Cílem této práce je prozkoumání možností multiplayerových her na platformě Android. Teoretická část se zabývá popisem základních atributů takových her, jejich odlišností oproti hrám na PC a možnostem pro přenos herních dat. Následující část práce se věnuje komunikačním protokolům používaným v multiplayerových hrách a možnostem implementace knihoven fyzikálního světa. Výstupem práce je aplikace FavRacer - akční realtimová závodní hra z pohledu shora. Na té je v závěru práce analyzována a měřena použitelnost v různých podmínkách síťového připojení.
Annotation in English
The aim of this thesis is to explore possibilities for multiplayer games on the Android platform. The theoretical part describes the basic attributes of these games, the differences compared to PC games, and the ability to transfer game data. The following part is devoted to the communication protocols used in multiplayer games and the possibilities of implementing physics library. The outcome of this work is the application FavRacer - top down view real-time action racing game. The applicability is analyzed and measured in various conditions of the network connection at the end of the work.
Android, Multiplayer, Multiplayer game, mobile network, Real-time, data transfer, game data, physics
Length of the covering note
86 s.
Language
CZ
Annotation
Cílem této práce je prozkoumání možností multiplayerových her na platformě Android. Teoretická část se zabývá popisem základních atributů takových her, jejich odlišností oproti hrám na PC a možnostem pro přenos herních dat. Následující část práce se věnuje komunikačním protokolům používaným v multiplayerových hrách a možnostem implementace knihoven fyzikálního světa. Výstupem práce je aplikace FavRacer - akční realtimová závodní hra z pohledu shora. Na té je v závěru práce analyzována a měřena použitelnost v různých podmínkách síťového připojení.
Annotation in English
The aim of this thesis is to explore possibilities for multiplayer games on the Android platform. The theoretical part describes the basic attributes of these games, the differences compared to PC games, and the ability to transfer game data. The following part is devoted to the communication protocols used in multiplayer games and the possibilities of implementing physics library. The outcome of this work is the application FavRacer - top down view real-time action racing game. The applicability is analyzed and measured in various conditions of the network connection at the end of the work.