Má bakalářská práce je zaměřena na diagnostiku úrovně stereopse u dětí 5. tříd vybrané základní školy.
V teoretické části se budu zabývat analýzou motorických schopností a dovedností u dětí, dále popisem zrakových funkcí, anatomií oka a různými zrakovými handicapy, které mohou výrazně ovlivnit kvalitu prostorového vidění. Výzkumný soubor patří věkově do skupiny "zlatého věku motoriky".
V praktické části poté budu popisovat, jak probíhalo samotné měření a samozřejmě také analyzovat výsledky a vyvozovat závěry. Měření kvality zrakových funkcí probíhá pomocí standardizovaného testu The FLY Stereo Acuity Test with Lea SYMBOLS, měření motorického výkonu je testováno pomocí driblinku s míčem na lavičce.
Annotation in English
My bachelor's work is focused on the diagnostics of stereopsis level at children from the fifth class of the primary school.
In the theoretical part I am going to concentrate on analysis of motoric abilities and skills at children, then the describtion of visual functions, the eye anatomy and different visual disorders which can strongly influence spatial seeing. The research file belongs according to the age to the group called " golden age of motor activity".
In my practical part I want to describe how the measurement itself took place and also analyze and deduce its conclusions. The measurement of the visual functions quality is made using the standardized test called The FLY Stereo Test with Lea SYMBOLS. The measurement of the motoric performance is tested by dribbling the ball on the bench.
Keywords
Binokulární vidění, stereopse, mladší školní věk, driblink na lavičce, motorický výkon, binokulární vidění
Keywords in English
binocular vision, stereopsy, younger school age, motoric performance, dribbling the ball on the bench
Length of the covering note
53 s. (7943 znaků)
Language
CZ
Annotation
Má bakalářská práce je zaměřena na diagnostiku úrovně stereopse u dětí 5. tříd vybrané základní školy.
V teoretické části se budu zabývat analýzou motorických schopností a dovedností u dětí, dále popisem zrakových funkcí, anatomií oka a různými zrakovými handicapy, které mohou výrazně ovlivnit kvalitu prostorového vidění. Výzkumný soubor patří věkově do skupiny "zlatého věku motoriky".
V praktické části poté budu popisovat, jak probíhalo samotné měření a samozřejmě také analyzovat výsledky a vyvozovat závěry. Měření kvality zrakových funkcí probíhá pomocí standardizovaného testu The FLY Stereo Acuity Test with Lea SYMBOLS, měření motorického výkonu je testováno pomocí driblinku s míčem na lavičce.
Annotation in English
My bachelor's work is focused on the diagnostics of stereopsis level at children from the fifth class of the primary school.
In the theoretical part I am going to concentrate on analysis of motoric abilities and skills at children, then the describtion of visual functions, the eye anatomy and different visual disorders which can strongly influence spatial seeing. The research file belongs according to the age to the group called " golden age of motor activity".
In my practical part I want to describe how the measurement itself took place and also analyze and deduce its conclusions. The measurement of the visual functions quality is made using the standardized test called The FLY Stereo Test with Lea SYMBOLS. The measurement of the motoric performance is tested by dribbling the ball on the bench.
Keywords
Binokulární vidění, stereopse, mladší školní věk, driblink na lavičce, motorický výkon, binokulární vidění
Keywords in English
binocular vision, stereopsy, younger school age, motoric performance, dribbling the ball on the bench
Research Plan
srpen-září - Studium odborné literatury
říjen-listopad - Příprava a organizace výzkumu
prosinec - Stanovení metod
leden - Vlastní měření
únor - Vyhodnocení
duben - Závěrečná korektura a odevzdání práce
Research Plan
srpen-září - Studium odborné literatury
říjen-listopad - Příprava a organizace výzkumu
prosinec - Stanovení metod
leden - Vlastní měření
únor - Vyhodnocení
duben - Závěrečná korektura a odevzdání práce
Recommended resources
BELEJ, M. (1994). Motorické učenie. Prešov: Ped. fak.
BLAHUŠ, P. (1996). K systémovému pojetí statistických metod v metodologii empirického výzkumu. Praha: Karolinum.
HENDL, J. (2004). Přehled statistických metod zpracování dat: Analýza a metaanalýza dat /Vyd. 1., Praha: Portál.
KASA, J. (2002). Športová antropomotorika. Bratislava: SVSTVŠ
LIBRA, J. (1985). Speciální motorická docilita a učení. Praha: UK
RUŽBARSKÁ, I., TUREK, M. (2007). Kondičné a koordinačné schopnosti v motorike
dětí predškolského a mladšieho školského veku. 1. vyd., Prešov.
SUCHOMEL, A. (2004). Somatická charakteristika dětí školního věku s rozdílnou úrovní motorické výkonnosti. 1. vyd., Liberec: TU Liberec.
Recommended resources
BELEJ, M. (1994). Motorické učenie. Prešov: Ped. fak.
BLAHUŠ, P. (1996). K systémovému pojetí statistických metod v metodologii empirického výzkumu. Praha: Karolinum.
HENDL, J. (2004). Přehled statistických metod zpracování dat: Analýza a metaanalýza dat /Vyd. 1., Praha: Portál.
KASA, J. (2002). Športová antropomotorika. Bratislava: SVSTVŠ
LIBRA, J. (1985). Speciální motorická docilita a učení. Praha: UK
RUŽBARSKÁ, I., TUREK, M. (2007). Kondičné a koordinačné schopnosti v motorike
dětí predškolského a mladšieho školského veku. 1. vyd., Prešov.
SUCHOMEL, A. (2004). Somatická charakteristika dětí školního věku s rozdílnou úrovní motorické výkonnosti. 1. vyd., Liberec: TU Liberec.