Reklama nás obklopuje téměř všude, na ulici, v novinách, časopisech, v televizi, v rádiu a v v neposlední řadě také na internetu. Hraje v našem životě stále důležitější roli, a proto se stále častěji stává předmětem jazykovědného zájmu. Tato práce sestává ze dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část je věnována dvěma rozsáhlým oblastem, a sice problematice reklamy a cizojazyčným elementům obecně. Nejprve je definován pojem reklama, poté je zde uveden teoretický základ reklamy (její cíl, funkce, příjemci, atd.). Práce je zaměřena také na jazykovou stránku reklamy, stylové prostředky, slovotvorbu v reklamě, atd. Předmětem praktické části této práce je analýza reklamy magazínu "Der Spiegel". Praktická část zahrnuje mimo jiné metodu analýzy jazyka reklamy a výsledky praktického výzkumu. Analýza spočívá ve vyhledávání cizojazyčných elementů ve všech typech reklamy výše zmíněného časopisu.
Anotace v angličtině
We're surrounded by advertisement anywhere we go: in the streets, in newspaper, journals, in the TV, radio broadcast and at last but not least on the internet. It's role in our lives is more and more signifficant and that is why it becomes subject of interest in linguistics. This bachelor's thesis concerns just the economic advertisement. The thesis consists of two main parts, theoretical and practical area. The theoretical one looks into two vast fields, namely issues of advertisement and elements of foreign languages in general. At first concept of advertisement is defined then a theoretical basement of advertisement (its purpose, receiver) is mentioned. Thesis is also dedicated to linguistic section of the advertisement, its style means, word-formation and primarily to elements of foreign languages. Subject of the practical part is an analysis of advertisements in journal "Der Spiegel". Practical part also includes method of advertisement analysis and the conclusion of the practical research. Analysis is based on searching for elements of foreign language throughout all the types of advertising in the journal mentioned above.
Klíčová slova
reklama, jazyk reklamy, typy reklamy, cizojazyčné elementy, anglicismy
Klíčová slova v angličtině
advertisement, language of advertisement, kinds of advertisement, foreign language elements, anglicisms
Rozsah průvodní práce
54 s. (71 297)
Jazyk
NE
Anotace
Reklama nás obklopuje téměř všude, na ulici, v novinách, časopisech, v televizi, v rádiu a v v neposlední řadě také na internetu. Hraje v našem životě stále důležitější roli, a proto se stále častěji stává předmětem jazykovědného zájmu. Tato práce sestává ze dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část je věnována dvěma rozsáhlým oblastem, a sice problematice reklamy a cizojazyčným elementům obecně. Nejprve je definován pojem reklama, poté je zde uveden teoretický základ reklamy (její cíl, funkce, příjemci, atd.). Práce je zaměřena také na jazykovou stránku reklamy, stylové prostředky, slovotvorbu v reklamě, atd. Předmětem praktické části této práce je analýza reklamy magazínu "Der Spiegel". Praktická část zahrnuje mimo jiné metodu analýzy jazyka reklamy a výsledky praktického výzkumu. Analýza spočívá ve vyhledávání cizojazyčných elementů ve všech typech reklamy výše zmíněného časopisu.
Anotace v angličtině
We're surrounded by advertisement anywhere we go: in the streets, in newspaper, journals, in the TV, radio broadcast and at last but not least on the internet. It's role in our lives is more and more signifficant and that is why it becomes subject of interest in linguistics. This bachelor's thesis concerns just the economic advertisement. The thesis consists of two main parts, theoretical and practical area. The theoretical one looks into two vast fields, namely issues of advertisement and elements of foreign languages in general. At first concept of advertisement is defined then a theoretical basement of advertisement (its purpose, receiver) is mentioned. Thesis is also dedicated to linguistic section of the advertisement, its style means, word-formation and primarily to elements of foreign languages. Subject of the practical part is an analysis of advertisements in journal "Der Spiegel". Practical part also includes method of advertisement analysis and the conclusion of the practical research. Analysis is based on searching for elements of foreign language throughout all the types of advertising in the journal mentioned above.
Klíčová slova
reklama, jazyk reklamy, typy reklamy, cizojazyčné elementy, anglicismy
Klíčová slova v angličtině
advertisement, language of advertisement, kinds of advertisement, foreign language elements, anglicisms
Zásady pro vypracování
1) Úvod
2) Přejímání slov z cizích jazyků
3) Jazyk reklamy
4) Praktická část - analýza textů
5) Vyhodnocení analýzy, závěr
Zásady pro vypracování
1) Úvod
2) Přejímání slov z cizích jazyků
3) Jazyk reklamy
4) Praktická část - analýza textů
5) Vyhodnocení analýzy, závěr
Seznam doporučené literatury
Janich, Nina: Werbesprache, Tübingen, 2003.
Schippan, Thea: Lexikologie der deutschen Gegenwartssprache, Tübingen, 1992.
Fleischer, W. / Barts, I.: Wortbildung der deutschen Gegenwartssprache, Tübingen, 1992.
Seznam doporučené literatury
Janich, Nina: Werbesprache, Tübingen, 2003.
Schippan, Thea: Lexikologie der deutschen Gegenwartssprache, Tübingen, 1992.
Fleischer, W. / Barts, I.: Wortbildung der deutschen Gegenwartssprache, Tübingen, 1992.