Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, praktické a teoretické. Praktická část obsahuje jeden prostorový objekt a sérii sedmi obrazů, přičemž každý obraz představuje jeden ze sedmi smrtelných hříchů. Při tvorbě těchto obrazů bylo cílem zachytit můj vnitřní pohled a prožitek vztahující se ke konkrétnímu hříchu, který obraz zachycuje.
Teoretická část práce, včetně inspiračních zdrojů, je orientována na problematiku sedmi smrtelných hříchů, a to jak z hlediska historie, tak z pohledu výtvarného umění. Dále pak na proces tvorby, interpretaci jednotlivých děl a v neposlední řadě na sebepoznání neboli odhalení svého vnitřního "Já" v obrazech.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis is composed from two parts - practical and theoretical. The practical part contains one spatial object and the series of seven pictures. Each of these pictures represents one of the seven deadly sins. The objective in creating of pictures was to express my inner view and the enjoyment related to the particular sin which is expressed by particular picture.
The theoretical part of this work, including sources of inspiration, focuses on the issues of the seven deadly sins, both from the historical and the fine art perspective. The work also focuses on the process of creation of individual works and their interpretation and last but not least the topic of self-knowledge or revealing your inner self in the pictures.
Klíčová slova
akční malba, sebepoznání, vnitřní svět, sedm smrtelných hříchů
Klíčová slova v angličtině
action painting, self-knowledge, inner world, seven deadly sins
Rozsah průvodní práce
33 s. (61 062), IX s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, praktické a teoretické. Praktická část obsahuje jeden prostorový objekt a sérii sedmi obrazů, přičemž každý obraz představuje jeden ze sedmi smrtelných hříchů. Při tvorbě těchto obrazů bylo cílem zachytit můj vnitřní pohled a prožitek vztahující se ke konkrétnímu hříchu, který obraz zachycuje.
Teoretická část práce, včetně inspiračních zdrojů, je orientována na problematiku sedmi smrtelných hříchů, a to jak z hlediska historie, tak z pohledu výtvarného umění. Dále pak na proces tvorby, interpretaci jednotlivých děl a v neposlední řadě na sebepoznání neboli odhalení svého vnitřního "Já" v obrazech.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis is composed from two parts - practical and theoretical. The practical part contains one spatial object and the series of seven pictures. Each of these pictures represents one of the seven deadly sins. The objective in creating of pictures was to express my inner view and the enjoyment related to the particular sin which is expressed by particular picture.
The theoretical part of this work, including sources of inspiration, focuses on the issues of the seven deadly sins, both from the historical and the fine art perspective. The work also focuses on the process of creation of individual works and their interpretation and last but not least the topic of self-knowledge or revealing your inner self in the pictures.
Klíčová slova
akční malba, sebepoznání, vnitřní svět, sedm smrtelných hříchů
Klíčová slova v angličtině
action painting, self-knowledge, inner world, seven deadly sins
Zásady pro vypracování
Autorka předloží:
soubor 7 maleb středního formátu dle zvoleného tématu. Finální práce budou patřičně adjustovány před obhajobou.
Skicovní materiál v rozsahu 15 20 kresebných návrhů a 15 barevných skic nejméně formátu A2
Součástí BP bude průvodní zpráva v odpovídajícím rozsahu, která bude obsahovat:
1) část zaměřenou na výchovu a vzdělání návrhy možnosti využití tématu BP
v oblasti edukace
2) analýzu uplatněných obrazných prostředků v tvůrčím procesu a ve výsledné
výtvarné práci v umělecko - historickém kontextu a ve vztahu k zvolenému
tématu BP.
Samozřejmou součástí závěrečné práce budou pravidelné konzultace s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
Autorka předloží:
soubor 7 maleb středního formátu dle zvoleného tématu. Finální práce budou patřičně adjustovány před obhajobou.
Skicovní materiál v rozsahu 15 20 kresebných návrhů a 15 barevných skic nejméně formátu A2
Součástí BP bude průvodní zpráva v odpovídajícím rozsahu, která bude obsahovat:
1) část zaměřenou na výchovu a vzdělání návrhy možnosti využití tématu BP
v oblasti edukace
2) analýzu uplatněných obrazných prostředků v tvůrčím procesu a ve výsledné
výtvarné práci v umělecko - historickém kontextu a ve vztahu k zvolenému
tématu BP.
Samozřejmou součástí závěrečné práce budou pravidelné konzultace s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
Ingles, Elizabeth. Munch: 1863-1944. Vyd. 1. Praha: Knižní klub, 2013. 255 s. ISBN 978-80-242-3932-3.
Rembert, Virginia. Bosch: 1450-1516. Vyd. 1. Praha: Knižní klub, 2013. 255 s. ISBN 978-80-242-3992-7.
Zrzavý, Josef. Anatomie pro výtvarníky. 2. vyd., (1. vyd. v SZdN). Praha: SZdN, 1957. 429, [1] s.
Kulka, Jiří. Psychologie umění. Vyd. 2., přeprac. a dopl., V Grada Publishing 1. Praha: Grada, 2008. 435 s. Psyché. ISBN 978-80-247-2329-7.
JÍRA, Josef a ULRYCH, Petr. Deníky malíře srdcem: s Josefem Jírou rozmlouvá Petr Ulrych. V Praze a Litomyšli: Paseka, 1997. 253 s. ISBN 80-7185-127-2.
Urban, Otto M. V barvách chorobných: idea dekadence a umění v českých zemích 1880-1914. [Praha]: Obecní dům, 2006. 409 s. ISBN 80-86339-35-1.
Châtelet, Albert a kol. Světové dějiny umění: malířství, sochařství, architektura, užité umění. České vyd. 2., upr., V Ottově nakl. 1. Praha: Ottovo nakladatelství v divizi Cesty, 2004. 784 s. ISBN 80-7181-936-0.
Riedel, Ingrid. Obrazy v terapii, umění a náboženství: interpretace obrazů z pohledu hlubinné psychologie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 174 s., xx s. obr. příl. Spektrum. ISBN 80-7178-531-8.
Komzáková, Martina, Slavík, Jan a Blažek, Vladimír. Umění ve službě výchově, prevenci, expresivní terapii: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2009. 318 s. ISBN 978-80-7290-415-0.
Potměšilová, Petra a kol. Arteterapie v institucionální výchově: znak + symbol, percepce + interpretace. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. 193 s. Učební texty. ISBN 978-80-244-2652-5.
Vicente B., Malba : kompletní průvodce technikami malby, Čestlice
Seznam doporučené literatury
Ingles, Elizabeth. Munch: 1863-1944. Vyd. 1. Praha: Knižní klub, 2013. 255 s. ISBN 978-80-242-3932-3.
Rembert, Virginia. Bosch: 1450-1516. Vyd. 1. Praha: Knižní klub, 2013. 255 s. ISBN 978-80-242-3992-7.
Zrzavý, Josef. Anatomie pro výtvarníky. 2. vyd., (1. vyd. v SZdN). Praha: SZdN, 1957. 429, [1] s.
Kulka, Jiří. Psychologie umění. Vyd. 2., přeprac. a dopl., V Grada Publishing 1. Praha: Grada, 2008. 435 s. Psyché. ISBN 978-80-247-2329-7.
JÍRA, Josef a ULRYCH, Petr. Deníky malíře srdcem: s Josefem Jírou rozmlouvá Petr Ulrych. V Praze a Litomyšli: Paseka, 1997. 253 s. ISBN 80-7185-127-2.
Urban, Otto M. V barvách chorobných: idea dekadence a umění v českých zemích 1880-1914. [Praha]: Obecní dům, 2006. 409 s. ISBN 80-86339-35-1.
Châtelet, Albert a kol. Světové dějiny umění: malířství, sochařství, architektura, užité umění. České vyd. 2., upr., V Ottově nakl. 1. Praha: Ottovo nakladatelství v divizi Cesty, 2004. 784 s. ISBN 80-7181-936-0.
Riedel, Ingrid. Obrazy v terapii, umění a náboženství: interpretace obrazů z pohledu hlubinné psychologie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 174 s., xx s. obr. příl. Spektrum. ISBN 80-7178-531-8.
Komzáková, Martina, Slavík, Jan a Blažek, Vladimír. Umění ve službě výchově, prevenci, expresivní terapii: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2009. 318 s. ISBN 978-80-7290-415-0.
Potměšilová, Petra a kol. Arteterapie v institucionální výchově: znak + symbol, percepce + interpretace. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. 193 s. Učební texty. ISBN 978-80-244-2652-5.
Vicente B., Malba : kompletní průvodce technikami malby, Čestlice