Informace o kvalifikační práci Komparace strategií online politického marketingu za účelem fundraisingu prezidentských kampaní Baracka Obamy v letech 2008 a 2012
Tato práce řeší otázku metod a nástrojů politického marketingu, které byly užity pro první a druhou kampaň Baracka Obamy v prezidentských volbách v letech 2008 a 2012. Práce z tohoto hlediska tyto kampaně porovnává. Cílem je zjistit, zda byly nástroje a metody jiné, případně užité jinak, a pokud ano, jak. V první části popisujeme nástroje a metody online fundraisingu v obecné rovině, poté vysvětlujeme pět základních fundraisingových strategií podle fundraisingového specialisty Mala Warwicka. V druhé části analyzujeme první a druhou prezidentskou kampaň Baracka Obamy na základě marketingových metod a nástrojů užitých Warwickem ve svých strategiích. V závěru porovnáváme všechny nástroje a metody mezi sebou.
Anotace v angličtině
This thesis deals with a question of political marketing tools and methods, which were used for fundraising of the first and the second campaign of Barack Obama, for presidential elections in 2008 and 2012. Our work also compares both campaigns. The aim is to find out if the tools and methods were different or were used differently, and if so, we ask "how". In the first part we describe online fundraising tools and methods in general, and then we explain five basic fundraising strategies according to fundraising specialist Mal Warwick. In the second part we analyze the first and the second presidential campaign of Barack Obama based on marketing tools and methods used by Warwick in his strategies. In conclusion we compare all tools and methods with each other.
Klíčová slova
online politický marketing, fundraising, prezidentská volební kampaň, Spojené státy americké, Barack Obama, marketingové metody a nástroje, internet, financování volební kampaně
Klíčová slova v angličtině
online political marketing, fundraising, presidential election campaign in, United States of America, Barack Obama, marketing methods and tools, internet, funding election campaigns
Rozsah průvodní práce
62 str. (112 134 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce řeší otázku metod a nástrojů politického marketingu, které byly užity pro první a druhou kampaň Baracka Obamy v prezidentských volbách v letech 2008 a 2012. Práce z tohoto hlediska tyto kampaně porovnává. Cílem je zjistit, zda byly nástroje a metody jiné, případně užité jinak, a pokud ano, jak. V první části popisujeme nástroje a metody online fundraisingu v obecné rovině, poté vysvětlujeme pět základních fundraisingových strategií podle fundraisingového specialisty Mala Warwicka. V druhé části analyzujeme první a druhou prezidentskou kampaň Baracka Obamy na základě marketingových metod a nástrojů užitých Warwickem ve svých strategiích. V závěru porovnáváme všechny nástroje a metody mezi sebou.
Anotace v angličtině
This thesis deals with a question of political marketing tools and methods, which were used for fundraising of the first and the second campaign of Barack Obama, for presidential elections in 2008 and 2012. Our work also compares both campaigns. The aim is to find out if the tools and methods were different or were used differently, and if so, we ask "how". In the first part we describe online fundraising tools and methods in general, and then we explain five basic fundraising strategies according to fundraising specialist Mal Warwick. In the second part we analyze the first and the second presidential campaign of Barack Obama based on marketing tools and methods used by Warwick in his strategies. In conclusion we compare all tools and methods with each other.
Klíčová slova
online politický marketing, fundraising, prezidentská volební kampaň, Spojené státy americké, Barack Obama, marketingové metody a nástroje, internet, financování volební kampaně
Klíčová slova v angličtině
online political marketing, fundraising, presidential election campaign in, United States of America, Barack Obama, marketing methods and tools, internet, funding election campaigns
Zásady pro vypracování
Zpracování materiálu a vypracování bakalářské práce podle projektu schváleného Oborovou radou studia.
Zásady pro vypracování
Zpracování materiálu a vypracování bakalářské práce podle projektu schváleného Oborovou radou studia.
Seznam doporučené literatury
Bednář, V. (2011). Marketing na sociálních sítích, posaďte se na Facebooku a Twitteru (Brno: Computer Press).
Blažková, M. (2005). Jak využít internet v marketingu (Praha: Grada Publishing a.s.).
Brake, D. Safko, L. (2009). The Social Media Bible (New Jersey: Wiley).
Briffault, R. (1984). The Federal Election Campaign Act and the 1980 Election. Columbia Law Review (http://www.jstor.org/stable/1122488, 6.4.2014).
Broukal, P. a kol. (2013). Fundraising pro neziskové organizace (Praha: Grada Publishing a.s.).
Čačija, L. (2013). Fundraising in the context of nonprofit strategic marketing: Toward a conceptual model. Management: Journal of Contemporary Management Issues 18 (1), s. 5977.
Gregory, L. (2014). Fundraising and the Elderly: A Content Analysis. Journal of Consumer Policy 37 (1), s. 525.
Chaffey, D. Ellis Chadvick, F. a kol. (2009). Internet Marekting: strategy, implemetation and practice (Prentice Hall).
Janouch, V. (2010). Internetový marketing. Prosaďte se na webu a sociálních sítích (Brno: Computer Press).
Johnson, D. (2011). Campaigning in the twenty-first century: a whole new ballgame? (New York: Routledge).
Seznam doporučené literatury
Bednář, V. (2011). Marketing na sociálních sítích, posaďte se na Facebooku a Twitteru (Brno: Computer Press).
Blažková, M. (2005). Jak využít internet v marketingu (Praha: Grada Publishing a.s.).
Brake, D. Safko, L. (2009). The Social Media Bible (New Jersey: Wiley).
Briffault, R. (1984). The Federal Election Campaign Act and the 1980 Election. Columbia Law Review (http://www.jstor.org/stable/1122488, 6.4.2014).
Broukal, P. a kol. (2013). Fundraising pro neziskové organizace (Praha: Grada Publishing a.s.).
Čačija, L. (2013). Fundraising in the context of nonprofit strategic marketing: Toward a conceptual model. Management: Journal of Contemporary Management Issues 18 (1), s. 5977.
Gregory, L. (2014). Fundraising and the Elderly: A Content Analysis. Journal of Consumer Policy 37 (1), s. 525.
Chaffey, D. Ellis Chadvick, F. a kol. (2009). Internet Marekting: strategy, implemetation and practice (Prentice Hall).
Janouch, V. (2010). Internetový marketing. Prosaďte se na webu a sociálních sítích (Brno: Computer Press).
Johnson, D. (2011). Campaigning in the twenty-first century: a whole new ballgame? (New York: Routledge).