Pro svojí diplomovou práci jsem si vybral téma Vizuální identita existujícího subjektu. Téma je to široké, proto jsem si ho upřesnil na Vizuální styl města Ledeč nad Sázavou. Toto téma jsem si vybral, protože z tohoto města pocházím. Město nemá žádný ucelený vizuální styl, proto jsem si řekl, že se o něj pokusím. Vzniklo tak logo, u kterého jsem se inspiroval městským erbem, na kterém jsou tři leknínové listy. Součástí práce je také soubor propagačních letáků. Jsou na nich zaznamenány všechny kulturní a přírodní památky. Vznikl také propagační plakát, na který jsem umístil všechny tyto letáky a heslo poznej Ledeč. Poslední částí jsou pohledy. Vycházel jsem u nich ze stejné estetiky, jak u letáků, aby spolu korespondovali. Doufám, že se má práce bude líbit a jsem zvědavý na ohlasy.
Annotation in English
For my dissertation work I choose topic called "Visual identity of an
existing entity" which is broad topic, so I had to specify to the "Visual
identity of the city". I think, it is very hard task, which takes me a lot of
time. I started with creating logo of the town. At first I wanted to do only
typographic logo. But I found that it does not work. So I started looking
for something that would refer to the city. Finally, I choose three lily leaf
symbol, which is located in the city´s coat of arms. Leaves are arranged
into arrows and accompanied by the city name. I also do corporate
identity, where I explain how to use the logo. A big part of my work are
promotional leaflets. There are all important facts about Ledeč nad
Sázavou and suroundings. Leaflets are described from A to Z. It is because
I wanted to express to the people to know Ledeč. All pictures I took this
spring, I wanted pictures, without bright sun shine, I wanted photos to be
more blurred. All text I used in the leaflets I composed myself from book
and the Internet. I have created a promotional poster, which I placed all
27 leaflets. It should attract tourists to visit the city. Another parts of my
work are postcards. I created 12 designs of them. There are important
sights. I hope my work will enjoy both classmates and profesors. At this
moment I am happy with it. I hope that I will be in six months too.
Keywords
Logo, Leták, Plakát, Pohled
Keywords in English
Logo, Leaflet, Poster, Postcard
Length of the covering note
38 s.
Language
CZ
Annotation
Pro svojí diplomovou práci jsem si vybral téma Vizuální identita existujícího subjektu. Téma je to široké, proto jsem si ho upřesnil na Vizuální styl města Ledeč nad Sázavou. Toto téma jsem si vybral, protože z tohoto města pocházím. Město nemá žádný ucelený vizuální styl, proto jsem si řekl, že se o něj pokusím. Vzniklo tak logo, u kterého jsem se inspiroval městským erbem, na kterém jsou tři leknínové listy. Součástí práce je také soubor propagačních letáků. Jsou na nich zaznamenány všechny kulturní a přírodní památky. Vznikl také propagační plakát, na který jsem umístil všechny tyto letáky a heslo poznej Ledeč. Poslední částí jsou pohledy. Vycházel jsem u nich ze stejné estetiky, jak u letáků, aby spolu korespondovali. Doufám, že se má práce bude líbit a jsem zvědavý na ohlasy.
Annotation in English
For my dissertation work I choose topic called "Visual identity of an
existing entity" which is broad topic, so I had to specify to the "Visual
identity of the city". I think, it is very hard task, which takes me a lot of
time. I started with creating logo of the town. At first I wanted to do only
typographic logo. But I found that it does not work. So I started looking
for something that would refer to the city. Finally, I choose three lily leaf
symbol, which is located in the city´s coat of arms. Leaves are arranged
into arrows and accompanied by the city name. I also do corporate
identity, where I explain how to use the logo. A big part of my work are
promotional leaflets. There are all important facts about Ledeč nad
Sázavou and suroundings. Leaflets are described from A to Z. It is because
I wanted to express to the people to know Ledeč. All pictures I took this
spring, I wanted pictures, without bright sun shine, I wanted photos to be
more blurred. All text I used in the leaflets I composed myself from book
and the Internet. I have created a promotional poster, which I placed all
27 leaflets. It should attract tourists to visit the city. Another parts of my
work are postcards. I created 12 designs of them. There are important
sights. I hope my work will enjoy both classmates and profesors. At this
moment I am happy with it. I hope that I will be in six months too.
Keywords
Logo, Leták, Plakát, Pohled
Keywords in English
Logo, Leaflet, Poster, Postcard
Research Plan
Minimální rozsah prací
Počet: tiskoviny a návrhy odpovídající rozsahu práce minimálně 10 plakátů.
Formát: soubor formátů od velikosti A6 do B1.
Popis realizace: maketa manuálu a prezentace vizuálního stylu města. Obrazová složka,
typografická úprava, propagační materiály.
Výstup: logo, maketa manuálu, propagační plakáty, letáky a doplňující předměty.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven)
a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře
ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce: (bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím,
kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce,
předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou
(pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní
teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické
i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce
pro udělení zápočtu).
Obhajoba
červen - Obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk).
Research Plan
Minimální rozsah prací
Počet: tiskoviny a návrhy odpovídající rozsahu práce minimálně 10 plakátů.
Formát: soubor formátů od velikosti A6 do B1.
Popis realizace: maketa manuálu a prezentace vizuálního stylu města. Obrazová složka,
typografická úprava, propagační materiály.
Výstup: logo, maketa manuálu, propagační plakáty, letáky a doplňující předměty.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven)
a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře
ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce: (bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím,
kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce,
předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou
(pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní
teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické
i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce
pro udělení zápočtu).
Obhajoba
červen - Obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk).
Recommended resources
BHASKARANOVÁ, Lakshimi. Podoby moderního designu. Bratislava:
Slovart, 2007. ISBN 80-7209-864-0.
HELLER, Jan. Obalový design. Bratislava: Slovart, 2009.
ISBN 978-80-7391-191-1.
JANÁKOVÁ, Iva. Ladislav Sutnar - Praha - New York - design in action.
1. vyd. v Praze: Uměleckoprůmyslové museum, 2003. ISBN 80-7101-050-2.
KNIGHT, C & Glaser, J. Create memorable graphic design using mnemonics
and visual hooks. RotoVsion, 2006. ISBN 978-2-940361-26-7.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola
uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
TIMOTHY, Samara. Grafický design. Bratislava: Slovart, 2008.
ISBN 978-80-7391-030-3.
Recommended resources
BHASKARANOVÁ, Lakshimi. Podoby moderního designu. Bratislava:
Slovart, 2007. ISBN 80-7209-864-0.
HELLER, Jan. Obalový design. Bratislava: Slovart, 2009.
ISBN 978-80-7391-191-1.
JANÁKOVÁ, Iva. Ladislav Sutnar - Praha - New York - design in action.
1. vyd. v Praze: Uměleckoprůmyslové museum, 2003. ISBN 80-7101-050-2.
KNIGHT, C & Glaser, J. Create memorable graphic design using mnemonics
and visual hooks. RotoVsion, 2006. ISBN 978-2-940361-26-7.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola
uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
TIMOTHY, Samara. Grafický design. Bratislava: Slovart, 2008.
ISBN 978-80-7391-030-3.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Good
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Název práce:
Navržená známka vedoucího práce: 2
Navržená známka oponenta: 4
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce nejprve formou prezentace na PC a poté formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru.
Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení. Dále se komise seznámila i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.