Ve své hlavní kvintesenci mne šlo vždy o určitou symbiosu světa lidské říše a světa mimo, nebo lépe zdánlivě mimo jeho dění. Zprvu jsem se stále otíral o momenty průniků urbanismu měst do přírodní krajiny, nebo opačně, průniků živých organismů do vykonstruovaných umělostí, přičemž mi šlo hlavně o to, zviditelnit proces, který se odehrává mezi nimi. S touto ideou jsem se postupně dostal až do míst zkrachovalé keramické fabriky, kde na mne tato skutečnost zapůsobila nejvíce. Strhla mou fyzickou přítomnost a využila moji životní sílu k upozornění na existenci, která je stálá, která ani po jejím rozpadu, odvržení nebo zneplatnění neztratí své místo. Zaniká, vzrůstá, mění tvář a v každém okamžiku je tělesem minulosti, přítomnosti i budoucnosti. Nikdy se neztratí.
Anotace v angličtině
In its very essence, I have always strived for a symbiosis of the human world with the world that is beyond, or better seemingly beyond its actions. Initially, I brushed all over again against the instances of penetration of the urban into the lanscape, or inversely against the instances of the living organisms' penetration into the fabricated artificials. My aim was to make visible the process that is played out between them. With this idea I came to the area of a bankrupt ceramic factory, where I was heavily struck by this reality. It carried away my physical presence and made use of my vital strength to highlight the existence that is permanent and cannot lose its place not even when decomposed, rejected or invalidated. The reality decreases, grows and changes, being in every moment object of the past, presence and future. It never vanishes.
Ve své hlavní kvintesenci mne šlo vždy o určitou symbiosu světa lidské říše a světa mimo, nebo lépe zdánlivě mimo jeho dění. Zprvu jsem se stále otíral o momenty průniků urbanismu měst do přírodní krajiny, nebo opačně, průniků živých organismů do vykonstruovaných umělostí, přičemž mi šlo hlavně o to, zviditelnit proces, který se odehrává mezi nimi. S touto ideou jsem se postupně dostal až do míst zkrachovalé keramické fabriky, kde na mne tato skutečnost zapůsobila nejvíce. Strhla mou fyzickou přítomnost a využila moji životní sílu k upozornění na existenci, která je stálá, která ani po jejím rozpadu, odvržení nebo zneplatnění neztratí své místo. Zaniká, vzrůstá, mění tvář a v každém okamžiku je tělesem minulosti, přítomnosti i budoucnosti. Nikdy se neztratí.
Anotace v angličtině
In its very essence, I have always strived for a symbiosis of the human world with the world that is beyond, or better seemingly beyond its actions. Initially, I brushed all over again against the instances of penetration of the urban into the lanscape, or inversely against the instances of the living organisms' penetration into the fabricated artificials. My aim was to make visible the process that is played out between them. With this idea I came to the area of a bankrupt ceramic factory, where I was heavily struck by this reality. It carried away my physical presence and made use of my vital strength to highlight the existence that is permanent and cannot lose its place not even when decomposed, rejected or invalidated. The reality decreases, grows and changes, being in every moment object of the past, presence and future. It never vanishes.
Minimální rozsah prací:
Počet: Jedna rozměrná prostorová realizace do konkrétního prostoru.
Formát: Vyplyne v průběhu práce na BP.
Popis realizace: Kresebné návrhy a modely, vizuální dokumentace
a samostatná realizace v materiálu.
Výstup: Prostorová instalace v konkrétním prostředí.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci
Postup realizace:
1) listopad- Teoretická část práce:
(bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu
a cíl práce. Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec- Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden- Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor- Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné
práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen- Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben- Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace,
odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen - obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací:
Počet: Jedna rozměrná prostorová realizace do konkrétního prostoru.
Formát: Vyplyne v průběhu práce na BP.
Popis realizace: Kresebné návrhy a modely, vizuální dokumentace
a samostatná realizace v materiálu.
Výstup: Prostorová instalace v konkrétním prostředí.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci
Postup realizace:
1) listopad- Teoretická část práce:
(bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu
a cíl práce. Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec- Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden- Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor- Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné
práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen- Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben- Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace,
odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen - obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Seznam doporučené literatury
[1]SARTRE, Jean-Paul, Zeď. Praha: Odeon,1992. ISBN 80-207-0345-4.
[2]DE SAINT-EXUPÉRY, Antoine. Citadela. Praha: Vyšehrad, 2011. ISBN 978-80-7429-046-6.
[3]DOSTOJEVSKYJ, Fjodor Michajlovič. Běsi. Praha: Leda,2008. ISBN 978-80-7335-124-3.
[4]PESSOA, Fernando. Kniha neklidu. Praha: Argo, 2007. ISBN 978-80-7203-912.
[5]KAVKA, Franz. Proměna. Praha: Nakladatelství Franze Kavky, 2013. ISBN 978-80-86911-40-3.
Seznam doporučené literatury
[1]SARTRE, Jean-Paul, Zeď. Praha: Odeon,1992. ISBN 80-207-0345-4.
[2]DE SAINT-EXUPÉRY, Antoine. Citadela. Praha: Vyšehrad, 2011. ISBN 978-80-7429-046-6.
[3]DOSTOJEVSKYJ, Fjodor Michajlovič. Běsi. Praha: Leda,2008. ISBN 978-80-7335-124-3.
[4]PESSOA, Fernando. Kniha neklidu. Praha: Argo, 2007. ISBN 978-80-7203-912.
[5]KAVKA, Franz. Proměna. Praha: Nakladatelství Franze Kavky, 2013. ISBN 978-80-86911-40-3.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Navržená známka vedoucího práce:
Navržená známka oponenta:
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce nejprve formou prezentace na PC a poté formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru.
Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení. Dále se komise seznámila i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.