Diplomová práce se zabývá prvky zážitkové pedagogiky ve waldorfské škole. Skládá se ze dvou částí - teoretické a praktické. V první teoretické části definuje cíle a principy zážitkové pedagogiky a waldorfské školy. V druhé praktické části jsou zpracovány hodiny němčiny v jednotlivých ročnících základní školy, tedy od 1. do 9. třídy. Zde je pozornost zaměřena na metody a obsah hodiny a také na prvky zážitkové pedagogiky v tomto typu školy. Na závěr této kapitoly jsou uvedeny typy do výuky německého jazyka v běžných školách.
Anotace v angličtině
This master thesis focuses on experience-pedagogy at Walldorfschool and its possibilities in the framework of traditional schooling.
Klíčová slova
Zážitková pedagogika, Waldorfská škola, Výuka němčiny jako cizího jazyka.
Klíčová slova v angličtině
Experience pedagogy, Waldorf education, Teaching German
Rozsah průvodní práce
59 s.(12 398 znaků)
Jazyk
NE
Anotace
Diplomová práce se zabývá prvky zážitkové pedagogiky ve waldorfské škole. Skládá se ze dvou částí - teoretické a praktické. V první teoretické části definuje cíle a principy zážitkové pedagogiky a waldorfské školy. V druhé praktické části jsou zpracovány hodiny němčiny v jednotlivých ročnících základní školy, tedy od 1. do 9. třídy. Zde je pozornost zaměřena na metody a obsah hodiny a také na prvky zážitkové pedagogiky v tomto typu školy. Na závěr této kapitoly jsou uvedeny typy do výuky německého jazyka v běžných školách.
Anotace v angličtině
This master thesis focuses on experience-pedagogy at Walldorfschool and its possibilities in the framework of traditional schooling.
Klíčová slova
Zážitková pedagogika, Waldorfská škola, Výuka němčiny jako cizího jazyka.
Klíčová slova v angličtině
Experience pedagogy, Waldorf education, Teaching German
Zásady pro vypracování
Diplomantka shromáždí a nastuduje odbornou literaturu, z níž bude vycházet ve své diplomové práci. Cílem práce bude zhodnotit význam zážitkové pedagogiky ve výuce cizích jazyků ve waldorfské škole. Předběžná struktura práce bude vypadat takto:1. Teoretická část, 1.1 Zážitková pedagogika, 1.2 Waldorfská škola, 2. Praktická část.
Zásady pro vypracování
Diplomantka shromáždí a nastuduje odbornou literaturu, z níž bude vycházet ve své diplomové práci. Cílem práce bude zhodnotit význam zážitkové pedagogiky ve výuce cizích jazyků ve waldorfské škole. Předběžná struktura práce bude vypadat takto:1. Teoretická část, 1.1 Zážitková pedagogika, 1.2 Waldorfská škola, 2. Praktická část.
Seznam doporučené literatury
1. Hanuš, R., Chytilová, L.: Zážitkově pedagogické učení. Praha, Grada 2009.
2. Pelánek, R.: Zážitkové výukové programy. Praha, Portál 2010.
3. Gymnasion, časopis pro zážitkovou pedagogiku
4. DENJEAN, Alain. Výuka cizích jazyků v praxi waldorfské školy. Praha: Asociace waldorfských škol ČR, 2013.
5. RONOVSKÝ, Vít. Anthroposofické pojetí světa a člověka jako základní východisko waldorfské pedagogiky. Hranice: Fabula, 2011.
6. GRECMANOVÁ, Helena a Eva URBANOVSKÁ. Waldorfská škola. Olomouc: Hanex, 1996.
7. POL, Milan a Eva URBANOVSKÁ. Waldorfské školy: izolovaná alternativa, nebo
zajímavý podnět pro jiné školy?. Brno: Masarykova univerzita, 1995.
Seznam doporučené literatury
1. Hanuš, R., Chytilová, L.: Zážitkově pedagogické učení. Praha, Grada 2009.
2. Pelánek, R.: Zážitkové výukové programy. Praha, Portál 2010.
3. Gymnasion, časopis pro zážitkovou pedagogiku
4. DENJEAN, Alain. Výuka cizích jazyků v praxi waldorfské školy. Praha: Asociace waldorfských škol ČR, 2013.
5. RONOVSKÝ, Vít. Anthroposofické pojetí světa a člověka jako základní východisko waldorfské pedagogiky. Hranice: Fabula, 2011.
6. GRECMANOVÁ, Helena a Eva URBANOVSKÁ. Waldorfská škola. Olomouc: Hanex, 1996.
7. POL, Milan a Eva URBANOVSKÁ. Waldorfské školy: izolovaná alternativa, nebo
zajímavý podnět pro jiné školy?. Brno: Masarykova univerzita, 1995.