Bakalářská práce na téma "Motivace k volbě studijního oboru na vybrané škole v Rokycanech" se zabývá motivací jako souhrnem vnitřních a vnějších faktorů, ovlivňující rozhodování žáků.
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou pojmy motivace, teorie motivace a motivační činitelé popsány na základě odborné literatury. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření, které se zabývá tím, zda faktory popsané v teoretické části jsou při výběru střední školy podstatné.
Annotation in English
The bachelor thesis "Motivation for the choice of field of study at the chosen school in Rokycany" deals with motivation as the sum of internal and external factors affecting the decision of the pupils.
My thesis is devided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part of the concepts of motivation, theory of motivation and motivational factors described on the basis of literature. In the practical part is a questionnaire-based survey, which looks at whether the factors described in the theoretical part are essentials in the selection proces of secondary school.
Keywords
motivace, žák, studijní obor, dotazníkové šetření
Keywords in English
motivation, pupil, field of study, survey
Length of the covering note
72 s.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce na téma "Motivace k volbě studijního oboru na vybrané škole v Rokycanech" se zabývá motivací jako souhrnem vnitřních a vnějších faktorů, ovlivňující rozhodování žáků.
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou pojmy motivace, teorie motivace a motivační činitelé popsány na základě odborné literatury. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření, které se zabývá tím, zda faktory popsané v teoretické části jsou při výběru střední školy podstatné.
Annotation in English
The bachelor thesis "Motivation for the choice of field of study at the chosen school in Rokycany" deals with motivation as the sum of internal and external factors affecting the decision of the pupils.
My thesis is devided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part of the concepts of motivation, theory of motivation and motivational factors described on the basis of literature. In the practical part is a questionnaire-based survey, which looks at whether the factors described in the theoretical part are essentials in the selection proces of secondary school.
Keywords
motivace, žák, studijní obor, dotazníkové šetření
Keywords in English
motivation, pupil, field of study, survey
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Recommended resources
HRABAL, Vladimír st. a ml. Diagnostika. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-2460-319-3.\\
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1369-1.\\
KREJČOVÁ, Lenka. Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-3474-3.\\
MATĚJŮ, P., STRAKOVÁ, J. a A. VESELÝ. Nerovnosti ve vzdělání. Praha: Academia, 2006. ISBN 80-200-1400-4.\\
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.\\
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-1770-8.\\
Recommended resources
HRABAL, Vladimír st. a ml. Diagnostika. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-2460-319-3.\\
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1369-1.\\
KREJČOVÁ, Lenka. Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-3474-3.\\
MATĚJŮ, P., STRAKOVÁ, J. a A. VESELÝ. Nerovnosti ve vzdělání. Praha: Academia, 2006. ISBN 80-200-1400-4.\\
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.\\
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-1770-8.\\