Tato práce pojednává o personalizaci elektronického obchodu. Ukazuje, jaké jsou v této oblasti možnosti, co je třeba o zákazníkovi sledovat a na základě toho pak provádět samotnou personalizaci. Následně je zde v krátkosti popsán systém Prestashop, který se používá pro internetové obchody. V praktické části jsou některé principy v tomto systému implementovány a vyzkoušeny. Kromě algoritmu výběru produktů, které se zákazníkovi nabídnou, se také řeší rozesílání e-newsletterů. Zkoumá se jejich doručitelnost a sleduje se zobrazení e-mailu zákazníkem.
Anotace v angličtině
This work deals with personalization of the electronic shop. It points out the possibilities in this area, how a customer needs to be tracked and based on that, how to do the personalization itself. The Prestashop System, which is used for Internet shops, is described. In the practical part, some of these principles are implemented and tried out. Apart from the algorithm for choosing products which would be offered to a customer, e-newsletter sending is dealt with too. Their deliverability is examined and a customer's view of the e-mail is tracked.
Klíčová slova
personalizace, Prestashop, newsletter
Klíčová slova v angličtině
personalization, Prestashop, newsletter
Rozsah průvodní práce
30 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce pojednává o personalizaci elektronického obchodu. Ukazuje, jaké jsou v této oblasti možnosti, co je třeba o zákazníkovi sledovat a na základě toho pak provádět samotnou personalizaci. Následně je zde v krátkosti popsán systém Prestashop, který se používá pro internetové obchody. V praktické části jsou některé principy v tomto systému implementovány a vyzkoušeny. Kromě algoritmu výběru produktů, které se zákazníkovi nabídnou, se také řeší rozesílání e-newsletterů. Zkoumá se jejich doručitelnost a sleduje se zobrazení e-mailu zákazníkem.
Anotace v angličtině
This work deals with personalization of the electronic shop. It points out the possibilities in this area, how a customer needs to be tracked and based on that, how to do the personalization itself. The Prestashop System, which is used for Internet shops, is described. In the practical part, some of these principles are implemented and tried out. Apart from the algorithm for choosing products which would be offered to a customer, e-newsletter sending is dealt with too. Their deliverability is examined and a customer's view of the e-mail is tracked.
Klíčová slova
personalizace, Prestashop, newsletter
Klíčová slova v angličtině
personalization, Prestashop, newsletter
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou personalizace webových aplikací.
Navrhněte systém, který bude sledovat chování zákazníka v elektronickém obchodu. Nasbíraná data budou použita pro zaslání personalizovaných marketingových emailů, jejichž doručitelnost bude zaznamenávána.
Systém implementujte.
Řešení otestujte a zhodnoťte dosažené výsledky.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou personalizace webových aplikací.
Navrhněte systém, který bude sledovat chování zákazníka v elektronickém obchodu. Nasbíraná data budou použita pro zaslání personalizovaných marketingových emailů, jejichž doručitelnost bude zaznamenávána.