Hlavním cílem předložené diplomové práce bylo charakterizovat současné technicko-technologické trendy v maloobchodě. Vybráno bylo osm hlavních trendů z této oblasti. Práce hledá odpovědi na otázku, jaké jsou hlavní bariéry využití těchto technicko- technologických trendů v České republice. Základem pro zjištění bariér využití QR kódů, samoobslužných pokladen a skenerů bylo dotazníkové šetření.
Anotace v angličtině
The main aim of the thesis was to characterize the current technical and technological trends in the retail industry. It was selected eight main trends in this area. The dissertation is looking for answers to the question, what are the main barriers to the use of these technical and technological trends in the Czech Republic. The basis for determining barriers to use of QR codes, self checkout machines and scanners was a questionnaire survey.
Klíčová slova
Technicko- technologické trendy, maloobchod, NFC, RFID, samoobslužné pokladny, ruční skenery, QR kódy, mobilní zařízení, metody plateb, inteligentní regály, elektronické regálové cenovky, omni channel, mobilní aplikace.
Klíčová slova v angličtině
technical and technological trends, retail trade, NFC, RFID, self-checkout machines, handheld scanners, QR codes, mobile devices, methods of payments, smart shelves, electronic shelf price labels, omni-channel, mobile applications.
Rozsah průvodní práce
137
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem předložené diplomové práce bylo charakterizovat současné technicko-technologické trendy v maloobchodě. Vybráno bylo osm hlavních trendů z této oblasti. Práce hledá odpovědi na otázku, jaké jsou hlavní bariéry využití těchto technicko- technologických trendů v České republice. Základem pro zjištění bariér využití QR kódů, samoobslužných pokladen a skenerů bylo dotazníkové šetření.
Anotace v angličtině
The main aim of the thesis was to characterize the current technical and technological trends in the retail industry. It was selected eight main trends in this area. The dissertation is looking for answers to the question, what are the main barriers to the use of these technical and technological trends in the Czech Republic. The basis for determining barriers to use of QR codes, self checkout machines and scanners was a questionnaire survey.
Klíčová slova
Technicko- technologické trendy, maloobchod, NFC, RFID, samoobslužné pokladny, ruční skenery, QR kódy, mobilní zařízení, metody plateb, inteligentní regály, elektronické regálové cenovky, omni channel, mobilní aplikace.
Klíčová slova v angličtině
technical and technological trends, retail trade, NFC, RFID, self-checkout machines, handheld scanners, QR codes, mobile devices, methods of payments, smart shelves, electronic shelf price labels, omni-channel, mobile applications.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte technicko-technologické trendy v obchodě.
Popište využití vybraných technologií v praxi podniků v ČR.
Definujte pojem omni-channel a jeho využití v praxi.
Popište využití a bariéry využití vybraných technologií spotřebiteli.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte technicko-technologické trendy v obchodě.
Popište využití vybraných technologií v praxi podniků v ČR.
Definujte pojem omni-channel a jeho využití v praxi.
Popište využití a bariéry využití vybraných technologií spotřebiteli.
Seznam doporučené literatury
AHONEN, Tomi T. Mobile as 7th of the Mass Media: Cellphone, cameraphone, iPhone, smartphone. United Kingdom: Futuretext Ltd., 2008. 322 s. ISBN 978-0-9556069-3-9.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vydání, Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-4150-5
SEDLÁČEK, Jiří. E-komerce internetový a mobilní marketing- od A do Z. 1.vydání, Praha: BEN 2006. 351s. ISBN 80-7300-195-0.
ŠTĚDROŇ, Bohumír, BUDIŠ, Petr, ŠTĚDROŇ, Bohumír jr. Marketing a nová ekonomie. 1. vydání, Praha: C. H. Beck, 2009. 198 s. ISBN 978-80-7400-146-8.
Seznam doporučené literatury
AHONEN, Tomi T. Mobile as 7th of the Mass Media: Cellphone, cameraphone, iPhone, smartphone. United Kingdom: Futuretext Ltd., 2008. 322 s. ISBN 978-0-9556069-3-9.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vydání, Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-4150-5
SEDLÁČEK, Jiří. E-komerce internetový a mobilní marketing- od A do Z. 1.vydání, Praha: BEN 2006. 351s. ISBN 80-7300-195-0.
ŠTĚDROŇ, Bohumír, BUDIŠ, Petr, ŠTĚDROŇ, Bohumír jr. Marketing a nová ekonomie. 1. vydání, Praha: C. H. Beck, 2009. 198 s. ISBN 978-80-7400-146-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Viz sken průběhu obhajoby a posudky vedoucího a oponenta práce.