Diplomová práce je souhrn poznatků a zkušeností získaných nejen dostupnou literaturou, ale hlavně dlouholetou praxí. Zjištěním je, že se nedá sepsat plán vodáckého kurzu tak, aby mohl být používán doslovně, jelikož je zde mnoho skutečností, které nejsou vždy stejné (stav vodního toku, stáří žáků, pohybové dovednosti žáků, počasí, počet žáků atd.). Cílem tedy bylo vytvořit spíše pomůcku při realizacích těchto kurzů, shrnout základní a dostupné teoretické informace a využít praktických zkušeností. Vodácký kurz je zpestřením a přínosem pro žáky, kteří se mnohdy setkají s vodní turistikou až v rámci vodáckého kurzu, který spadá do oboru Tělesná výchova. Rozšiřuje žákovy schopnosti a pomáhá získávat nové dovednosti. Zároveň prostupuje mnoha předměty (výchova ke zdraví, přírodopis, fyzika atd.). Dá se říci, že každým vodáckým kurzem žáci i pedagogové nabývají nových hlavně praktických zkušeností.
Anotace v angličtině
The thesis is a summary of knowledge and experience gained not only available literature, but also long experience. Finding is that you can not write a plan of boating course to use it literally. There are many facts that are not always the same (state of watercourse, the age of pupils, pupils´ physical skills, the weather, the number of pupils etc.) The aim was to create some tool for the implementation of these courses, summarize the available basic information and to use practical experience. The boating course is variegation and benefit for pupils who often meet water tourism through the boating course in the framework of physical education at school. The boating course expands student´s ability and helps him to gain new skills. Simultaneously the course is a part of many subjects (health education, biology, physics, etc.). We can say that pupils and teachers acquire new mainly practical experience with every whitewater course.
Klíčová slova
Ochranné vybavení, subjektivní a objektivní zdroje nebezpečí, fyzikální vlastnosti tekoucí vody, jízda na kánoi, personální a materiální zajištění, vnější a vnitřní zdroje nebezpečí, sebezáchrana, záchrana
Klíčová slova v angličtině
Protective equipment, subjective and objective sources of danger, physical properties of flowing water, canoeing, personnel and material security, external and internal sources of danger, self-rescue, rescue
Rozsah průvodní práce
83 s., III s. (128 066 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je souhrn poznatků a zkušeností získaných nejen dostupnou literaturou, ale hlavně dlouholetou praxí. Zjištěním je, že se nedá sepsat plán vodáckého kurzu tak, aby mohl být používán doslovně, jelikož je zde mnoho skutečností, které nejsou vždy stejné (stav vodního toku, stáří žáků, pohybové dovednosti žáků, počasí, počet žáků atd.). Cílem tedy bylo vytvořit spíše pomůcku při realizacích těchto kurzů, shrnout základní a dostupné teoretické informace a využít praktických zkušeností. Vodácký kurz je zpestřením a přínosem pro žáky, kteří se mnohdy setkají s vodní turistikou až v rámci vodáckého kurzu, který spadá do oboru Tělesná výchova. Rozšiřuje žákovy schopnosti a pomáhá získávat nové dovednosti. Zároveň prostupuje mnoha předměty (výchova ke zdraví, přírodopis, fyzika atd.). Dá se říci, že každým vodáckým kurzem žáci i pedagogové nabývají nových hlavně praktických zkušeností.
Anotace v angličtině
The thesis is a summary of knowledge and experience gained not only available literature, but also long experience. Finding is that you can not write a plan of boating course to use it literally. There are many facts that are not always the same (state of watercourse, the age of pupils, pupils´ physical skills, the weather, the number of pupils etc.) The aim was to create some tool for the implementation of these courses, summarize the available basic information and to use practical experience. The boating course is variegation and benefit for pupils who often meet water tourism through the boating course in the framework of physical education at school. The boating course expands student´s ability and helps him to gain new skills. Simultaneously the course is a part of many subjects (health education, biology, physics, etc.). We can say that pupils and teachers acquire new mainly practical experience with every whitewater course.
Klíčová slova
Ochranné vybavení, subjektivní a objektivní zdroje nebezpečí, fyzikální vlastnosti tekoucí vody, jízda na kánoi, personální a materiální zajištění, vnější a vnitřní zdroje nebezpečí, sebezáchrana, záchrana
Klíčová slova v angličtině
Protective equipment, subjective and objective sources of danger, physical properties of flowing water, canoeing, personnel and material security, external and internal sources of danger, self-rescue, rescue
Zásady pro vypracování
leden - duben 2015 - orientace v problému, rešerše zdrojů, cíle a úkoly práce
květen - červenec 2015 - struktura práce, teoretická část práce
srpen - říjen 2015 - praktická část práce, model vodáckého putování
listopad 2015 - leden 2016 - fotodokumentace, konzultace s odborníky v oboru
únor - duben 2016 - závěrečné úpravy, odevzdání diplomové práce
Zásady pro vypracování
leden - duben 2015 - orientace v problému, rešerše zdrojů, cíle a úkoly práce
květen - červenec 2015 - struktura práce, teoretická část práce
srpen - říjen 2015 - praktická část práce, model vodáckého putování
listopad 2015 - leden 2016 - fotodokumentace, konzultace s odborníky v oboru
únor - duben 2016 - závěrečné úpravy, odevzdání diplomové práce
Seznam doporučené literatury
BRKLOVÁ D.,HERZIG S. Diplomová a závěrečná práce studujících tělesnou výchovu a sport. 2. vyd. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity,1998. 58.s. ISBN 80-70820413-1
NĚMEJC J. Metodika zpracování a úprava diplomových prací. Plzeň: ZČU, 1995, ISNB 80-70820220-1
VRBÍK V., ROUB P. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači.(s.l):(s.n), 2009. 67 s. ISBN 978-80-7043-828-2. online 2009(cit. 2014-11-13) Dostupné z http://www.pentathlon.cz/www.cfbu.cz
PTÁČEK P., Bezpečně na tekoucí vodě. Vydalo nakladatelství Albis International v Ústí nad Labem v roce 2006. ISBN 80-86971-14-7.
Seznam doporučené literatury
BRKLOVÁ D.,HERZIG S. Diplomová a závěrečná práce studujících tělesnou výchovu a sport. 2. vyd. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity,1998. 58.s. ISBN 80-70820413-1
NĚMEJC J. Metodika zpracování a úprava diplomových prací. Plzeň: ZČU, 1995, ISNB 80-70820220-1
VRBÍK V., ROUB P. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači.(s.l):(s.n), 2009. 67 s. ISBN 978-80-7043-828-2. online 2009(cit. 2014-11-13) Dostupné z http://www.pentathlon.cz/www.cfbu.cz
PTÁČEK P., Bezpečně na tekoucí vodě. Vydalo nakladatelství Albis International v Ústí nad Labem v roce 2006. ISBN 80-86971-14-7.