmínky, přípravu a zadání experimentu, terminologii a kritéria hodnocení. V experimentální části je popsán experiment s deseti dětmi z 64. mateřské školy. Výzkum byl prováděn pomocí pěti aktivit týkajících se vnímání času. Jednotlivé úkoly byly vyhodnoceny podle předem stanovených kritérií.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis is focused on the topic "Children's perception of time in kindergarten". It is divided into three parts - theoretical, methodological and experimental. The theoretical section describes the preschool period, pre-mathematics concepts, perception, concept of time and time perception. The methodological part describes the terms and conditions of the experiment, its methods, terminology and its complete preparation, accompanied with the evaluation criteria. The experimental part describes the experiment with ten children from the 64th nursery school. The research was conducted by using five activities related to the perception of time. Individual tasks were evaluated according to predetermined criteria.
Klíčová slova
předškolní období, předmatematické představy, pojem čas, vnímání času, mateřská škola
Klíčová slova v angličtině
preschool period, pre-mathematics concepts, concept of time, time perception, kindergarten
Rozsah průvodní práce
47 s. (63 182 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma "Vnímání času u dětí v mateřské škole" je rozdělená do tří částí- teoretické, metodologické a experimentální. V teoretické části je popsáno předškolní období, předmatematické představy v mateřské škole, vnímání, pojem čas a vnímání času. Metodologická část obsahuje cíle experimentu, použité metody, podmínky, přípravu a zadání experimentu, terminologii a kritéria hodnocení. V experimentální části je popsán experiment s deseti dětmi z 64. mateřské školy. Výzkum byl prováděn pomocí pěti aktivit týkajících se vnímání času. Jednotlivé úkoly byly vyhodnoceny podle předem stanovených kritérií.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis is focused on the topic "Children's perception of time in kindergarten". It is divided into three parts - theoretical, methodological and experimental. The theoretical section describes the preschool period, pre-mathematics concepts, perception, concept of time and time perception. The methodological part describes the terms and conditions of the experiment, its methods, terminology and its complete preparation, accompanied with the evaluation criteria. The experimental part describes the experiment with ten children from the 64th nursery school. The research was conducted by using five activities related to the perception of time. Individual tasks were evaluated according to predetermined criteria.
Klíčová slova
předškolní období, předmatematické představy, pojem čas, vnímání času, mateřská škola
Klíčová slova v angličtině
preschool period, pre-mathematics concepts, concept of time, time perception, kindergarten
Zásady pro vypracování
1) Předškolní období
2) Předmatematické činnosti v MŠ
3) Vnímání
4) Pojem čas
5) Vnímání času
6) Empirická část
Příprava a realizace experimentu zaměřeného na rozlišování ročních období,
pojmů předtím - teď - potom a pojmů včera - dnes - zítra.
Vyhodnocení činností dětí.
Zásady pro vypracování
1) Předškolní období
2) Předmatematické činnosti v MŠ
3) Vnímání
4) Pojem čas
5) Vnímání času
6) Empirická část
Příprava a realizace experimentu zaměřeného na rozlišování ročních období,
pojmů předtím - teď - potom a pojmů včera - dnes - zítra.
Vyhodnocení činností dětí.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J. Orientace v čase a prostoru pro děti od 4 do 6 let.
Brno: Edika, 2012. ISBN 978-80-266-0022-0.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDA, R. Orientace v čase.
Praha: DYS- centrum Praha, 2010. ISBN 978-80-904494-1-1.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost: co by mělo umět dítě
před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2569-4.
KRÁLOVÁ, M. a spol. Metodické listy pro předškolní vzdělávání.
Praha: Raabe, 1999. ISBN 80-86307-03-4.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství a dospívání.
Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J. Orientace v čase a prostoru pro děti od 4 do 6 let.
Brno: Edika, 2012. ISBN 978-80-266-0022-0.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDA, R. Orientace v čase.
Praha: DYS- centrum Praha, 2010. ISBN 978-80-904494-1-1.
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost: co by mělo umět dítě
před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2569-4.
KRÁLOVÁ, M. a spol. Metodické listy pro předškolní vzdělávání.
Praha: Raabe, 1999. ISBN 80-86307-03-4.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství a dospívání.
Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.