Tato bakalářská práce se zabývá problematikou realizace projektu classroom experimentu. V první řadě je čtenář seznámen s historií experimentální ekonomie. Na základě těchto poznatků je navržen nový experiment. Hlavním cílem této práce je návrh projektu classroom experimentu, tvorba plánu, logického rámce, Work breakdown structure a analýza rizik projektu. Projekt je následně realizován za účasti studentů Západočeské univerzity v Plzni. Experiment je zaměřen na decentralizované řešení vyvážené dopravní úlohy. Následně je experiment vyhodnocen a jeho výsledky srovnány s teoreticky vypočteným optimálním řešením. Z výsledků experimentu je patrné, že řešením dopravní úlohy decentralizovaným přístupem lze dosáhnout celkově nízkých dopravních nákladů, které se blíží optimu, zároveň také platí, že nezáleží na zvoleném typu aukce.
Anotace v angličtině
This thesis describes realization of a classroom experiment project. In the beginning the reader is introduced into the history of experimental economics. Based on the historical facts and knowledge a new classroom experiment is designed. The main goal of this thesis is to design a classroom experiment, to make a project plan, logical frame, Work Breakdown Structure and the project risk analysis. Experiment was carried out by the 1060 students of four faculties of University of West Bohemia. The experiment focuses to a decentralized solution of balanced transportation problem. Finally the classroom experiment results are evaluated and compared with the theoretical optimal solution. It is observable that the decentralized problem solution can achieve overall low costs of transportation close to theoretical optimum. On the other hand the type of auction does not effect the result.
Klíčová slova
experimentální ekonomie, classroom experiment, dopravní úloha, decentralizované řešení, projekt, rizika projektu
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou realizace projektu classroom experimentu. V první řadě je čtenář seznámen s historií experimentální ekonomie. Na základě těchto poznatků je navržen nový experiment. Hlavním cílem této práce je návrh projektu classroom experimentu, tvorba plánu, logického rámce, Work breakdown structure a analýza rizik projektu. Projekt je následně realizován za účasti studentů Západočeské univerzity v Plzni. Experiment je zaměřen na decentralizované řešení vyvážené dopravní úlohy. Následně je experiment vyhodnocen a jeho výsledky srovnány s teoreticky vypočteným optimálním řešením. Z výsledků experimentu je patrné, že řešením dopravní úlohy decentralizovaným přístupem lze dosáhnout celkově nízkých dopravních nákladů, které se blíží optimu, zároveň také platí, že nezáleží na zvoleném typu aukce.
Anotace v angličtině
This thesis describes realization of a classroom experiment project. In the beginning the reader is introduced into the history of experimental economics. Based on the historical facts and knowledge a new classroom experiment is designed. The main goal of this thesis is to design a classroom experiment, to make a project plan, logical frame, Work Breakdown Structure and the project risk analysis. Experiment was carried out by the 1060 students of four faculties of University of West Bohemia. The experiment focuses to a decentralized solution of balanced transportation problem. Finally the classroom experiment results are evaluated and compared with the theoretical optimal solution. It is observable that the decentralized problem solution can achieve overall low costs of transportation close to theoretical optimum. On the other hand the type of auction does not effect the result.
Klíčová slova
experimentální ekonomie, classroom experiment, dopravní úloha, decentralizované řešení, projekt, rizika projektu
Navrhněte projekt pro provedení konkrétního classroom experimentu.
Identifikujte rizika ohrožující projekt a stanovte významnost jejich působení.
Zhodnoťte úspěšnost realizace projektu.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte classroom experimenty.
Navrhněte projekt pro provedení konkrétního classroom experimentu.
Identifikujte rizika ohrožující projekt a stanovte významnost jejich působení.
Zhodnoťte úspěšnost realizace projektu.
Seznam doporučené literatury
BARDSLEY, Nick. Experimental economics: rethinking the rules. Princeton: Princeton University Press, c2010, VIII, 375 p. ISBN 978-069-1124-797.
FRIEDMAN, Daniel a Shyam SUNDER. Experimental methods: a primer for economists. New York: Cambridge University Press, 1994, XIV, 229 p. ISBN 05-214-5682-7.
SVOZILOVÁ, Alena. Projektový management. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 353 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-1501-5.
KERZNER, Harold. Project management: a systems approach to planning, scheduling, and controlling. Eleventh edition. Praha: Grada, 2006, Expert (Grada). 1264 p. ISBN 978-1-11-802227-6.
Seznam doporučené literatury
BARDSLEY, Nick. Experimental economics: rethinking the rules. Princeton: Princeton University Press, c2010, VIII, 375 p. ISBN 978-069-1124-797.
FRIEDMAN, Daniel a Shyam SUNDER. Experimental methods: a primer for economists. New York: Cambridge University Press, 1994, XIV, 229 p. ISBN 05-214-5682-7.
SVOZILOVÁ, Alena. Projektový management. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 353 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-1501-5.
KERZNER, Harold. Project management: a systems approach to planning, scheduling, and controlling. Eleventh edition. Praha: Grada, 2006, Expert (Grada). 1264 p. ISBN 978-1-11-802227-6.