Touto prací bych chtěla utřídit základní informace o tomto významném spisovateli 20. století a pro účely výuky zpracovat jeho povídku Smrt krásných srnců. Zároveň bych se ráda pokusila posílit tradiční výukové postupy a propojit klasické vyučování s filmovou interpreta-cí. Chtěla bych studentům ukázat, že kniha i film jsou velkým přínosem pro českou literaturu a kinematografii a že jsou to díla velmi emotivní, i když každé trochu jiným způsobem.
Anotace v angličtině
I would like this work to organize basic information on this important writers of the 20th century and for the purpose of teaching work his short story The Death of Beautiful Deer. At the same time I attempted to enhance traditional teaching methods and teaching them to relate to the film interpret-ing. I would like to show the students that the book and film are a great benefit for Czech literature and cinema, and that it works very emotional, even though each in a different way.
Klíčová slova
český spisovatel 20. století, židovský původ, maniodepresivní psychóza, Buštěhrad, Berounka, filmová interpretace
Klíčová slova v angličtině
Czech writer of the 20th century, Jewish origin, manic depression, Buštěhrad, Berounka, cinematic interpretations
Rozsah průvodní práce
50 s. (14 142 slov)
Jazyk
CZ
Anotace
Touto prací bych chtěla utřídit základní informace o tomto významném spisovateli 20. století a pro účely výuky zpracovat jeho povídku Smrt krásných srnců. Zároveň bych se ráda pokusila posílit tradiční výukové postupy a propojit klasické vyučování s filmovou interpreta-cí. Chtěla bych studentům ukázat, že kniha i film jsou velkým přínosem pro českou literaturu a kinematografii a že jsou to díla velmi emotivní, i když každé trochu jiným způsobem.
Anotace v angličtině
I would like this work to organize basic information on this important writers of the 20th century and for the purpose of teaching work his short story The Death of Beautiful Deer. At the same time I attempted to enhance traditional teaching methods and teaching them to relate to the film interpret-ing. I would like to show the students that the book and film are a great benefit for Czech literature and cinema, and that it works very emotional, even though each in a different way.
Klíčová slova
český spisovatel 20. století, židovský původ, maniodepresivní psychóza, Buštěhrad, Berounka, filmová interpretace
Klíčová slova v angličtině
Czech writer of the 20th century, Jewish origin, manic depression, Buštěhrad, Berounka, cinematic interpretations
Zásady pro vypracování
1. Umístění textu do literárního díla O. Pavla
2. Interpretace
3. a)Filmové prostředky
b)Film Smrt krásných srnců - odlišnosti od povídky
4. Didaktické využití
a)možnosti - časová dotace
b)příprava žáků
c)povídka - text
d)povídka - film
5. Závěr, shrnutí, fixace
Zásady pro vypracování
1. Umístění textu do literárního díla O. Pavla
2. Interpretace
3. a)Filmové prostředky
b)Film Smrt krásných srnců - odlišnosti od povídky
4. Didaktické využití
a)možnosti - časová dotace
b)příprava žáků
c)povídka - text
d)povídka - film
5. Závěr, shrnutí, fixace
Seznam doporučené literatury
MRAVCOVÁ, M. Literatura ve filmu. Praha : Melantrich, 1990.
MACUROVÁ, A.; MAREŠ, P. Text a komunikace : Jazyk v literárním díle a ve filmu. Praha : Karolinum, 1992.
Seznam doporučené literatury
MRAVCOVÁ, M. Literatura ve filmu. Praha : Melantrich, 1990.
MACUROVÁ, A.; MAREŠ, P. Text a komunikace : Jazyk v literárním díle a ve filmu. Praha : Karolinum, 1992.