Tato práce se zabývá teorií nastolování agendy na sociální síti Facebook. Má za cíl najít faktory, které ovlivňují hodnocení mediálních obsahů zobrazených na této síti. Součástí práce je experiment v prostředí Facebooku.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on agenda settings theory on Facebook. Primary target is to find, what influence evaluation of medial contents, that are on this social network. This thesis also includes experiment that takes place on Facebook
Klíčová slova
agenda settings, WEB 2.0, Facebook
Klíčová slova v angličtině
agenda settings, WEB 2.0, Facebook
Rozsah průvodní práce
29 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá teorií nastolování agendy na sociální síti Facebook. Má za cíl najít faktory, které ovlivňují hodnocení mediálních obsahů zobrazených na této síti. Součástí práce je experiment v prostředí Facebooku.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on agenda settings theory on Facebook. Primary target is to find, what influence evaluation of medial contents, that are on this social network. This thesis also includes experiment that takes place on Facebook
Klíčová slova
agenda settings, WEB 2.0, Facebook
Klíčová slova v angličtině
agenda settings, WEB 2.0, Facebook
Zásady pro vypracování
Tento projekt se zabývá nastolováním agendy na sociální síti Facebook . Jedním z cílů je zjistit, co agendu na této sociální síti reprezentuje. Budu se zajímat, do jaké míry se tyto aktivity týkají veřejné sféry a do jaké míry se týkají sféry soukromé. Hlavní bude zjištění, jak vypadá ta část, která se týká veřejné sféry a to, jaké faktory ji ovlivňují, například zde tím hlavním interagující uživatelé, použité zdroje, apod. Základním cílem je rozpracování konceptu osobní internetové agendy, především její operacionalizace. Jaké faktory tento měřený koncept utvářejí do jeho současné podoby a jaké aktivity, jež ho formují, za tím vším stojí. Součástí tohoto projektu bude také experiment, jenž se bude zaměřovat právě na chování uživatelů na sociální síti Facebook v souvislosti s jejich hodnocením veřejné sféry zde zobrazené. Půjde tedy o to, zda zde uživatelé opravdu reflektují to, co je zajímá i v reálném světě, nebo zda tento virtuální prostor vytváří i virtuální agendu. Dále pak budu zjišťovat, jakou váhu přikládají hodnotícím funkcím, které jsou na této síti za tímto účelem k dispozici, tedy funkcím, jakými jsou tlačítko "like" či možnost reakce pomocí napsání nějakého komentáře.
Zásady pro vypracování
Tento projekt se zabývá nastolováním agendy na sociální síti Facebook . Jedním z cílů je zjistit, co agendu na této sociální síti reprezentuje. Budu se zajímat, do jaké míry se tyto aktivity týkají veřejné sféry a do jaké míry se týkají sféry soukromé. Hlavní bude zjištění, jak vypadá ta část, která se týká veřejné sféry a to, jaké faktory ji ovlivňují, například zde tím hlavním interagující uživatelé, použité zdroje, apod. Základním cílem je rozpracování konceptu osobní internetové agendy, především její operacionalizace. Jaké faktory tento měřený koncept utvářejí do jeho současné podoby a jaké aktivity, jež ho formují, za tím vším stojí. Součástí tohoto projektu bude také experiment, jenž se bude zaměřovat právě na chování uživatelů na sociální síti Facebook v souvislosti s jejich hodnocením veřejné sféry zde zobrazené. Půjde tedy o to, zda zde uživatelé opravdu reflektují to, co je zajímá i v reálném světě, nebo zda tento virtuální prostor vytváří i virtuální agendu. Dále pak budu zjišťovat, jakou váhu přikládají hodnotícím funkcím, které jsou na této síti za tímto účelem k dispozici, tedy funkcím, jakými jsou tlačítko "like" či možnost reakce pomocí napsání nějakého komentáře.
Seznam doporučené literatury
EARING, James W., ROGERS, Everett M. Agenda- Setting. Communication concepts 6. Thousand Oaks: SAGE Publications, 1996. ISBN 0-7619-0563-4
IYENGAR, Shanto, KINDER, Donald R. News That Matters: Television and American Opinion. American Politics and Political Economy Series. Chicago: University of Chicago Press, 1989. ISBN 0226388573
KALVAS, František. Nastolování agendy: role masové a interpersonální komunikace, osobní zkušenosti a genderu. 1. vydání. Plzeň: Západočeská univerzita, 2009. ISBN 978-80-7043-805-3
McCOMBS, Maxwell E. Agenda Setting: nastolování agendy - masová média a veřejné mínění. 1. vydání. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-591-2
ŠKODOVÁ, Markéta, NEČAS, Vlastimil (eds.). Veřejná a mediální agenda: komparativní analýza tematizace veřejné sféry. 1. vydání. Praha. Proffesional Publishing, 2009. ISBN 978-80-7431-009-9
Seznam doporučené literatury
EARING, James W., ROGERS, Everett M. Agenda- Setting. Communication concepts 6. Thousand Oaks: SAGE Publications, 1996. ISBN 0-7619-0563-4
IYENGAR, Shanto, KINDER, Donald R. News That Matters: Television and American Opinion. American Politics and Political Economy Series. Chicago: University of Chicago Press, 1989. ISBN 0226388573
KALVAS, František. Nastolování agendy: role masové a interpersonální komunikace, osobní zkušenosti a genderu. 1. vydání. Plzeň: Západočeská univerzita, 2009. ISBN 978-80-7043-805-3
McCOMBS, Maxwell E. Agenda Setting: nastolování agendy - masová média a veřejné mínění. 1. vydání. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-591-2
ŠKODOVÁ, Markéta, NEČAS, Vlastimil (eds.). Veřejná a mediální agenda: komparativní analýza tematizace veřejné sféry. 1. vydání. Praha. Proffesional Publishing, 2009. ISBN 978-80-7431-009-9