Tato bakalářská práce je zaměřena na tvorbu posteru pro softwarovou společnost Adobe. Jedná se celkem o šest plakátů třech vybraných produktů/programů firmy. V praktické části práce se věnuji kreativnímu zpracování funkce programu. Postery jsou rozděleny do dvou skupin po třech. V první skupině se snažím poukázat na funkce a vznik plakátu v daného programu, postery jsou zpracované obrazovou formou. Druhá skupina je zaměřena na texty, jedná se o doprovodné plakáty. Teoretická část odkazuje na grafický design a rozdíly mezi kvalitním designem a "kýčem ".
Anotace v angličtině
This bachelor Work focused on a creating posters for a software company Adobe. It's six posters of three selected Adobe products. In the practical part of this work I concentrate my efforts on creative processing of Adobe functions. Posters are divided in two groups by thee. In the first gorup I try to show function and formation of poster in a specific program. Posters are created in a visual form. The second group concentrate on a text. These typography posters are additional. The theoretical part refers to graphic design and the differrence between the high-quality design and "kitsch".
Tato bakalářská práce je zaměřena na tvorbu posteru pro softwarovou společnost Adobe. Jedná se celkem o šest plakátů třech vybraných produktů/programů firmy. V praktické části práce se věnuji kreativnímu zpracování funkce programu. Postery jsou rozděleny do dvou skupin po třech. V první skupině se snažím poukázat na funkce a vznik plakátu v daného programu, postery jsou zpracované obrazovou formou. Druhá skupina je zaměřena na texty, jedná se o doprovodné plakáty. Teoretická část odkazuje na grafický design a rozdíly mezi kvalitním designem a "kýčem ".
Anotace v angličtině
This bachelor Work focused on a creating posters for a software company Adobe. It's six posters of three selected Adobe products. In the practical part of this work I concentrate my efforts on creative processing of Adobe functions. Posters are divided in two groups by thee. In the first gorup I try to show function and formation of poster in a specific program. Posters are created in a visual form. The second group concentrate on a text. These typography posters are additional. The theoretical part refers to graphic design and the differrence between the high-quality design and "kitsch".
Studentka v rámci bakalářské práce vytvoří soubor 6 posterů cca velikosti A1 konkrétně zaměřených na 3 produkty vybrané softwarové firmy (předběžně Adobe). Postery by měly obrazovou formou kreativně zprostředkovat informaci o tom, jaké jsou výrazové možnosti vybraných grafických editorů.
V teoretické části studentka analyzuje a porovná dostupnou produkci ve vybraných programech, která se pohybuje na škále od kýče po kvalitní design a výsledky analýzy vztáhne k vlastní tvorbě. Součástí kvalifikační práce budou také přílohy návrhy, skici, alternativy layoutu dokumentující postupný vývoj tvorby.
Zásady pro vypracování
Studentka v rámci bakalářské práce vytvoří soubor 6 posterů cca velikosti A1 konkrétně zaměřených na 3 produkty vybrané softwarové firmy (předběžně Adobe). Postery by měly obrazovou formou kreativně zprostředkovat informaci o tom, jaké jsou výrazové možnosti vybraných grafických editorů.
V teoretické části studentka analyzuje a porovná dostupnou produkci ve vybraných programech, která se pohybuje na škále od kýče po kvalitní design a výsledky analýzy vztáhne k vlastní tvorbě. Součástí kvalifikační práce budou také přílohy návrhy, skici, alternativy layoutu dokumentující postupný vývoj tvorby.
Seznam doporučené literatury
THOMPSON, J.B. Média a modernita. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0652-6.
VANČÁT, J. Vývoj obrazivosti od objektu k interaktivitě. Předpoklady gnozeologické analýzy obrazové stránky nových médií. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1625-4 (str. 14 40).
Časopis Výtvarná výchova
Manuály k používaným grafickým programům
Seznam doporučené literatury
THOMPSON, J.B. Média a modernita. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0652-6.
VANČÁT, J. Vývoj obrazivosti od objektu k interaktivitě. Předpoklady gnozeologické analýzy obrazové stránky nových médií. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1625-4 (str. 14 40).
Časopis Výtvarná výchova
Manuály k používaným grafickým programům