Diplomová práce obsahuje přepracování neotočné verze tramvajového podvozku na otočnou verzi. Součástí návrhu je primární vypružení typu "chevrons". Sekundární vypružení je vytvořeno pomocí ocelových šroubovitých pružin. Otočná verze je tvořena pomocí kolébky. Přenos sil mezi rámem podvozku a kolébkou je pomocí ojniček. Práce dále obsahuje výpočty přilehlých dílů.
Anotace v angličtině
This thesis includes reworking non-rotatable version of tram bogie into rotatable version. The design includes primary suspension type"chevrons". The secondary suspension is made by steel coil springs. Rotatable version is made by cradle. The transfer of forces between the cradle and the bogie frame is using the connecting rod. The work also includes calculations adjecent parts.
Diplomová práce obsahuje přepracování neotočné verze tramvajového podvozku na otočnou verzi. Součástí návrhu je primární vypružení typu "chevrons". Sekundární vypružení je vytvořeno pomocí ocelových šroubovitých pružin. Otočná verze je tvořena pomocí kolébky. Přenos sil mezi rámem podvozku a kolébkou je pomocí ojniček. Práce dále obsahuje výpočty přilehlých dílů.
Anotace v angličtině
This thesis includes reworking non-rotatable version of tram bogie into rotatable version. The design includes primary suspension type"chevrons". The secondary suspension is made by steel coil springs. Rotatable version is made by cradle. The transfer of forces between the cradle and the bogie frame is using the connecting rod. The work also includes calculations adjecent parts.
Základní požadavky:
využití vybraných komponentů existujícího podvozku typu 10T3
- přepracování sekundárního vypružení a přenosu tažných sil
- schématické řešení potřebných úprav návazných komponentů (rám podvozku)
- principiální návrh vazby mezi podvozkem a skříní (otočný čep)
- otočná verze by neměla být výrazně těžší, než neotočná
- přepracování primárního vypružení na použití pružin Meggi
- modelové podklady od verze 10T3 budou k dispozici
Základní technické údaje:
Technické parametry jsou uvedeny v příloze zadání.
Osnova diplomové práce:
Projekční návrh celého podvozku
Přepracování primárního a sekundárního vypružení, přenos tažných sil, návrh, výpočet
Návrh vazby mezi podvozkem a skříní (otočný čep)
Úprava rámu podvozku
Pevnostní kontrola vybraného dílu
Zásady pro vypracování
Základní požadavky:
využití vybraných komponentů existujícího podvozku typu 10T3
- přepracování sekundárního vypružení a přenosu tažných sil
- schématické řešení potřebných úprav návazných komponentů (rám podvozku)
- principiální návrh vazby mezi podvozkem a skříní (otočný čep)
- otočná verze by neměla být výrazně těžší, než neotočná
- přepracování primárního vypružení na použití pružin Meggi
- modelové podklady od verze 10T3 budou k dispozici
Základní technické údaje:
Technické parametry jsou uvedeny v příloze zadání.
Osnova diplomové práce:
Projekční návrh celého podvozku
Přepracování primárního a sekundárního vypružení, přenos tažných sil, návrh, výpočet
Návrh vazby mezi podvozkem a skříní (otočný čep)
Úprava rámu podvozku
Pevnostní kontrola vybraného dílu
Seznam doporučené literatury
DOSTÁL, J., HELLER, P. \kur {Kolejová vozidla I}. Plzeň: Západočeská univerzita, 2007
HELLER, P., DOSTÁL, J. \kur {Kolejová vozidla II}. Plzeň: Západočeská univerzita, 2009
HELLER, P., DOSTÁL, J. \kur {Kolejová vozidla III}. Plzeň: Západočeská univerzita, 2011
LATA, M. \kur {Konstrukce kolejových vozidel II}. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004
\kur {Podkladový materiál, výkresy, katalogy, apod. poskytnuté zadavatelem úkolu.}
Seznam doporučené literatury
DOSTÁL, J., HELLER, P. \kur {Kolejová vozidla I}. Plzeň: Západočeská univerzita, 2007
HELLER, P., DOSTÁL, J. \kur {Kolejová vozidla II}. Plzeň: Západočeská univerzita, 2009
HELLER, P., DOSTÁL, J. \kur {Kolejová vozidla III}. Plzeň: Západočeská univerzita, 2011
LATA, M. \kur {Konstrukce kolejových vozidel II}. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004
\kur {Podkladový materiál, výkresy, katalogy, apod. poskytnuté zadavatelem úkolu.}