Práce se zabývá tématem lesních mateřských školek a popisuje vývoj Dětské lesní školky Větvička.
Hledá kořeny vybrané problematiky v zahraničí i v ČR.
Popisuje proces vzniku alternativního předškolního zařízení, ukazuje východiska, která mohou vést k zakládání lesní mateřské školky, popisuje lesní mateřskou školku a její provoz.
Empirická část je vedena v duchu evaluace dosavadní práce v jedné lesní školce.
Praktické části předcházelo uvědomění si aktuálního neuspokojivého stavu vzdělávání v lesní školce a otevření se možnostem jeho řešení.
Autorka zjišťuje názory na úroveň vzdělávání a provozu v lesní školce. Na své názory jsou dotazováni průvodci v lesní školce a rodiče dětí do ní zapsaných.
Výsledek evaluace slouží jako východisko pro další práci.
Annotation in English
This bachelor´s work deals with the topic of outdoor preschools and describes the development of outdoor preschool called Větvička.
The work looks for the historical roots of some specific issues both abroad and in the Czech Republic.
It describes the origins of alternative pre-school facilities, shows some starting points that can lead to outdoor preschools establishment and also describes the operation of this school. The empirical part is written in the spirit of the evaluation of the work in one outdoor preschool.
The practical part was preceded by an awareness of the current unsatisfactory state of education in outdoor preschool and opening up to the possibilities of its solution.
The author inquiries into the opinions on the level of education and operations in this outdoor preschool. These views are questioned the teachers in this outdoor preschool and the parents of the children enrolled into this school.
The result of the evaluation serves as a basis for further work.
Keywords
dítě předškolního věku, přírodní prostředí, průvodce, lesní mateřská školka, pobyt v lese za každého počasí, legislativní podmínky, standardy kvality lesní školky, evaluace vzdělávání
Keywords in English
Pre-elementary school child, natural environment, teacher-guide, outdoor preschool, every day stay in forest in all weathers, legislative conditions, the quality standards of outdoor preschool, evaluation of education
Length of the covering note
Práce: 79 s. (18 546 slov).
Language
CZ
Annotation
Práce se zabývá tématem lesních mateřských školek a popisuje vývoj Dětské lesní školky Větvička.
Hledá kořeny vybrané problematiky v zahraničí i v ČR.
Popisuje proces vzniku alternativního předškolního zařízení, ukazuje východiska, která mohou vést k zakládání lesní mateřské školky, popisuje lesní mateřskou školku a její provoz.
Empirická část je vedena v duchu evaluace dosavadní práce v jedné lesní školce.
Praktické části předcházelo uvědomění si aktuálního neuspokojivého stavu vzdělávání v lesní školce a otevření se možnostem jeho řešení.
Autorka zjišťuje názory na úroveň vzdělávání a provozu v lesní školce. Na své názory jsou dotazováni průvodci v lesní školce a rodiče dětí do ní zapsaných.
Výsledek evaluace slouží jako východisko pro další práci.
Annotation in English
This bachelor´s work deals with the topic of outdoor preschools and describes the development of outdoor preschool called Větvička.
The work looks for the historical roots of some specific issues both abroad and in the Czech Republic.
It describes the origins of alternative pre-school facilities, shows some starting points that can lead to outdoor preschools establishment and also describes the operation of this school. The empirical part is written in the spirit of the evaluation of the work in one outdoor preschool.
The practical part was preceded by an awareness of the current unsatisfactory state of education in outdoor preschool and opening up to the possibilities of its solution.
The author inquiries into the opinions on the level of education and operations in this outdoor preschool. These views are questioned the teachers in this outdoor preschool and the parents of the children enrolled into this school.
The result of the evaluation serves as a basis for further work.
Keywords
dítě předškolního věku, přírodní prostředí, průvodce, lesní mateřská školka, pobyt v lese za každého počasí, legislativní podmínky, standardy kvality lesní školky, evaluace vzdělávání
Keywords in English
Pre-elementary school child, natural environment, teacher-guide, outdoor preschool, every day stay in forest in all weathers, legislative conditions, the quality standards of outdoor preschool, evaluation of education
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Recommended resources
OPRAVILOVÁ, Eva et al. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2006. ISBN 80-87000-00-5.\\
VOŠAHLÍKOVÁ, Tereza. Základy vzdělávání pro udržitelný rozvoj - metodika pro předškolní vzdělávání.[on line]. Rvp,; [citováno 12. 7. 2011]. Online získáno: http://clanky.rvp.cz/clanek/s/P/12987/ZAKLADY VZDELAVANI PRO UDRZITELNY ROZVOJ. METODIKA PRO PREDSKOLNI VZDELAVANI.html/\\
SVOBODOVÁ, Eva a kol. Vzdělávání v mateřské škole. Školní a třídní vzdělávací program. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.\\
KIRCHNEROVÁ, Veronika a Radka RUBEŠOVÁ. Výchova prožitkem: tvořivé hry a činnosti pro mateřské školy. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0505-0.\\
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina. [online]. Enviwiki, ; [citováno 16. 2.. 2014 ]. On-line získáno: .\\
VOŠAHLÍKOVÁ, Tereza. Ekoškolky a lesní mateřské školky. Praktický manuál pro aktivní rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2012. ISBN 978-80-7212-537-1.\\
Recommended resources
OPRAVILOVÁ, Eva et al. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2006. ISBN 80-87000-00-5.\\
VOŠAHLÍKOVÁ, Tereza. Základy vzdělávání pro udržitelný rozvoj - metodika pro předškolní vzdělávání.[on line]. Rvp,; [citováno 12. 7. 2011]. Online získáno: http://clanky.rvp.cz/clanek/s/P/12987/ZAKLADY VZDELAVANI PRO UDRZITELNY ROZVOJ. METODIKA PRO PREDSKOLNI VZDELAVANI.html/\\
SVOBODOVÁ, Eva a kol. Vzdělávání v mateřské škole. Školní a třídní vzdělávací program. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.\\
KIRCHNEROVÁ, Veronika a Radka RUBEŠOVÁ. Výchova prožitkem: tvořivé hry a činnosti pro mateřské školy. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0505-0.\\
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina. [online]. Enviwiki, ; [citováno 16. 2.. 2014 ]. On-line získáno: .\\
VOŠAHLÍKOVÁ, Tereza. Ekoškolky a lesní mateřské školky. Praktický manuál pro aktivní rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2012. ISBN 978-80-7212-537-1.\\