Hlavním cílem předložené diplomové práce je popsat současný stav internetového obchodu (e-commerce) v ČR a ve světě a nastupující trendy v této oblasti. Vybráno bylo šest hlavních trendů, které se budou nejvíce podílet na zvyšování obratu elektronického obchodu v České republice, a to multi-channel, omni-channel, mobilní nákupy a platby, social commerce, big data, gamifikace, rozšířená realita. Současně se práce snaží odpovědět na otázku, jaký je postoj části české internetové populace na tyto trendy, analyzuje jejich nákupní chování na internetu a formuluje závěry. V těchto závěrech je také provedeno porovnání s různými studiemi a výzkumy renomovaných agentur. Základem pro zjištění postojů, analýzu chování a formulování závěrů bylo dotazníkové šetření.
Annotation in English
The main goal of the presented thesis is to describe the current status of e-commerce in the Czech Republic and in the world. There were selected six main trends which will be the most participated on the growth of e-commerce in the Czech Republic namely multi-channel, omni-channel, mobile shopping and payments, social commerce, big data, gamification, augmanted reality. At the same time the thesis tries to answer a question about attitude of the Czech Internet population on these trends, analyzing their purchasing behavior on the Internet and define conclusions. In these conclusion there is also a comparison with different studies and researches of reputable agencies. Base for finding attitudes, analysing of behaviour and formulation of conclusions was questionnaire survey.
e-commerce, e-business, e-shop, trends, B2C, B2B, C2C, m-commerce, P2P, internet, questionnaire survey, multi-channel, omni-channel, mobile shopping and payments, social commerce, big data, gamification, augmanted reality
Length of the covering note
110
Language
CZ
Annotation
Hlavním cílem předložené diplomové práce je popsat současný stav internetového obchodu (e-commerce) v ČR a ve světě a nastupující trendy v této oblasti. Vybráno bylo šest hlavních trendů, které se budou nejvíce podílet na zvyšování obratu elektronického obchodu v České republice, a to multi-channel, omni-channel, mobilní nákupy a platby, social commerce, big data, gamifikace, rozšířená realita. Současně se práce snaží odpovědět na otázku, jaký je postoj části české internetové populace na tyto trendy, analyzuje jejich nákupní chování na internetu a formuluje závěry. V těchto závěrech je také provedeno porovnání s různými studiemi a výzkumy renomovaných agentur. Základem pro zjištění postojů, analýzu chování a formulování závěrů bylo dotazníkové šetření.
Annotation in English
The main goal of the presented thesis is to describe the current status of e-commerce in the Czech Republic and in the world. There were selected six main trends which will be the most participated on the growth of e-commerce in the Czech Republic namely multi-channel, omni-channel, mobile shopping and payments, social commerce, big data, gamification, augmanted reality. At the same time the thesis tries to answer a question about attitude of the Czech Internet population on these trends, analyzing their purchasing behavior on the Internet and define conclusions. In these conclusion there is also a comparison with different studies and researches of reputable agencies. Base for finding attitudes, analysing of behaviour and formulation of conclusions was questionnaire survey.
e-commerce, e-business, e-shop, trends, B2C, B2B, C2C, m-commerce, P2P, internet, questionnaire survey, multi-channel, omni-channel, mobile shopping and payments, social commerce, big data, gamification, augmanted reality
Research Plan
Zpracujte teoretický úvod - definování pojmu elektronické podnikání a obchodování, historie a současnost internetu, typy internetových obchodů.
Popište současný stav internetového obchodu v ČR a ve světě a nastupující trendy.
Realizujte dotazníkové šetření se zaměřením na analýzu chování spotřebitele na internetu a jeho postoje k trendům v oblasti elektronického obchodování.
Porovnejte výsledky šetření s předpokládanými trendy a formulujte závěry.
Research Plan
Zpracujte teoretický úvod - definování pojmu elektronické podnikání a obchodování, historie a současnost internetu, typy internetových obchodů.
Popište současný stav internetového obchodu v ČR a ve světě a nastupující trendy.
Realizujte dotazníkové šetření se zaměřením na analýzu chování spotřebitele na internetu a jeho postoje k trendům v oblasti elektronického obchodování.
Porovnejte výsledky šetření s předpokládanými trendy a formulujte závěry.
Recommended resources
STEINOVÁ, Martina, HLUCHNÍKOVÁ, Miluše, PŘÁDKA, Michal. E-Marketing II.: marketingová komunikace na internetu, elektronické obchodování. 1. vyd. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita, 2003. 110 s. ISBN 80-248-0351-8.
SUCHÁNEK, Petr. Podnikání a obchodování na internetu. 1. vyd. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2008. 224 s. ISBN 978-80-7248-458-4.
ŠVADLENKA, Libor, MADLEŇÁK, Radovan. Elektronické obchodování. 1. vyd. Pardubice: Institut Jana Pernera, 2007. 164 s. ISBN 80-86530-40-X.
Recommended resources
STEINOVÁ, Martina, HLUCHNÍKOVÁ, Miluše, PŘÁDKA, Michal. E-Marketing II.: marketingová komunikace na internetu, elektronické obchodování. 1. vyd. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita, 2003. 110 s. ISBN 80-248-0351-8.
SUCHÁNEK, Petr. Podnikání a obchodování na internetu. 1. vyd. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2008. 224 s. ISBN 978-80-7248-458-4.
ŠVADLENKA, Libor, MADLEŇÁK, Radovan. Elektronické obchodování. 1. vyd. Pardubice: Institut Jana Pernera, 2007. 164 s. ISBN 80-86530-40-X.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Very Good
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Viz sken průběhu obhajoby a posudky vedoucího a oponenta DP.