Masová média vytváří určitý obraz o kriminalistech a výkonu jejich povolání, tato práce se pokouší za pomoci kvalitativního typu výzkumu nahlédnout za něj, etnograficky zdokumentovat a zprostředkovat určitý náhled. Tato práce nabízí další variantu vhledu do zákulisí práce kriminální policie prostřednictvím aktérského hlediska kriminalistů, toho, jak vnímají, presentují a hodnotí svou pracovní každodennost a svou práci celkově.
Annotation in English
Mass media create certain image of criminologists and their profession. This thesis attempts with the help of qualitative research to look beyond it, to ethnographically document and to mediate an insight.
This thesis provides another option of the view behind the scenes of the criminal police work . And this by the point of view of acting detectives - how they perceive, present and evaulate their everyday work and their work in general.
Keywords
etnografie partikulárního prostředí, stereotypy, masmédia, justice, detektivové
Keywords in English
ethnography of particular environment, stereotypes, mass media, justice, detectives
Length of the covering note
31s. (55 676 znaků)
Language
CZ
Annotation
Masová média vytváří určitý obraz o kriminalistech a výkonu jejich povolání, tato práce se pokouší za pomoci kvalitativního typu výzkumu nahlédnout za něj, etnograficky zdokumentovat a zprostředkovat určitý náhled. Tato práce nabízí další variantu vhledu do zákulisí práce kriminální policie prostřednictvím aktérského hlediska kriminalistů, toho, jak vnímají, presentují a hodnotí svou pracovní každodennost a svou práci celkově.
Annotation in English
Mass media create certain image of criminologists and their profession. This thesis attempts with the help of qualitative research to look beyond it, to ethnographically document and to mediate an insight.
This thesis provides another option of the view behind the scenes of the criminal police work . And this by the point of view of acting detectives - how they perceive, present and evaulate their everyday work and their work in general.
Keywords
etnografie partikulárního prostředí, stereotypy, masmédia, justice, detektivové
Keywords in English
ethnography of particular environment, stereotypes, mass media, justice, detectives
Research Plan
viz "Vyhláška děkana FF č. 2/2012 ze dne 27. srpna 2012 o požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek"
Cílem mé práce je určitým způsobem popsat a charakterizovat mediální stereotypy, a jejich význam v kontextu konstruování představ veřejnosti o práci detektivů a kriminalistů. Teoretická část práce se bude soustředit na analýzu a obsah mediálních stereotypů o detektivní či kriminalistické práci.
Ve vlastní práci provedu terénní výzkum (kvalitativního typu) v prostředí pražských detektivů, který bude zaměřený zejména na to jakým způsobem dotazovaní charakterizují a hodnotí svou práci. Výsledky výzkumu budou sekundárně analysovány. Práce bude koncipována jako komparace mediálních stereotypů a výsledků analýzy rozhovorů.
Research Plan
viz "Vyhláška děkana FF č. 2/2012 ze dne 27. srpna 2012 o požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek"
Cílem mé práce je určitým způsobem popsat a charakterizovat mediální stereotypy, a jejich význam v kontextu konstruování představ veřejnosti o práci detektivů a kriminalistů. Teoretická část práce se bude soustředit na analýzu a obsah mediálních stereotypů o detektivní či kriminalistické práci.
Ve vlastní práci provedu terénní výzkum (kvalitativního typu) v prostředí pražských detektivů, který bude zaměřený zejména na to jakým způsobem dotazovaní charakterizují a hodnotí svou práci. Výsledky výzkumu budou sekundárně analysovány. Práce bude koncipována jako komparace mediálních stereotypů a výsledků analýzy rozhovorů.
Recommended resources
JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. 413 s. ISBN 978-80-7367-466-3.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. 639 s. ISBN 978-80-7367-574-5.
JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost: [stručný úvod do studia médií a mediální komunikace]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003. 207 s. ISBN 80-7178-697-7.
FOUCAULT, Michel. Dohlížet a trestat: kniha o zrodu vězení. Praha: Dauphin, 2000. 427 s. Studie; sv. 10. ISBN 80-86019-96-9.
SILVERMAN, David. Ako robiť kvalitatívny výskum: praktická príručka. Bratislava: Ikar, 2005. 327 s. Pegas; Zv. 8. ISBN 80-551-0904-4.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. 407 s. ISBN 80-7367-040-2.
LUHMANN, Niklas. Realita masmédií. Vyd. 1. Praha: Academia, 2014. 143 s. XXI. století; sv. 31. ISBN 978-80-200-2333-9.
Recommended resources
JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. 413 s. ISBN 978-80-7367-466-3.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. 639 s. ISBN 978-80-7367-574-5.
JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost: [stručný úvod do studia médií a mediální komunikace]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003. 207 s. ISBN 80-7178-697-7.
FOUCAULT, Michel. Dohlížet a trestat: kniha o zrodu vězení. Praha: Dauphin, 2000. 427 s. Studie; sv. 10. ISBN 80-86019-96-9.
SILVERMAN, David. Ako robiť kvalitatívny výskum: praktická príručka. Bratislava: Ikar, 2005. 327 s. Pegas; Zv. 8. ISBN 80-551-0904-4.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. 407 s. ISBN 80-7367-040-2.
LUHMANN, Niklas. Realita masmédií. Vyd. 1. Praha: Academia, 2014. 143 s. XXI. století; sv. 31. ISBN 978-80-200-2333-9.