Diplomová práce se zabývá slovotvorbou v jazyku reklamy a je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část věnuje pozornost reklamě, jejímu historickému vývoji, objasňuje typy reklam a strukturu reklamních textů. Dále se zaměřuje na jazyk reklamy a jeho charakteristické znaky z hlediska slovní zásoby a syntaxe. V této části se také nachází kapitola věnována slovotvorbě, jejímu vysvětlení a klasifikaci jednotlivých slovotvorných způsobů v německém jazyce. V praktické části se analyzují vyhledaná substantiva v konkrétních reklamách v německých časopisech. Jejich analýza je založena na klasifikaci slovotvorných způsobů. Výsledky, které práce přinesla, jsou uvedeny v závěru práce.
Annotation in English
This master´s thesis deals with the word-formation processes in the language of advertisement and is divided in two main parts. Theoretical part is focused on the Advertisement and its historical evolution. It explains different kinds of advertisement and structure of advertising texts. Farther way it focuses on the language of advertisement and its characteristic signs from the point of view vocabulary and syntax. In this part is also situated chapter devoted to the word-formation, its explanation and classification of particular word-forming ways in German language. In practical part I analyze found substantives in the concrete advertisements in the German magazines. The Analysis is based on the classification of word-forming ways. The Results of this master's thesis are mentioned in conclusion.
Keywords
reklama, jazyk reklamy, slovní zásoba, anglicismus, slovotvorba, slovotvorné způsoby.
Diplomová práce se zabývá slovotvorbou v jazyku reklamy a je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část věnuje pozornost reklamě, jejímu historickému vývoji, objasňuje typy reklam a strukturu reklamních textů. Dále se zaměřuje na jazyk reklamy a jeho charakteristické znaky z hlediska slovní zásoby a syntaxe. V této části se také nachází kapitola věnována slovotvorbě, jejímu vysvětlení a klasifikaci jednotlivých slovotvorných způsobů v německém jazyce. V praktické části se analyzují vyhledaná substantiva v konkrétních reklamách v německých časopisech. Jejich analýza je založena na klasifikaci slovotvorných způsobů. Výsledky, které práce přinesla, jsou uvedeny v závěru práce.
Annotation in English
This master´s thesis deals with the word-formation processes in the language of advertisement and is divided in two main parts. Theoretical part is focused on the Advertisement and its historical evolution. It explains different kinds of advertisement and structure of advertising texts. Farther way it focuses on the language of advertisement and its characteristic signs from the point of view vocabulary and syntax. In this part is also situated chapter devoted to the word-formation, its explanation and classification of particular word-forming ways in German language. In practical part I analyze found substantives in the concrete advertisements in the German magazines. The Analysis is based on the classification of word-forming ways. The Results of this master's thesis are mentioned in conclusion.
Keywords
reklama, jazyk reklamy, slovní zásoba, anglicismus, slovotvorba, slovotvorné způsoby.
1. Úvod. Reklama, stručná charakteristika a cíle.
2. Charakteristika jazyka reklamy.
3. Slovní zásoba reklamy a způsoby jejího obohacování.
4. Jednotlivé typy slovotvorby - vysvětlení principu a doložení konkrétními příklady z reklamy.
5. Výběr reklam. Shrnutí získaných poznatků.
Research Plan
1. Úvod. Reklama, stručná charakteristika a cíle.
2. Charakteristika jazyka reklamy.
3. Slovní zásoba reklamy a způsoby jejího obohacování.
4. Jednotlivé typy slovotvorby - vysvětlení principu a doložení konkrétními příklady z reklamy.
5. Výběr reklam. Shrnutí získaných poznatků.
Recommended resources
Janich, N.: Werbesprache. Ein Arbeitsbuch.Tübingen 1999.
FLEISCHER, Wolfgang/BARZ, Irmhild: Wortbildung der deutschen Gegenwartssprache. Tübingen 1995.
GLÜCK, Helmut/ SAUER, Wolfgang Werner: Gegenwartsdeutsch. 2., überarbeitete und erweiterte Auflage, Stuttgart 1997.
Schippan, Thea: Lexikologie der deutschen Gegenwartssprache. Tübingen 1992.
Sowinski, B.: Werbung. Tübingen 1998.
Recommended resources
Janich, N.: Werbesprache. Ein Arbeitsbuch.Tübingen 1999.
FLEISCHER, Wolfgang/BARZ, Irmhild: Wortbildung der deutschen Gegenwartssprache. Tübingen 1995.
GLÜCK, Helmut/ SAUER, Wolfgang Werner: Gegenwartsdeutsch. 2., überarbeitete und erweiterte Auflage, Stuttgart 1997.
Schippan, Thea: Lexikologie der deutschen Gegenwartssprache. Tübingen 1992.
Sowinski, B.: Werbung. Tübingen 1998.