Vytvořila jsem 3 výrazově odlišné série fotografií, zaměřené na zátiší. Pro jednu ze sérií jsem využila vejce, jako hlavní motiv. Vejce pro mě symbolizuje život a já si s tímto symbolem hraji, skrývám ho, dávám ho do kontextu s geometrickými tvary a sleduji jejich vztah. Další série je zaměřená na místa, kde jsem přespala. Zaznamenala jsem každé místo, kde jsem v posledních dvou semestrech studia spala. Všechna místa jsou zaznamenána těsně poté, co jsem je opustila. Poslední série je fotografována pomocí dírkové komory. Fotografuji těžko dostupná místa, která by nešla vyfotografovat běžnými digitálními přístroji, ale díky malé dírkové komoře je to možné. Fotografie dále kombinuji do diptychů a vytvářím mezi nimi vztah, který funguje na základě nereálného prostoru, který dohromady vytváří.
Annotation in English
I made 3 different photography series, focused on still life. One of the series uses an egg as the main object. For me, an egg symbolises life. I play with this symbol, hide it, give it in context with geometric shapes and watch their relation. In next serie I take pictures of places I slept in. I photographed every place I slept in the last two semesters. All places are captured right after I left them. Last serie is taken by pinhole camera. I capture places with poor access, where I coud not photograph with digital cameras. I combine those pictures in diptychs. The pictures create an unreal space and I wach the relation between them.
Keywords
zátiší, fotografie, vejce, symbolika vejce, čtverec, geometrické tvary, cestování, postel, dírková komora, camera obscura, diptych, nereálný prostor
Keywords in English
still life, photography, egg, symbolism of egg, square, geometric shapes, travelling, bed, pinhole, camera obscura, diptych, unreal space
Length of the covering note
22 s., 18 s.příl. (27 941 zn.)
Language
CZ
Annotation
Vytvořila jsem 3 výrazově odlišné série fotografií, zaměřené na zátiší. Pro jednu ze sérií jsem využila vejce, jako hlavní motiv. Vejce pro mě symbolizuje život a já si s tímto symbolem hraji, skrývám ho, dávám ho do kontextu s geometrickými tvary a sleduji jejich vztah. Další série je zaměřená na místa, kde jsem přespala. Zaznamenala jsem každé místo, kde jsem v posledních dvou semestrech studia spala. Všechna místa jsou zaznamenána těsně poté, co jsem je opustila. Poslední série je fotografována pomocí dírkové komory. Fotografuji těžko dostupná místa, která by nešla vyfotografovat běžnými digitálními přístroji, ale díky malé dírkové komoře je to možné. Fotografie dále kombinuji do diptychů a vytvářím mezi nimi vztah, který funguje na základě nereálného prostoru, který dohromady vytváří.
Annotation in English
I made 3 different photography series, focused on still life. One of the series uses an egg as the main object. For me, an egg symbolises life. I play with this symbol, hide it, give it in context with geometric shapes and watch their relation. In next serie I take pictures of places I slept in. I photographed every place I slept in the last two semesters. All places are captured right after I left them. Last serie is taken by pinhole camera. I capture places with poor access, where I coud not photograph with digital cameras. I combine those pictures in diptychs. The pictures create an unreal space and I wach the relation between them.
Keywords
zátiší, fotografie, vejce, symbolika vejce, čtverec, geometrické tvary, cestování, postel, dírková komora, camera obscura, diptych, nereálný prostor
Keywords in English
still life, photography, egg, symbolism of egg, square, geometric shapes, travelling, bed, pinhole, camera obscura, diptych, unreal space
Research Plan
Minimální rozsah prací
Počet: Min. 15 fotografií + portfolio obsahující dalších minimálně 30 fotografií srovnatelné kvality.
Formát: Finální výběr dle charakteru fotografií, portfolio minimálně 30 x 45 cm.
Popis realizace: Studentka vytvoří tři výrazově zásadně odlišné varianty na dané téma. Jedna z nich, či různé aspekty z více variant, poslouží jako základ finální verze.
Výstup: Výstavní kolekce + portfolio. Fotografie zátiší zabývající se osobitým pohledem/pocitem/názorem na každodenní předmět nebo předměty. V tomto zadání bude kladen důraz na vyjádření charakteru či osobitosti obyčejných věcí a porušení běžného nazírání na každodenní předměty.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace:
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1. - 3. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřují dříve než-li začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce. Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volby nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen: obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Research Plan
Minimální rozsah prací
Počet: Min. 15 fotografií + portfolio obsahující dalších minimálně 30 fotografií srovnatelné kvality.
Formát: Finální výběr dle charakteru fotografií, portfolio minimálně 30 x 45 cm.
Popis realizace: Studentka vytvoří tři výrazově zásadně odlišné varianty na dané téma. Jedna z nich, či různé aspekty z více variant, poslouží jako základ finální verze.
Výstup: Výstavní kolekce + portfolio. Fotografie zátiší zabývající se osobitým pohledem/pocitem/názorem na každodenní předmět nebo předměty. V tomto zadání bude kladen důraz na vyjádření charakteru či osobitosti obyčejných věcí a porušení běžného nazírání na každodenní předměty.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace:
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1. - 3. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřují dříve než-li začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce. Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volby nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen: obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Recommended resources
SUDEK, Josef. Zátiší. Praha: Torst, 2008. ISBN 978-80-7215-340-4.
SIEGERT, Dietmar. Život věcí / The Life of Things - Idea zátiší ve fotografii 1840-1985 / The Idea of Still Life in Photography 1840-1985. Horoměřice: KANT, 2006. ISBN 80-86970-03-5.
LAUDOVÁ, Věra. Zátiší. Praha: Odeon, 1983. ISBN 01-501-83.
The George Eastman House Collection. Dějiny fotografie. Praha: Slovart, 2010. ISBN 978-80-7391-426-4.
HICKS, Roger. Still Life and Special Effects Photography: A Guide to Professional Lighting Techniques. London: Quarto Publishing, 1996. ISBN 2-88046-272-X.
KAUFMANN, Thomas DaCosta. Arcimboldo: visual jokes, natural history, and still-life painting. Chicago: University of Chicago Press, 2009. ISBN 978-0-226-42686-0.
Recommended resources
SUDEK, Josef. Zátiší. Praha: Torst, 2008. ISBN 978-80-7215-340-4.
SIEGERT, Dietmar. Život věcí / The Life of Things - Idea zátiší ve fotografii 1840-1985 / The Idea of Still Life in Photography 1840-1985. Horoměřice: KANT, 2006. ISBN 80-86970-03-5.
LAUDOVÁ, Věra. Zátiší. Praha: Odeon, 1983. ISBN 01-501-83.
The George Eastman House Collection. Dějiny fotografie. Praha: Slovart, 2010. ISBN 978-80-7391-426-4.
HICKS, Roger. Still Life and Special Effects Photography: A Guide to Professional Lighting Techniques. London: Quarto Publishing, 1996. ISBN 2-88046-272-X.
KAUFMANN, Thomas DaCosta. Arcimboldo: visual jokes, natural history, and still-life painting. Chicago: University of Chicago Press, 2009. ISBN 978-0-226-42686-0.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Název práce: ZÁTIŠÍ: CHARAKTER A OSOBITOST
Navržená známka vedoucího práce: 1
Navržená známka oponenta: 2
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru.
Následně komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení. Komise se seznámila i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.