Práce se zabývá informačním chováním a informační vědou. Rozebírá historii vývoje informačních věd. Definuje základní pojmy pojící se s informačním chováním a informační gramotností.
Annotation in English
The thesis is about information behavior and information science. It analyzes a history of evolution of science. It defines basics terms of problem including information behavior and information literacy.
Information, Information science, Information behavior, Information literacy
Length of the covering note
25 s.
Language
CZ
Annotation
Práce se zabývá informačním chováním a informační vědou. Rozebírá historii vývoje informačních věd. Definuje základní pojmy pojící se s informačním chováním a informační gramotností.
Annotation in English
The thesis is about information behavior and information science. It analyzes a history of evolution of science. It defines basics terms of problem including information behavior and information literacy.
Information, Information science, Information behavior, Information literacy
Research Plan
Zvolené téma se vztahuje k volitelné části SZZ - Knihovnictví a informační služby (KFI / KBSZ).
Cílem práce je vyhledat a zpracovat materiály k zadanému tématu, samostatně o něm pojednat a dospět k odůvodněním závěrům.
Při zpracování lze využít metody analýzy, komparace, kompilace, deskripce a interpretace.
1. Bakalářská práce vyjde od obecné charakteristiky problematiky informačního chování.
2. Jádrem práce bude analýza zadaného tématu v literatuře a ověření získaných informací v praxi formou dotazníku.
3. Bakalářská práce se v závěru zaměří na celkové zhodnocení zjištěných skutečností.
4. Studentka prostuduje doporučenou literaturu a doplní ji vlastní rešerší k zadanému tématu.
5. Rešerši a základní osnovu práce předloží vedoucí práce nejpozději do 23. 12. 2014.
6. Průběh vzniku bakalářské práce bude pravidelně konzultovat s vedoucí práce.
7. Bakalářská práce bude vypracována v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkouškách.
Research Plan
Zvolené téma se vztahuje k volitelné části SZZ - Knihovnictví a informační služby (KFI / KBSZ).
Cílem práce je vyhledat a zpracovat materiály k zadanému tématu, samostatně o něm pojednat a dospět k odůvodněním závěrům.
Při zpracování lze využít metody analýzy, komparace, kompilace, deskripce a interpretace.
1. Bakalářská práce vyjde od obecné charakteristiky problematiky informačního chování.
2. Jádrem práce bude analýza zadaného tématu v literatuře a ověření získaných informací v praxi formou dotazníku.
3. Bakalářská práce se v závěru zaměří na celkové zhodnocení zjištěných skutečností.
4. Studentka prostuduje doporučenou literaturu a doplní ji vlastní rešerší k zadanému tématu.
5. Rešerši a základní osnovu práce předloží vedoucí práce nejpozději do 23. 12. 2014.
6. Průběh vzniku bakalářské práce bude pravidelně konzultovat s vedoucí práce.
7. Bakalářská práce bude vypracována v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkouškách.
Recommended resources
CEJPEK, Jiří. Informační chování uživatelů odborných informací. Praha: Státní technická knihovna, 1976. 43, [1] s. Metodické letáky St. techn. knihovny v Praze; Sv. 117.
KAŠČÁK, Michal. Filozofické aspekty vzťahu človeka a informácií v informačnej spoločnosti. IT lib, 2013, 17(4), s. 5-7. ISSN 1335-793X.
NEJEZCHLEBOVÁ, Jana. Informační vzdělávání v knihovnách 21. století. Knihovny současnosti 2007. Brno: Sdružení knihoven ČR, 2007. s. 295-306. ISBN 978-80-86249-44-5.
New directions in information behaviour [online]. Bingley: Emerald, 2011. Library and information science, v. 1 [cit. 2014-04-30]. ISBN 978-1-78052-171-8.
ČABRUNOVÁ, Anna, ed. Knižničná a informačná veda = Library and information science: zborník Filozofickej fakulty Univerzity Komenského. XXII. Bratislava: Univerzita Komenského, 2009. 158 s. ISBN 978-80-223-2698-8.
SAVOLAINEN, Reijo. Everyday information practices: a social phenomenological perspective. Lanham: Scarecrow Press, 2008. x, 233 s. ISBN 978-0-8108-6111-4.
Recommended resources
CEJPEK, Jiří. Informační chování uživatelů odborných informací. Praha: Státní technická knihovna, 1976. 43, [1] s. Metodické letáky St. techn. knihovny v Praze; Sv. 117.
KAŠČÁK, Michal. Filozofické aspekty vzťahu človeka a informácií v informačnej spoločnosti. IT lib, 2013, 17(4), s. 5-7. ISSN 1335-793X.
NEJEZCHLEBOVÁ, Jana. Informační vzdělávání v knihovnách 21. století. Knihovny současnosti 2007. Brno: Sdružení knihoven ČR, 2007. s. 295-306. ISBN 978-80-86249-44-5.
New directions in information behaviour [online]. Bingley: Emerald, 2011. Library and information science, v. 1 [cit. 2014-04-30]. ISBN 978-1-78052-171-8.
ČABRUNOVÁ, Anna, ed. Knižničná a informačná veda = Library and information science: zborník Filozofickej fakulty Univerzity Komenského. XXII. Bratislava: Univerzita Komenského, 2009. 158 s. ISBN 978-80-223-2698-8.
SAVOLAINEN, Reijo. Everyday information practices: a social phenomenological perspective. Lanham: Scarecrow Press, 2008. x, 233 s. ISBN 978-0-8108-6111-4.