Mojí praktickou diplomovou prací je kolekce obuvi a módních doplňků, která je rozdělena do třech setů. Celkem obsahuje tři páry dámské obuvi, tašku přes rameno či do ruky, dvě malé kabelky a pásek. Formu celé kolekce jsem záměrně zvolila tak, aby podtrhla a ukázala, jak lze pracovat s nejvýraznější a nejpodstatnější součástí mých doplňků, kterou je lososí kůže. Ve své diplomové práce jsem se zaměřila na vytvoření vlastního materiálu v podobě ručně vyčiněné, původně odpadní lososí kůže tradičním způsobem, její další úpravou a zpracováním. Tato lososí kůže se poté objevuje v různobarevných podobách a jednotlivé doplňky celé kolekce se také liší jejím použitím. Formálně je celá kolekce inspirována tvaroslovím samotného živého lososa a je tedy fúzí organických tvarů s prvky streamline designu. Hlavní části celé kolekce jsou tvořeny z přírodních materiálů, kterými jsou bukové dřevo, telecí kůže a ručně vyčiněná lososí kůže. Jsem velmi ráda, že se mi podařilo vytvořit vlastní materiál v podobě vlastnoručně vyčiněné lososí kůže a že vznikla mini kolekce, která je myslím důstojným nositelem velmi složitě získaného materiálu.
Annotation in English
My practical thesis is a collection of shoes and fashion accessories divided into three sets. It contains in total three pairs of woman's shoes, shoulder bags, two hand bags and
a belt. In my collection I deliberately chose to highlight the versatility of the boldest of components and the one I used the most: salmon leather. In my thesis I focused on creating my own material in the form of hand-tanned, originally waste salmon leather by treating and processing it in a traditional way. The result is salmon leather that comes in different colours and forms in every individual item of accessories in my collection and shows variety of potential use. Essentially the entire collection was inspired by the morphology of a live salmon itself and therefore mergers organic shapes with elements of mainstream design. The core part of the collection has been made of natural materials including beech, calf leather and hand-tanned salmon leather. I am very glad that I managed to create my own material and that salmon leather inspired my mini collection which
I think is an extensive sample of possibilities this new and complex material has got to offer.
Mojí praktickou diplomovou prací je kolekce obuvi a módních doplňků, která je rozdělena do třech setů. Celkem obsahuje tři páry dámské obuvi, tašku přes rameno či do ruky, dvě malé kabelky a pásek. Formu celé kolekce jsem záměrně zvolila tak, aby podtrhla a ukázala, jak lze pracovat s nejvýraznější a nejpodstatnější součástí mých doplňků, kterou je lososí kůže. Ve své diplomové práce jsem se zaměřila na vytvoření vlastního materiálu v podobě ručně vyčiněné, původně odpadní lososí kůže tradičním způsobem, její další úpravou a zpracováním. Tato lososí kůže se poté objevuje v různobarevných podobách a jednotlivé doplňky celé kolekce se také liší jejím použitím. Formálně je celá kolekce inspirována tvaroslovím samotného živého lososa a je tedy fúzí organických tvarů s prvky streamline designu. Hlavní části celé kolekce jsou tvořeny z přírodních materiálů, kterými jsou bukové dřevo, telecí kůže a ručně vyčiněná lososí kůže. Jsem velmi ráda, že se mi podařilo vytvořit vlastní materiál v podobě vlastnoručně vyčiněné lososí kůže a že vznikla mini kolekce, která je myslím důstojným nositelem velmi složitě získaného materiálu.
Annotation in English
My practical thesis is a collection of shoes and fashion accessories divided into three sets. It contains in total three pairs of woman's shoes, shoulder bags, two hand bags and
a belt. In my collection I deliberately chose to highlight the versatility of the boldest of components and the one I used the most: salmon leather. In my thesis I focused on creating my own material in the form of hand-tanned, originally waste salmon leather by treating and processing it in a traditional way. The result is salmon leather that comes in different colours and forms in every individual item of accessories in my collection and shows variety of potential use. Essentially the entire collection was inspired by the morphology of a live salmon itself and therefore mergers organic shapes with elements of mainstream design. The core part of the collection has been made of natural materials including beech, calf leather and hand-tanned salmon leather. I am very glad that I managed to create my own material and that salmon leather inspired my mini collection which
I think is an extensive sample of possibilities this new and complex material has got to offer.
Minimální rozsah prací
Počet: vytvoření celkové koncepce ucelené řady kabelek a jiných doplňků minimálně
6 ks modelů.
Formát: modelované skici jednotlivých modelů 1:1
Popis realizace:
- rešerže zvoleného zadání,
- rozpracování jednotlivých myšlenek ve skicách,
- vytvoření jednotlivých návrhů, kresby,
- volba vhodné materiálové skladby,
- volba vhodných technologií zpracování,
- vlastní realizace jednotlivých modelů.
Výstup: 6 kusů modelů z finálního materiálu.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven)
a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře
ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce: (bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím,
kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce,
předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou
(pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní
teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické
i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce
pro udělení zápočtu).
Obhajoba
červen - Obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk).
Research Plan
Minimální rozsah prací
Počet: vytvoření celkové koncepce ucelené řady kabelek a jiných doplňků minimálně
6 ks modelů.
Formát: modelované skici jednotlivých modelů 1:1
Popis realizace:
- rešerže zvoleného zadání,
- rozpracování jednotlivých myšlenek ve skicách,
- vytvoření jednotlivých návrhů, kresby,
- volba vhodné materiálové skladby,
- volba vhodných technologií zpracování,
- vlastní realizace jednotlivých modelů.
Výstup: 6 kusů modelů z finálního materiálu.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven)
a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře
ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce: (bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím,
kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce,
předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou
(pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní
teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické
i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce
pro udělení zápočtu).
Obhajoba
červen - Obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk).
Recommended resources
SEELINGOVÁ, Charlotte. Století módy: 1900-1999. Praha: Slovart, 2000.
ISBN 80-7209-247-2.
FAIRS, Marcus. Design 21. století: nové ikony designu: od masového trhu k avantgardě. Praha: Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-970-2.
JONES, T., RUSHTON, S., ANDERSON, J., NOVOTNÁ, J. Současní módní návrháři. Praha: Slovart, 2006. ISBN 80-7209-841-1.
BUTTOLPH, Angela. The fashion book. Londýn: Phaidon Press, 1998.
ISBN 978-0-7148-4859-4.
VARTANIAN, Ivan. Tokyo street style: fashion in Harajuku. Londýn: Thames&Hudson, 2008. ISBN 978-0-500-51403-0.
MÁCHALOVÁ, Jana. Dějiny odívání-Móda 20. století. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2003. ISBN 80-7106-587-0.
Recommended resources
SEELINGOVÁ, Charlotte. Století módy: 1900-1999. Praha: Slovart, 2000.
ISBN 80-7209-247-2.
FAIRS, Marcus. Design 21. století: nové ikony designu: od masového trhu k avantgardě. Praha: Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-970-2.
JONES, T., RUSHTON, S., ANDERSON, J., NOVOTNÁ, J. Současní módní návrháři. Praha: Slovart, 2006. ISBN 80-7209-841-1.
BUTTOLPH, Angela. The fashion book. Londýn: Phaidon Press, 1998.
ISBN 978-0-7148-4859-4.
VARTANIAN, Ivan. Tokyo street style: fashion in Harajuku. Londýn: Thames&Hudson, 2008. ISBN 978-0-500-51403-0.
MÁCHALOVÁ, Jana. Dějiny odívání-Móda 20. století. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2003. ISBN 80-7106-587-0.
Enclosed appendices
CD
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Název práce:
Navržená známka vedoucího práce: 1
Navržená známka oponenta: 1
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce formou PC prezentace. Poté proběhlo představení jednotlivých modelů prostřednictvím módní přehlídky.
Následně byla komise podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení. Komise se seznámila i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.