Práce se zabývá problematikou využití Jazz Chants při nácviku správné výslovnosti na 1. stupni základní školy. Teoretická část se nejprve věnuje východiskům popisujícím charakteristiku žáků mladšího školního věku. Specifikuje výuku anglického jazyka a anglické výslovnosti, charakteristiku vybraných hlásek a dále popisuje návrhy na zlepšení výslovnosti a zkoumané rytmizované popěvky. Hlavním cílem výzkumu je zjistit, zda záměrné využívání Jazz Chants napomáhá ke zlepšení výslovnosti jedné samohlásky a tří souhlásek u žáků 5. ročníku Základní školy T. G. Masaryka v Sušici. Vedlejším cílem výzkumu je zjištění, zda se žáci na práci s Jazz Chants těší a zda je zajímá tato možnost nácviku správné výslovnosti. Praktická část popisuje metody zkoumání (pozorování, experiment a dotazník) díky nimž bylo možné získat a potřebná data. Tato data byla v kapitole výsledky a komentáře zanalyzována, prezentována pomocí grafů a následně okomentována. Ze získaných výsledků jsme došli k závěru, že záměrné a cílené používání Jazz Chants v hodinách anglického jazyka skutečně napomáhá žákům k tomu, aby zlepšovali svou anglickou výslovnost.
Annotation in English
The work deals with the use of Jazz Chants in practising the correct pronunciation in the primary classes. The theoretical part describes the basic issues of school children, teaching English and English pronunciation, the characteristics of selected sounds and investigates Jazz Chants. The main goal of the research is to determine whether the deliberate use of Jazz Chants helps to improve 5 th grade pupils´ pronunciation of one vowel and three consonants. The secondary goal of the research is to determine whether pupils enjoy the work with Jazz Chants and whether they are interested in the posibility of practising the correct pronunciation this way. The practical part describes the research tools (the observation, the experiment and the questionnaire) which were used to collect necessary data. These data were analyzed and presented through graphs and subsequently commented on. It was found out that the deliberate and targeted use of Jazz Chants in English language classes really helps pupils to improve their English pronunciation.
Keywords
Anglický jazyk na 1. stupni základní školy, výuka anglické výslovnosti, charakteristika vybraných hlásek, návrhy na zlepšení výslovnosti, rytmizované popěvky
Keywords in English
English in the primary classes, teaching English pronunciation, characteristics of selected sounds, suggestions for improving pronunciation, Jazz Chants
Length of the covering note
95 s. (102 015 znaků)
Language
AN
Annotation
Práce se zabývá problematikou využití Jazz Chants při nácviku správné výslovnosti na 1. stupni základní školy. Teoretická část se nejprve věnuje východiskům popisujícím charakteristiku žáků mladšího školního věku. Specifikuje výuku anglického jazyka a anglické výslovnosti, charakteristiku vybraných hlásek a dále popisuje návrhy na zlepšení výslovnosti a zkoumané rytmizované popěvky. Hlavním cílem výzkumu je zjistit, zda záměrné využívání Jazz Chants napomáhá ke zlepšení výslovnosti jedné samohlásky a tří souhlásek u žáků 5. ročníku Základní školy T. G. Masaryka v Sušici. Vedlejším cílem výzkumu je zjištění, zda se žáci na práci s Jazz Chants těší a zda je zajímá tato možnost nácviku správné výslovnosti. Praktická část popisuje metody zkoumání (pozorování, experiment a dotazník) díky nimž bylo možné získat a potřebná data. Tato data byla v kapitole výsledky a komentáře zanalyzována, prezentována pomocí grafů a následně okomentována. Ze získaných výsledků jsme došli k závěru, že záměrné a cílené používání Jazz Chants v hodinách anglického jazyka skutečně napomáhá žákům k tomu, aby zlepšovali svou anglickou výslovnost.
Annotation in English
The work deals with the use of Jazz Chants in practising the correct pronunciation in the primary classes. The theoretical part describes the basic issues of school children, teaching English and English pronunciation, the characteristics of selected sounds and investigates Jazz Chants. The main goal of the research is to determine whether the deliberate use of Jazz Chants helps to improve 5 th grade pupils´ pronunciation of one vowel and three consonants. The secondary goal of the research is to determine whether pupils enjoy the work with Jazz Chants and whether they are interested in the posibility of practising the correct pronunciation this way. The practical part describes the research tools (the observation, the experiment and the questionnaire) which were used to collect necessary data. These data were analyzed and presented through graphs and subsequently commented on. It was found out that the deliberate and targeted use of Jazz Chants in English language classes really helps pupils to improve their English pronunciation.
Keywords
Anglický jazyk na 1. stupni základní školy, výuka anglické výslovnosti, charakteristika vybraných hlásek, návrhy na zlepšení výslovnosti, rytmizované popěvky
Keywords in English
English in the primary classes, teaching English pronunciation, characteristics of selected sounds, suggestions for improving pronunciation, Jazz Chants
Research Plan
1. Pravidelné schůzky s vedoucí diplomové práce.
2. Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
3. Příprava podkladů pro výzkum.
4. Provedení výzkumu na školách (např.experiment, dotazování).
5. Shromáždění dat a jejich analýza.
6. Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
7. Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Research Plan
1. Pravidelné schůzky s vedoucí diplomové práce.
2. Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
3. Příprava podkladů pro výzkum.
4. Provedení výzkumu na školách (např.experiment, dotazování).
5. Shromáždění dat a jejich analýza.
6. Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
7. Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Recommended resources
DALTON, Christiane. Seidlhofer, Barbara. Pronunciation. Oxford: Oxford Press, 1994. xii, 191s. ISBN 0-19-437197-2
GRAHAM, Carolyn. Jazz chants for children. Oxford: Oxford University Press, 1979. xi, 84 s. ISBN 0-19-502496-6.
GRAHAM, Carolyn. Holiday Jazz chants. Oxford: Oxford University Press, 1999. 80s. ISBN 0-19-434927-6
GRAHAM, Carolyn. Jazz chants old and new. Oxford: Oxford University Press, 2001. x, 102s. ISBN 0-19-436694-4
GRAHAM, Carolyn. Children´s Jazz chants Old and new. Oxford: Oxford University Press, 2002. xii, 84s. ISBN 0-19-433721-9
UR, Penny. A Course in English Language Teaching.Cambridge University Press, 2012. 375s. ISBN 9781107684676
Recommended resources
DALTON, Christiane. Seidlhofer, Barbara. Pronunciation. Oxford: Oxford Press, 1994. xii, 191s. ISBN 0-19-437197-2
GRAHAM, Carolyn. Jazz chants for children. Oxford: Oxford University Press, 1979. xi, 84 s. ISBN 0-19-502496-6.
GRAHAM, Carolyn. Holiday Jazz chants. Oxford: Oxford University Press, 1999. 80s. ISBN 0-19-434927-6
GRAHAM, Carolyn. Jazz chants old and new. Oxford: Oxford University Press, 2001. x, 102s. ISBN 0-19-436694-4
GRAHAM, Carolyn. Children´s Jazz chants Old and new. Oxford: Oxford University Press, 2002. xii, 84s. ISBN 0-19-433721-9
UR, Penny. A Course in English Language Teaching.Cambridge University Press, 2012. 375s. ISBN 9781107684676