Tato práce je zaměřená na činnost neziskové organizace AFS Mezikulturní programy, o.p.s., která se zabývá mezikulturním vzděláváním především středoškolských studentů. Její nabídka zahrnuje program studium v zahraničí, hostitelský program, dobrovolnictví a jazykové pobyty. V práci jsou zpracovány dvě hlavní tematické oblasti. První oblastí je situační analýza této organizace na českém trhu, jejímž cílem je posoudit možnosti naplnění plánovaného strategického záměru s ohledem na vnitřní i vnější prostředí organizace a zároveň zhodnotit, jak si vede v různých oblastech oproti identifikované konkurenci. Pro účely marketingových analýz je nejprve představena organizace, její historie a organizační vývoj a poté detailně rozebrány programy, které nabízí. Druhou tematickou oblastí je pak analýza poptávky studentů středních škol v Plzni po studiu v zahraničí pomocí dotazníkového šetření. Výsledky realizovaného výzkumu i situačních analýz jsou poté využity v závěrečné kapitole předkládající návrhy opatření pro zlepšení tržní pozice neziskové organizace.
Annotation in English
This thesis is focused on the activities of a non-profit organization AFS Mezikulturní programy, o.p.s., which deals with intercultural education mainly of the high school students. Its offer includes abroad study program, host program , volunteering and language study stays. The thesis composes two major topics. The first one is a situational analysis of this company on the Czech market, which aim is to assess options of the fulfilment of planned strategic aim concerning internal and external environment of the company and simultaneously evaluate how it performs in different fields in comparison with identified competition. For the purposes of marketing analyzes, firstly the organization is presented, its history and organizational development and then offered programs are analyzed in details. The second topic is then analysis of Pilsen high school students' demand for abroad studies using a questionnaire survey. The results of the realized survey and the situational analyzes are then utilized in the final chapter submitting the proposals for non-profit organization's market position improvement.
Keywords
nezisková organizace, rok na střední škole v zahraničí, program studium v zahraničí, hostitelský program, situační analýza, analýza konkurence, marketingový výzkum
Keywords in English
a non-profit organization, high school year abroad, abroad study program, host program, situational analysis, competitor analysis, marketing research
Length of the covering note
139 s.
Language
CZ
Annotation
Tato práce je zaměřená na činnost neziskové organizace AFS Mezikulturní programy, o.p.s., která se zabývá mezikulturním vzděláváním především středoškolských studentů. Její nabídka zahrnuje program studium v zahraničí, hostitelský program, dobrovolnictví a jazykové pobyty. V práci jsou zpracovány dvě hlavní tematické oblasti. První oblastí je situační analýza této organizace na českém trhu, jejímž cílem je posoudit možnosti naplnění plánovaného strategického záměru s ohledem na vnitřní i vnější prostředí organizace a zároveň zhodnotit, jak si vede v různých oblastech oproti identifikované konkurenci. Pro účely marketingových analýz je nejprve představena organizace, její historie a organizační vývoj a poté detailně rozebrány programy, které nabízí. Druhou tematickou oblastí je pak analýza poptávky studentů středních škol v Plzni po studiu v zahraničí pomocí dotazníkového šetření. Výsledky realizovaného výzkumu i situačních analýz jsou poté využity v závěrečné kapitole předkládající návrhy opatření pro zlepšení tržní pozice neziskové organizace.
Annotation in English
This thesis is focused on the activities of a non-profit organization AFS Mezikulturní programy, o.p.s., which deals with intercultural education mainly of the high school students. Its offer includes abroad study program, host program , volunteering and language study stays. The thesis composes two major topics. The first one is a situational analysis of this company on the Czech market, which aim is to assess options of the fulfilment of planned strategic aim concerning internal and external environment of the company and simultaneously evaluate how it performs in different fields in comparison with identified competition. For the purposes of marketing analyzes, firstly the organization is presented, its history and organizational development and then offered programs are analyzed in details. The second topic is then analysis of Pilsen high school students' demand for abroad studies using a questionnaire survey. The results of the realized survey and the situational analyzes are then utilized in the final chapter submitting the proposals for non-profit organization's market position improvement.
Keywords
nezisková organizace, rok na střední škole v zahraničí, program studium v zahraničí, hostitelský program, situační analýza, analýza konkurence, marketingový výzkum
Keywords in English
a non-profit organization, high school year abroad, abroad study program, host program, situational analysis, competitor analysis, marketing research
Research Plan
Zpracujte teoretická východiska pro provedení situačních analýz organizace a výzkumu trhu.
Proveďte vybrané situační analýzy organizace na českém trhu s ohledem na konkurenci.
Analyzujte poptávku studentů středních škol ve vybraném městě po studiu v zahraničí prostřednictvím dotazníkového šetření.
Navrhněte možná opatření pro zlepšení tržní pozice neziskové organizace.
Research Plan
Zpracujte teoretická východiska pro provedení situačních analýz organizace a výzkumu trhu.
Proveďte vybrané situační analýzy organizace na českém trhu s ohledem na konkurenci.
Analyzujte poptávku studentů středních škol ve vybraném městě po studiu v zahraničí prostřednictvím dotazníkového šetření.
Navrhněte možná opatření pro zlepšení tržní pozice neziskové organizace.
Recommended resources
HANZELKOVÁ, Alena, KEŘKOVSKÝ, Miloslav, ODEHNALOVÁ, Dana, VYKYPĚL, Oldřich. Strategický marketing: teorie pro praxi. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, 2009. 170 s. ISBN 978-80-7400-120-8.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka, SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
Recommended resources
HANZELKOVÁ, Alena, KEŘKOVSKÝ, Miloslav, ODEHNALOVÁ, Dana, VYKYPĚL, Oldřich. Strategický marketing: teorie pro praxi. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, 2009. 170 s. ISBN 978-80-7400-120-8.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka, SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, schemes, tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Viz sken průběhu obhajoby a posudky vedoucího a oponenta práce.