Bakalářská práce na téma "Význam tréninku pozornosti" je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Celá práce je zaměřena na lidi po cévní mozkové příhodě.
Teoretická část je rozdělena na 4 kategorie. V první části je popsána cévní mozková příhoda, její problematika a hodnocení pomocí testů. Druhá část obsahuje kognitivní funkce, jejich dělení a možnosti vedení celého kognitivního tréninku. Základem všech kognitivních funkcí je pozornost, která je v této práci rozepsána jako samostatná kapitola. Poslední část čtenáře seznamuje s tréninkem pozornosti, strukturou tréninku pozornosti, a metodou cvičení pomocí metodických listů a počítačových programů.
V praktické části jsou součástí výzkumného šetření kazuistická studie ze čtyř kazuistik a jejich následný výsledek po určité době sledování. Polovina klientů provádí kognitivní trénink pomocí počítačových programů a druhá polovina pomocí metodických listů. Tyto pracovní listy jsou k nahlédnutí v příloze bakalářské práce.
Annotation in English
This bachelor thesis "The sense of attention" consists two parts: theoretical and practical. All work is focused on people after stroke.
The theoretical part is divided into 4 parts. The first part describes the vascular stroke, problems and evaluation test form. The second part includes cognitive function, division and the possibility of keeping the overall cognitive training. The separate charter is attention, which is the basis of all cognitive functions, distribution and the possibility of examination. The last third part introduces the reader to the training of attention, structure and method of training through methodological paperscontains and computer programs.
The practical part of the research survey includes data from four case studies, their result after a period of observation. Half of clients performs training using computer programs and the other half through methodological papers. These worksheets are in the annex of the thesis.
stroke, cognitive function, attention, training of attention
Length of the covering note
76
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce na téma "Význam tréninku pozornosti" je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Celá práce je zaměřena na lidi po cévní mozkové příhodě.
Teoretická část je rozdělena na 4 kategorie. V první části je popsána cévní mozková příhoda, její problematika a hodnocení pomocí testů. Druhá část obsahuje kognitivní funkce, jejich dělení a možnosti vedení celého kognitivního tréninku. Základem všech kognitivních funkcí je pozornost, která je v této práci rozepsána jako samostatná kapitola. Poslední část čtenáře seznamuje s tréninkem pozornosti, strukturou tréninku pozornosti, a metodou cvičení pomocí metodických listů a počítačových programů.
V praktické části jsou součástí výzkumného šetření kazuistická studie ze čtyř kazuistik a jejich následný výsledek po určité době sledování. Polovina klientů provádí kognitivní trénink pomocí počítačových programů a druhá polovina pomocí metodických listů. Tyto pracovní listy jsou k nahlédnutí v příloze bakalářské práce.
Annotation in English
This bachelor thesis "The sense of attention" consists two parts: theoretical and practical. All work is focused on people after stroke.
The theoretical part is divided into 4 parts. The first part describes the vascular stroke, problems and evaluation test form. The second part includes cognitive function, division and the possibility of keeping the overall cognitive training. The separate charter is attention, which is the basis of all cognitive functions, distribution and the possibility of examination. The last third part introduces the reader to the training of attention, structure and method of training through methodological paperscontains and computer programs.
The practical part of the research survey includes data from four case studies, their result after a period of observation. Half of clients performs training using computer programs and the other half through methodological papers. These worksheets are in the annex of the thesis.
stroke, cognitive function, attention, training of attention
Research Plan
1.Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
2.Stanovit cíl kvalifikační práce
3.Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
4.Popsat metodiku praktické části
5.Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
6.Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
7.Dodržet citační normu
Research Plan
1.Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
2.Stanovit cíl kvalifikační práce
3.Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
4.Popsat metodiku praktické části
5.Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
6.Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
7.Dodržet citační normu
Recommended resources
MICHALOVÁ, Zdeňka. Pozornost: cvičení na posilování koncentrace pozornosti. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2004, 4 s. ISBN 80-731-1026-1.
GEISSELHART, Roland R a Christiane HOFMANN-BURKART. Trénink paměti a koncentrace: praktické techniky, cvičení, příklady a testy. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 105 s. Poradce pro praxi. ISBN 80-247-1654-2.
KLUCKÁ, Jana a Pavla VOLFOVÁ. Kognitivní trénink v praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 150 s. Psyché (Grada). ISBN 978-802-4726-083.
JELÍNKOVÁ, Jana, Mária KRIVOŠÍKOVÁ a Ludmila ŠAJTAROVÁ. Ergoterapie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 270 s. ISBN 978-807-3675-837.
KRIVOŠÍKOVÁ, Mária. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 364 s. ISBN 978-802-4726-991.
BEYER, Günther. Konzentrationstraining: so optimieren Sie Ihre Gedächtnisleistung. 1. Aufl. Heidelberg: mvg-Verl, 2007. ISBN 36-360-6288-3.
PUNWAR, Alice J a Suzanne M PELOQUIN. Occupational therapy: principles and practice. 3rd ed. Philadelphia: Lippincott Williams, c2000, xiii, 303 p. ISBN 06-833-0453-4.
Recommended resources
MICHALOVÁ, Zdeňka. Pozornost: cvičení na posilování koncentrace pozornosti. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2004, 4 s. ISBN 80-731-1026-1.
GEISSELHART, Roland R a Christiane HOFMANN-BURKART. Trénink paměti a koncentrace: praktické techniky, cvičení, příklady a testy. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 105 s. Poradce pro praxi. ISBN 80-247-1654-2.
KLUCKÁ, Jana a Pavla VOLFOVÁ. Kognitivní trénink v praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 150 s. Psyché (Grada). ISBN 978-802-4726-083.
JELÍNKOVÁ, Jana, Mária KRIVOŠÍKOVÁ a Ludmila ŠAJTAROVÁ. Ergoterapie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 270 s. ISBN 978-807-3675-837.
KRIVOŠÍKOVÁ, Mária. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 364 s. ISBN 978-802-4726-991.
BEYER, Günther. Konzentrationstraining: so optimieren Sie Ihre Gedächtnisleistung. 1. Aufl. Heidelberg: mvg-Verl, 2007. ISBN 36-360-6288-3.
PUNWAR, Alice J a Suzanne M PELOQUIN. Occupational therapy: principles and practice. 3rd ed. Philadelphia: Lippincott Williams, c2000, xiii, 303 p. ISBN 06-833-0453-4.