Výsledné informace této bakalářské práce zhodnocují účinnost speciálního
vyučovacího programu z hlediska zlepšení pohybových předpokladů dětí mladšího
školního věku. Pohybový program, který nese název Kids in motion je zastřešen
mezinárodním projektem Comenius. Tento program zcela nahrazuje hodiny tělesné
výchovy a je aplikován na žáky 5. ročníku 11. základní školy v Plzni. Výzkum je proveden pomocí metod vstupního i výstupního testování vybrané a kontrolní skupiny, u které probíhají klasické hodiny tělesné výchovy. Teoretická část práce obsahuje charakteristiku pohybových předpokladů, strukturu vyučovacích hodin a popis dětí mladšího školního věku. V praktické části se nachází popis projektu, rozbor jednotlivých vyučovacích jednotek a ověření účinku cvičebního programu. Závěr práce se věnuje porovnávání získaných výsledků a také vytvořením závěrů pro tělovýchovnou praxi.
Anotace v angličtině
The results of my bachelor thesis stand as a result of efficiency testing of special education program that is focused on improvement of physical capabilities of pre-school children. The program called "Kids in Motion" is shielded by international project "Comenius". The program, that was the base of my work, stands as replacement of the physical education courses and is applied on 5th graders of 11th Elementary school in Pilsen. My research was based on the method of input/output testing of sampling group that also has the classical physical education courses. Theoretical part of work consists of
the description of motion capabilities, structure of teaching classes and also the description of basic characteristics of pre-school youngsters. In practical part, I am concerned with description of "Kids in Motion" single course units and verification of effects of this programme. Conclusion of my thesis is focused on comparison of results and creating of conclusions and advices for physical education praxis.
Klíčová slova
motorika, motorické schopnosti, motorické dovednosti, motorické testy, tělesná výchova, mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
motor activity, motor abilities, motor skills, motor tests, physical education, school age children
Rozsah průvodní práce
59 s. a III s. (63 542 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Výsledné informace této bakalářské práce zhodnocují účinnost speciálního
vyučovacího programu z hlediska zlepšení pohybových předpokladů dětí mladšího
školního věku. Pohybový program, který nese název Kids in motion je zastřešen
mezinárodním projektem Comenius. Tento program zcela nahrazuje hodiny tělesné
výchovy a je aplikován na žáky 5. ročníku 11. základní školy v Plzni. Výzkum je proveden pomocí metod vstupního i výstupního testování vybrané a kontrolní skupiny, u které probíhají klasické hodiny tělesné výchovy. Teoretická část práce obsahuje charakteristiku pohybových předpokladů, strukturu vyučovacích hodin a popis dětí mladšího školního věku. V praktické části se nachází popis projektu, rozbor jednotlivých vyučovacích jednotek a ověření účinku cvičebního programu. Závěr práce se věnuje porovnávání získaných výsledků a také vytvořením závěrů pro tělovýchovnou praxi.
Anotace v angličtině
The results of my bachelor thesis stand as a result of efficiency testing of special education program that is focused on improvement of physical capabilities of pre-school children. The program called "Kids in Motion" is shielded by international project "Comenius". The program, that was the base of my work, stands as replacement of the physical education courses and is applied on 5th graders of 11th Elementary school in Pilsen. My research was based on the method of input/output testing of sampling group that also has the classical physical education courses. Theoretical part of work consists of
the description of motion capabilities, structure of teaching classes and also the description of basic characteristics of pre-school youngsters. In practical part, I am concerned with description of "Kids in Motion" single course units and verification of effects of this programme. Conclusion of my thesis is focused on comparison of results and creating of conclusions and advices for physical education praxis.
Klíčová slova
motorika, motorické schopnosti, motorické dovednosti, motorické testy, tělesná výchova, mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
motor activity, motor abilities, motor skills, motor tests, physical education, school age children
Zásady pro vypracování
4/2014 - zadání bakalářské práce
5/2014 - zajištění materiálů, studium odborné literatury a dalších informací
5-8/2014 - testování - sběr dat
8-10/2014 - stanovení hypotéz
10/2014 -2/2015 - vyhodnocení a interpretace dat
3/2015 - předložení první varianty bakalářské práce ke korektuře
4/2015 - odevzdání bakalářské práce
Zásady pro vypracování
4/2014 - zadání bakalářské práce
5/2014 - zajištění materiálů, studium odborné literatury a dalších informací
5-8/2014 - testování - sběr dat
8-10/2014 - stanovení hypotéz
10/2014 -2/2015 - vyhodnocení a interpretace dat
3/2015 - předložení první varianty bakalářské práce ke korektuře
4/2015 - odevzdání bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
PERIČ,T. Sportovní příprava dětí. Praha : Grada, 2012.
KOUBA,V. Motorika dítěte. České Budějovice : JUPF, 1995.