Předložená práce se zabývá spotřebním chováním generace Y ve službách, potažmo v cestovním ruchu. Cílem práce bylo zjistit, v jaké míře se spotřební chování českého zákazníka segmentu generace Y shoduje se spotřebním chováním zástupců této generace ve vybraných zemích. Pro realizaci bádání byl použit smíšený výzkum. Hloubkové rozhovory byly účelně doplněny dotazníkovým šetřením se vzorkem 301 respondentů. Zjištěna byla zejména značná role moderních technologií a její provázanost v kupním rozhodovacím procesu. Dále byly zjišťovány hodnoty a preference generace Y a v neposlední řadě byla pozornost zaměřena na člena této generace jako účastníka cestovního ruchu. V teoretické části jsou ze značné části shrnuty poznatky čerpané ze zahraniční odborné literatury. Důvodem je prozatímní nepříliš značná pozornost, kterou čeští autoři této problematice věnují. Výstupem práce je vytvoření profilu typického člena generace Y jako účastníka cestovního ruchu.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with consumer behaviour of generation Y in the services and tourism. The main objective of this thesis was to find out, the extent to which is the consumer behaviour of the czech customer segment of generacion Y corresponding with consumer behaviour of member this generation in the selected countries. For the realization of research has been used mixed research. Deep interviews was practically supplemented with questionnaire survey, sample of 301 respondents. The main finding out of the marketing research is considerable role and its interconnection in the purchase decision making proces. In this thesis there were also looked into values and preferences of generation Y. An attention was last but not least paid to member of this generation, like participant of tourism. Knowledges of generation Y are in the theoretical part sum up and primarily are drow from foreign bibliography. The reason is, the attention paid by czech authors is not very great yet. Creation a profile of typical participant of tourism from generation Y is the main outcome of this thesis.
Keywords
generace Y, spotřební chování, služby v cestovním ruchu
Keywords in English
generacion Y, consumer behaviour, services in tourism
Length of the covering note
57 s. (93 504 znaků)
Language
CZ
Annotation
Předložená práce se zabývá spotřebním chováním generace Y ve službách, potažmo v cestovním ruchu. Cílem práce bylo zjistit, v jaké míře se spotřební chování českého zákazníka segmentu generace Y shoduje se spotřebním chováním zástupců této generace ve vybraných zemích. Pro realizaci bádání byl použit smíšený výzkum. Hloubkové rozhovory byly účelně doplněny dotazníkovým šetřením se vzorkem 301 respondentů. Zjištěna byla zejména značná role moderních technologií a její provázanost v kupním rozhodovacím procesu. Dále byly zjišťovány hodnoty a preference generace Y a v neposlední řadě byla pozornost zaměřena na člena této generace jako účastníka cestovního ruchu. V teoretické části jsou ze značné části shrnuty poznatky čerpané ze zahraniční odborné literatury. Důvodem je prozatímní nepříliš značná pozornost, kterou čeští autoři této problematice věnují. Výstupem práce je vytvoření profilu typického člena generace Y jako účastníka cestovního ruchu.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with consumer behaviour of generation Y in the services and tourism. The main objective of this thesis was to find out, the extent to which is the consumer behaviour of the czech customer segment of generacion Y corresponding with consumer behaviour of member this generation in the selected countries. For the realization of research has been used mixed research. Deep interviews was practically supplemented with questionnaire survey, sample of 301 respondents. The main finding out of the marketing research is considerable role and its interconnection in the purchase decision making proces. In this thesis there were also looked into values and preferences of generation Y. An attention was last but not least paid to member of this generation, like participant of tourism. Knowledges of generation Y are in the theoretical part sum up and primarily are drow from foreign bibliography. The reason is, the attention paid by czech authors is not very great yet. Creation a profile of typical participant of tourism from generation Y is the main outcome of this thesis.
Keywords
generace Y, spotřební chování, služby v cestovním ruchu
Keywords in English
generacion Y, consumer behaviour, services in tourism
Research Plan
Vypracujte literární přehled o zkoumané problematice.
Charakterizujte zákaznický segment "generace Y" se specifiky místního trhu.
Proveďte dotazníkové šetření a řízené rozhovory.
Proveďte syntézu získaných informací.
Formulujte závěry.
Research Plan
Vypracujte literární přehled o zkoumané problematice.
Charakterizujte zákaznický segment "generace Y" se specifiky místního trhu.
Proveďte dotazníkové šetření a řízené rozhovory.
Proveďte syntézu získaných informací.
Formulujte závěry.
Recommended resources
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 14. vydání. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOUDELKA, Jan. Spotřební chování a marketing. 1. vydání. Praha: Grada, 1997. ISBN 80-7169-372-3.
SCHIFFMAN, Leon G., KANUK, Leslie Lazar. Nákupní chování. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0094-4.
Recommended resources
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 14. vydání. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOUDELKA, Jan. Spotřební chování a marketing. 1. vydání. Praha: Grada, 1997. ISBN 80-7169-372-3.
SCHIFFMAN, Leon G., KANUK, Leslie Lazar. Nákupní chování. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0094-4.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Scan průběhu obhajoby vložen do databáze ke kvalifikační práci