Tato diplomová práce pojednává o tom, jakými způsoby lze využít autentické texty při výuce francouzštiny jako cizího jazyka. Jejím cílem je dokázat, že tyto texty mají své místo ve výuce, a ukázat, jakým způsobem je může vyučující využít. Práce zároveň poukazuje na to, že autentické texty mohou výuku obohatit, zpestřit a motivovat studenta k hlubšímu studiu jazyka.
Annotation in English
This diploma thesis deals with usage of authentic texts in teaching of FLE. The main objectif is to prove that this type of texts is important and to present the various methods of work with authentic texts. The thesis also points out that authentic texts can enrich the lessons, make them more interesting and motivate students to learn the language more intensively.
Keywords
autentické texty, FLE, vyučování, vyučující, student, žák, cvičení, typy textů, typy četby, lingvistická analýza
Keywords in English
authentic texts, FLE, teaching, teacher, student, pupil, exercise, types of texts, types of reading, linguistic analysis
Length of the covering note
124 s. (125 046 znaků)
Language
FR
Annotation
Tato diplomová práce pojednává o tom, jakými způsoby lze využít autentické texty při výuce francouzštiny jako cizího jazyka. Jejím cílem je dokázat, že tyto texty mají své místo ve výuce, a ukázat, jakým způsobem je může vyučující využít. Práce zároveň poukazuje na to, že autentické texty mohou výuku obohatit, zpestřit a motivovat studenta k hlubšímu studiu jazyka.
Annotation in English
This diploma thesis deals with usage of authentic texts in teaching of FLE. The main objectif is to prove that this type of texts is important and to present the various methods of work with authentic texts. The thesis also points out that authentic texts can enrich the lessons, make them more interesting and motivate students to learn the language more intensively.
Keywords
autentické texty, FLE, vyučování, vyučující, student, žák, cvičení, typy textů, typy četby, lingvistická analýza
Keywords in English
authentic texts, FLE, teaching, teacher, student, pupil, exercise, types of texts, types of reading, linguistic analysis
Research Plan
Student je povinen průběžně pracovat na své DP a výsledky své práce konzultovat s vedoucím DP.
V zimním semestru by měl zpracovat strukturu DP a předložit vedoucímu práce podstatnou část textu.
Do 28. 2. 2015 by měl být dokončen text stěžejních kapitol práce.
Do 2. 4. 2015, ještě před svázáním práce, je nutné předložit vedoucímu práce celý text DP.
Do 30. 4. 2015 student odevzdá DP na sekretariátu katedry v konzultačních hodinách. Posunutí tohoto data je možné pouze na základě písemné žádosti studenta viz Vyhláška děkana č. 2/2012.
Research Plan
Student je povinen průběžně pracovat na své DP a výsledky své práce konzultovat s vedoucím DP.
V zimním semestru by měl zpracovat strukturu DP a předložit vedoucímu práce podstatnou část textu.
Do 28. 2. 2015 by měl být dokončen text stěžejních kapitol práce.
Do 2. 4. 2015, ještě před svázáním práce, je nutné předložit vedoucímu práce celý text DP.
Do 30. 4. 2015 student odevzdá DP na sekretariátu katedry v konzultačních hodinách. Posunutí tohoto data je možné pouze na základě písemné žádosti studenta viz Vyhláška děkana č. 2/2012.
Recommended resources
Beacco, J.-C. L'approche par compétences dans l'enseignement des langues. Paris: Didier, 2007. ISBN 9782278058105.
Courtillon, J. Élaborer un cours de FLE. Paris: Hachette, 2003. ISBN 978-2011552143.
Cuq, J.-P., Gruca, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. Grenoble: Presses universitaires de Grenoble, 2012. ISBN 9782706114595.
Cuq, J.-P. Dictionnaire de didactique du français langue étrangere et seconde. Paris: Clé International, 2003. ISBN 9782090339727.
De Ferrari, M. Le traitement des documents authentiques. Franc-parler, 2006. Dostupné z: http://francparler-oif.org/pour-lenseignant/les-articles/1889-le-traitement-des-documents-authentiques-dans-lenseignement-apprentissage-du-fle-ou-du-fles.html.
Lemeunier, V. Élaborer une unité didactique a partir d'un document authentique. Franc-parler, 2006. Dostupné z: http://www.francparler-oif.org/pour-lenseignant/les-articles/2401-elaborer-une-unite-didactique-a-partir-dun-document-authentique.html.
Robert, J.-P., Rosen, E., Reinhardt, C. Faire classe en FLE. Une approche actionnelle et pragmatique. Paris: Hachette FLE, 2011. ISBN 987-2-01-155739-1.
Recommended resources
Beacco, J.-C. L'approche par compétences dans l'enseignement des langues. Paris: Didier, 2007. ISBN 9782278058105.
Courtillon, J. Élaborer un cours de FLE. Paris: Hachette, 2003. ISBN 978-2011552143.
Cuq, J.-P., Gruca, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. Grenoble: Presses universitaires de Grenoble, 2012. ISBN 9782706114595.
Cuq, J.-P. Dictionnaire de didactique du français langue étrangere et seconde. Paris: Clé International, 2003. ISBN 9782090339727.
De Ferrari, M. Le traitement des documents authentiques. Franc-parler, 2006. Dostupné z: http://francparler-oif.org/pour-lenseignant/les-articles/1889-le-traitement-des-documents-authentiques-dans-lenseignement-apprentissage-du-fle-ou-du-fles.html.
Lemeunier, V. Élaborer une unité didactique a partir d'un document authentique. Franc-parler, 2006. Dostupné z: http://www.francparler-oif.org/pour-lenseignant/les-articles/2401-elaborer-une-unite-didactique-a-partir-dun-document-authentique.html.
Robert, J.-P., Rosen, E., Reinhardt, C. Faire classe en FLE. Une approche actionnelle et pragmatique. Paris: Hachette FLE, 2011. ISBN 987-2-01-155739-1.