Komiks je inspirován písněmi islandské indie/folk skupiny Of Monsters and Men a islandskými pohádkami. Hlavním cílem je spojit "comics a fashion". Důraz je kladen na užití sekvenčního média netradiční cestou, s využitím širokých možností kombinovaných technik.
Anotace v angličtině
Comic book is inspired by Icelandic fairy-tales and music of Icelandic indie/folk band Of Monsters and Men. The main purpose of bachelor work is to connect fashion and comics. Great emphasis is placed on using sequential media by unusual way, using a lot of possibilities of different techniques.
Komiks je inspirován písněmi islandské indie/folk skupiny Of Monsters and Men a islandskými pohádkami. Hlavním cílem je spojit "comics a fashion". Důraz je kladen na užití sekvenčního média netradiční cestou, s využitím širokých možností kombinovaných technik.
Anotace v angličtině
Comic book is inspired by Icelandic fairy-tales and music of Icelandic indie/folk band Of Monsters and Men. The main purpose of bachelor work is to connect fashion and comics. Great emphasis is placed on using sequential media by unusual way, using a lot of possibilities of different techniques.
Minimální rozsah prací
Počet: 1 kniha, minimálně 20 komiksových listů.
Formát: Formát ilustračních předloh a fashion realizace dle výběru autorky, formát knihy minimálně A3.
Popis realizace: Autorský komiks inspirovaný pohádkami nebo bajkami bude realizován malbou na látce. Postupujeme od námětu, přes scénář a storyboard k samotné realizaci komiksových listů, která bude spojovat "comics a fashion". Důraz bude kladen na užití sekvečního média netradiční cestou, s využitím širokých možností kombinovaných technik (kresba, malba, fashion, fotografie...).
Výstup: Výstupem bude velkoforámátová experimentální komiksová kniha sestávající z minimálně 20 listů. Kniha bude tištěna ve 3 exemplářích.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) listopad - Teoretická část práce:
(bod 1. 3. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce,příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen - obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací
Počet: 1 kniha, minimálně 20 komiksových listů.
Formát: Formát ilustračních předloh a fashion realizace dle výběru autorky, formát knihy minimálně A3.
Popis realizace: Autorský komiks inspirovaný pohádkami nebo bajkami bude realizován malbou na látce. Postupujeme od námětu, přes scénář a storyboard k samotné realizaci komiksových listů, která bude spojovat "comics a fashion". Důraz bude kladen na užití sekvečního média netradiční cestou, s využitím širokých možností kombinovaných technik (kresba, malba, fashion, fotografie...).
Výstup: Výstupem bude velkoforámátová experimentální komiksová kniha sestávající z minimálně 20 listů. Kniha bude tištěna ve 3 exemplářích.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) listopad - Teoretická část práce:
(bod 1. 3. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce,příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen - obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Seznam doporučené literatury
BAMMES, Gottfried. Die Gestalt des Menschen: lehr- und handbuch der künstleranatomie. Leipzig: E.A. Seemann, 2002, 473 s.
ISBN 33-630-0966-6.
BURNS, Charles. Černá díra. 1. vyd. v českém jazyce. Praha: BB/art, 2008, 363 s. ISBN 978-80-7381-371-0.
CLOWES, Daniel. Like a velvet glove cast in iron. 3th Fantagraphics Books ed. Seattle, Wash.: Fantagraphics Books, 2000, 142
s. ISBN 15-609-7116-9.
ČESÁLKOVÁ, Lucie. Signály z neznáma: český komiks 1922-2012. Vyd. 1. Editor Pavel Kořínek, Tomáš Prokůpek. V
Řevnicích: Arbor vitae. 2012, 350 s. ISBN 978-80-7467-012-1.
DIESING, Helena. Český komiks 1. poloviny 20. století. Praha: Verzone, 2011, 359 p. ISBN 80-904-5468-2.
DUTKA, Edgar. Scénáristika animovaného filmu: Minimum z historie české animace. 2., rozš. vyd. V Praze: Akademie
múzických umění, 2006, 137 s., [4] s. obr. příl. ISBN 80-733-1069-4.
GROENSTEEN, Thierry. Stavba komiksu. Vyd. 1. Překlad Barbora Antonová. Brno: Host, 2005, 218 s. ISBN 80-729-4141-0.
Studia komiksu: možnosti a perspektivy. 1. vyd. Editor Martin Foret. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci pro Centrum
kulturálních, mediálních a komunikačních studií při Filozofické fakultě, 2012, 498 s. Studia komiksu, 1. sv. ISBN 978-8024433-271.
MCCLOUD, Scott. Jak rozumět komiksu. 1. vyd. v českém jazyce. Praha: BB/art, 2008, 216 s. ISBN 978-80-7381-419-9.
MCCLOUD, Scott. Making comics: storytelling secrets of comics, manga and graphic novels. 1st ed. New York: Harper, c2006,
264 p. ISBN 00-607-8094-0.
Seznam doporučené literatury
BAMMES, Gottfried. Die Gestalt des Menschen: lehr- und handbuch der künstleranatomie. Leipzig: E.A. Seemann, 2002, 473 s.
ISBN 33-630-0966-6.
BURNS, Charles. Černá díra. 1. vyd. v českém jazyce. Praha: BB/art, 2008, 363 s. ISBN 978-80-7381-371-0.
CLOWES, Daniel. Like a velvet glove cast in iron. 3th Fantagraphics Books ed. Seattle, Wash.: Fantagraphics Books, 2000, 142
s. ISBN 15-609-7116-9.
ČESÁLKOVÁ, Lucie. Signály z neznáma: český komiks 1922-2012. Vyd. 1. Editor Pavel Kořínek, Tomáš Prokůpek. V
Řevnicích: Arbor vitae. 2012, 350 s. ISBN 978-80-7467-012-1.
DIESING, Helena. Český komiks 1. poloviny 20. století. Praha: Verzone, 2011, 359 p. ISBN 80-904-5468-2.
DUTKA, Edgar. Scénáristika animovaného filmu: Minimum z historie české animace. 2., rozš. vyd. V Praze: Akademie
múzických umění, 2006, 137 s., [4] s. obr. příl. ISBN 80-733-1069-4.
GROENSTEEN, Thierry. Stavba komiksu. Vyd. 1. Překlad Barbora Antonová. Brno: Host, 2005, 218 s. ISBN 80-729-4141-0.
Studia komiksu: možnosti a perspektivy. 1. vyd. Editor Martin Foret. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci pro Centrum
kulturálních, mediálních a komunikačních studií při Filozofické fakultě, 2012, 498 s. Studia komiksu, 1. sv. ISBN 978-8024433-271.
MCCLOUD, Scott. Jak rozumět komiksu. 1. vyd. v českém jazyce. Praha: BB/art, 2008, 216 s. ISBN 978-80-7381-419-9.
MCCLOUD, Scott. Making comics: storytelling secrets of comics, manga and graphic novels. 1st ed. New York: Harper, c2006,
264 p. ISBN 00-607-8094-0.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Navržená známka vedoucího práce:
Navržená známka oponenta:
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru.
Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení. Dále se komise seznámila i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.