Předložená diplomová práce je orientována na vysvětlení podstaty financování a ekonomiky školství v České republice. Na příkladu konkrétního subjektu, jímž je Střední škola služeb a řemesel ve Stochově objasňuje, jak principy financování regionálního školství probíhají v praxi. V teoretické části je charakterizován systém vzdělávání a financování škol v ČR se zaměřením na střední školství. Praktická část je zaměřena na analýzu výnosů, nákladů, výsledku hospodaření a finanční analýzu Střední školy služeb a řemesel ve Stochově. Na základě analytických zjištění je provedeno zhodnocení hospodaření subjektu a navržena možná opatření, která by mohla vést ke zlepšení stávajícího stavu financování střední školy.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis is to investigate the core of economy and financing of education in the Czech Republic. The data for this thesis were obtained from the High School of Services and Crafts in Stochov, CR. Analysing this particular subject, the thesis explores principles of financing in practice. In the theoretical part it discusses the educational system and school financing in the Czech Republic, focussing on high school education. The empirical part of the thesis provides an analysis of revenues, expenditures, profit and loss statements and financial analysis of the selected subject. On the basis of the results obtained an evaluation of the subject is conducted and reccomendations that could result in improvement of current situation are suggested.
Klíčová slova
školství, financování, regionální školství, příjmy, výdaje, finanční analýza
Klíčová slova v angličtině
education, financing, local education, revenues, expenditures, financial analysis
Rozsah průvodní práce
80 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená diplomová práce je orientována na vysvětlení podstaty financování a ekonomiky školství v České republice. Na příkladu konkrétního subjektu, jímž je Střední škola služeb a řemesel ve Stochově objasňuje, jak principy financování regionálního školství probíhají v praxi. V teoretické části je charakterizován systém vzdělávání a financování škol v ČR se zaměřením na střední školství. Praktická část je zaměřena na analýzu výnosů, nákladů, výsledku hospodaření a finanční analýzu Střední školy služeb a řemesel ve Stochově. Na základě analytických zjištění je provedeno zhodnocení hospodaření subjektu a navržena možná opatření, která by mohla vést ke zlepšení stávajícího stavu financování střední školy.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis is to investigate the core of economy and financing of education in the Czech Republic. The data for this thesis were obtained from the High School of Services and Crafts in Stochov, CR. Analysing this particular subject, the thesis explores principles of financing in practice. In the theoretical part it discusses the educational system and school financing in the Czech Republic, focussing on high school education. The empirical part of the thesis provides an analysis of revenues, expenditures, profit and loss statements and financial analysis of the selected subject. On the basis of the results obtained an evaluation of the subject is conducted and reccomendations that could result in improvement of current situation are suggested.
Klíčová slova
školství, financování, regionální školství, příjmy, výdaje, finanční analýza
Klíčová slova v angličtině
education, financing, local education, revenues, expenditures, financial analysis
Zásady pro vypracování
Definujte školství a jeho postavení v rámci veřejného sektoru.
Vysvětlete způsob financování školství v ČR se zaměřením na regionální školství.
Analyzujte financování a hospodaření v konkrétní školské instituci.
Zhodnoťte řešenou problematiku a doporučte vhodná opatření pro konkrétní instituci.
Zásady pro vypracování
Definujte školství a jeho postavení v rámci veřejného sektoru.
Vysvětlete způsob financování školství v ČR se zaměřením na regionální školství.
Analyzujte financování a hospodaření v konkrétní školské instituci.
Zhodnoťte řešenou problematiku a doporučte vhodná opatření pro konkrétní instituci.
Seznam doporučené literatury
PEKOVÁ, Jitka; PILNÝ, Jaroslav; JETMAR, Marek. Veřejná správa a finance veřejného sektoru. 3. vyd. Praha: ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-351-5
NOVÁKOVÁ, Štěpánka. Účetnictví příspěvkových organizací od 1. 1. 2012. Vydání první. Praha: INTES, 2012. ISBN 978-80-904560-1-3
Zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla)v platném znění
Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů v platném znění
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) v platném znění
Seznam doporučené literatury
PEKOVÁ, Jitka; PILNÝ, Jaroslav; JETMAR, Marek. Veřejná správa a finance veřejného sektoru. 3. vyd. Praha: ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-351-5
NOVÁKOVÁ, Štěpánka. Účetnictví příspěvkových organizací od 1. 1. 2012. Vydání první. Praha: INTES, 2012. ISBN 978-80-904560-1-3
Zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla)v platném znění
Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů v platném znění
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) v platném znění
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka Soňa Trojanová obhajovala svoji diplomovou práci na téma "Ekonomika a financování školství na příkladu konkrétní instituce" za využití powerpointové prezentace. Nejprve studentka přestavila stanovené cíle a postupy práce, poté představila své závěry a doporučení k řešené problematice. V závěru obhajoby bylo zodpovězeno na otázky položené v posudcích vedoucího práce a oponenta (viz příloha). Obhajoba byla velice kvalitní a jelikož v posudcích a tedy i v diplomové práci nejsou formální nedostatky a práce je hodnocena také jako kvalitní, komise se rozhodla pro celkovou klasifikaci "výborně".