Téma mé bakalářské práce je Koordinovaný vizuální styl neziskové organizace. Vybrala jsem si neziskovou organizaci Motýl o. s. v Plzni. Mým cílem bylo vytvořit zcela novou identitu, která by byla svěží, působivá a aktuální. Začala jsem s navržením loga a základního manuálu. Poté jsem se zaměřila na tiskoviny a nakonec jsem pracovala na katalogu, letáčcích a propagačních materiálech.
Anotace v angličtině
My topic for bachelor work is Coordinated visual identity of a nonprofit organization. I choose a nonprofit organization Motýl o. s. in Pilsen. I wanted to create a completely new identity for them that would be lush, impressive and contemporary. I started with a logo and basic manual. Next I created mercantile printed matter and in the end I designed brochures, leaflets and promotional materials.
Klíčová slova
nezisková organizace, vizuální styl, motýl, logo, manuál, letáčky, katalog, lidé s postižením
Téma mé bakalářské práce je Koordinovaný vizuální styl neziskové organizace. Vybrala jsem si neziskovou organizaci Motýl o. s. v Plzni. Mým cílem bylo vytvořit zcela novou identitu, která by byla svěží, působivá a aktuální. Začala jsem s navržením loga a základního manuálu. Poté jsem se zaměřila na tiskoviny a nakonec jsem pracovala na katalogu, letáčcích a propagačních materiálech.
Anotace v angličtině
My topic for bachelor work is Coordinated visual identity of a nonprofit organization. I choose a nonprofit organization Motýl o. s. in Pilsen. I wanted to create a completely new identity for them that would be lush, impressive and contemporary. I started with a logo and basic manual. Next I created mercantile printed matter and in the end I designed brochures, leaflets and promotional materials.
Klíčová slova
nezisková organizace, vizuální styl, motýl, logo, manuál, letáčky, katalog, lidé s postižením
Minimální rozsah prací
Počet: Logo 1 ks, tiskoviny 4 ks, propagační materiály 3 ks
Formát: A6 - B1
Popis realizace: Vytvoření jednotného vizuálního stylu pro danou organizaci.
Styl musí splňovat specifické požadavky kladené na něj typem organizace
a jejími požadavky pro vizuální komunikaci.
Výstup: Logo, tiskoviny a propagační materiály odpovídající rozsahu práce
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li
stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci
semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1. 3. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen - obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací
Počet: Logo 1 ks, tiskoviny 4 ks, propagační materiály 3 ks
Formát: A6 - B1
Popis realizace: Vytvoření jednotného vizuálního stylu pro danou organizaci.
Styl musí splňovat specifické požadavky kladené na něj typem organizace
a jejími požadavky pro vizuální komunikaci.
Výstup: Logo, tiskoviny a propagační materiály odpovídající rozsahu práce
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li
stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci
semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1. 3. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen - obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Seznam doporučené literatury
HEALEY, Matthew. Co je to branding. Praha: Slovart, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-7391-167-6.
AMBROSE, G., HARRIS, P. Layout: Velký pruvodce grafickou úpravou. Brno: Computer Press, a. s., 2009. ISBN 978-80-251-2165-8.
WEINSCHENK, Susan. 100 Věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. Brno: Computer Press, a. s., 2012. ISBN 978-80-251-3649-2.
BERAN, Vladimír. Typografický manuál. Praha: Kafka design, 2003. ISBN 80-901824-0-2.
POULIN, Richard. Jazyk grafického designu. Praha: Nakladatelství Slovart, s. r. o., 2012. ISBN 978-80-7391-552-0.
DVOŘÁKOVÁ, Zdenka. DTP a předtisková příprava. Brno: Computer Press, a. s., 2008. ISBN 978-80-251-1881-8.
Seznam doporučené literatury
HEALEY, Matthew. Co je to branding. Praha: Slovart, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-7391-167-6.
AMBROSE, G., HARRIS, P. Layout: Velký pruvodce grafickou úpravou. Brno: Computer Press, a. s., 2009. ISBN 978-80-251-2165-8.
WEINSCHENK, Susan. 100 Věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. Brno: Computer Press, a. s., 2012. ISBN 978-80-251-3649-2.
BERAN, Vladimír. Typografický manuál. Praha: Kafka design, 2003. ISBN 80-901824-0-2.
POULIN, Richard. Jazyk grafického designu. Praha: Nakladatelství Slovart, s. r. o., 2012. ISBN 978-80-7391-552-0.
DVOŘÁKOVÁ, Zdenka. DTP a předtisková příprava. Brno: Computer Press, a. s., 2008. ISBN 978-80-251-1881-8.
Přílohy volně vložené
DVD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Navržená známka vedoucího práce:
Navržená známka oponenta:
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru.
Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení. Dále se komise seznámila i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.