Tato diplomová práce se zabývá problematikou vizuální identity existujícího subjektu. Vybrané téma je "Jednotný vizuální styl firmy Vest". Jedná o zlínskou rodinnou firmu, která vyrábí a distribuuje trvanlivé slané pečivo. Jednotlivé komponenty vizuální identity jsou tvořeny novým logem a jednotným vizuálním stylem společnosti s novým obalovým designem produktů. Pro všechny prvky vizuálního stylu bylo zvoleno černé provedení podpořené přírodním strukturovaným papírem.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the visual identity of an existing subject. The selected topic is corporate identity of the company Vest. It is a family company from Zlin that manufactures and distributes salt bakery products. Individual components of the corporate identity are formed by a new logo and visual identity of the company with a new packaging design of products. A black color scheme was chosen for all elements of the visual style, supported by natural textured paper.
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vizuální identity existujícího subjektu. Vybrané téma je "Jednotný vizuální styl firmy Vest". Jedná o zlínskou rodinnou firmu, která vyrábí a distribuuje trvanlivé slané pečivo. Jednotlivé komponenty vizuální identity jsou tvořeny novým logem a jednotným vizuálním stylem společnosti s novým obalovým designem produktů. Pro všechny prvky vizuálního stylu bylo zvoleno černé provedení podpořené přírodním strukturovaným papírem.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the visual identity of an existing subject. The selected topic is corporate identity of the company Vest. It is a family company from Zlin that manufactures and distributes salt bakery products. Individual components of the corporate identity are formed by a new logo and visual identity of the company with a new packaging design of products. A black color scheme was chosen for all elements of the visual style, supported by natural textured paper.
Minimální rozsah prací
Počet: 1 grafický manuál, soubor plakátů, propagační materiály.
Formát: A6 - B1.
Popis realizace: shromáždění informací o subjektu. Práce na návrhu loga a doplňkové grafice.
Výběr použitých materiálů. Aplikace a použití loga.
Výstup: zpracování grafického manuálu, vytvoření plakátů a propagačních materiálů
reprezentujících daný subjekt.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven)
a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1 x týdně v rámci semináře
ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce:
(bod 1. 3. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji dříve, nežli začnu pracovat).
Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce. Praktická práce - sběr materiálů a průběžné
intenzivní studium zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné
práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu
s doporučenou osnovou (pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní
teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace,
odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba
červen - Obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk)
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací
Počet: 1 grafický manuál, soubor plakátů, propagační materiály.
Formát: A6 - B1.
Popis realizace: shromáždění informací o subjektu. Práce na návrhu loga a doplňkové grafice.
Výběr použitých materiálů. Aplikace a použití loga.
Výstup: zpracování grafického manuálu, vytvoření plakátů a propagačních materiálů
reprezentujících daný subjekt.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven)
a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1 x týdně v rámci semináře
ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce:
(bod 1. 3. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji dříve, nežli začnu pracovat).
Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce. Praktická práce - sběr materiálů a průběžné
intenzivní studium zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné
práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu
s doporučenou osnovou (pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní
teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace,
odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba
červen - Obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk)
Seznam doporučené literatury
KOTYZA, M., KAFKA, O. Corporate identity set. Praha: grafické studio Kafka
design, 2006. ISBN není uvedeno.
AMBROSE, G., HARRIS, P. Grafický design: Typografie. Brno: Computer
Press, a. s., 2010. ISBN 978-80-251-2967-8.
GRANT DESIGN COLLABORATIVE. 1000 grafických prvků. Praha: Slovart,
2009. ISBN 978-80-7391-306-9.
POULIN, Richard. Jazyk grafického designu. Praha: Slovart, 2012.
ISBN 978-80-7391-552-0.
HELLER, Jan. 1000 Obalový design. Nejlepší nápady pro kartony,
krabice, tašky a láhve. Praha: Slovart, 2008. ISBN: 978-80-7391-191-1.
HERRIOTT, Luke. 1000 Restaurací, kaváren a barů. Od značky po logo
a vše ostatní, co patří k tématu. Praha: Slovart, 2007.
ISBN 978-80-7209-942-9.
PHILIPPIN, F., KIOSOGLOU, B. I used to be a design student. Londýn:
Laurence King Publishing, 2013 ISBN 978-1-85669-898-6.
Seznam doporučené literatury
KOTYZA, M., KAFKA, O. Corporate identity set. Praha: grafické studio Kafka
design, 2006. ISBN není uvedeno.
AMBROSE, G., HARRIS, P. Grafický design: Typografie. Brno: Computer
Press, a. s., 2010. ISBN 978-80-251-2967-8.
GRANT DESIGN COLLABORATIVE. 1000 grafických prvků. Praha: Slovart,
2009. ISBN 978-80-7391-306-9.
POULIN, Richard. Jazyk grafického designu. Praha: Slovart, 2012.
ISBN 978-80-7391-552-0.
HELLER, Jan. 1000 Obalový design. Nejlepší nápady pro kartony,
krabice, tašky a láhve. Praha: Slovart, 2008. ISBN: 978-80-7391-191-1.
HERRIOTT, Luke. 1000 Restaurací, kaváren a barů. Od značky po logo
a vše ostatní, co patří k tématu. Praha: Slovart, 2007.
ISBN 978-80-7209-942-9.
PHILIPPIN, F., KIOSOGLOU, B. I used to be a design student. Londýn:
Laurence King Publishing, 2013 ISBN 978-1-85669-898-6.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název práce:
Navržená známka vedoucího práce: 2
Navržená známka oponenta: 2
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce nejprve formou prezentace na PC a poté formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru.
Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení. Dále se komise seznámila i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.