Diplomová práce se zabývala připraveností předškolních dětí na vstup do první třídy základní školy. V teoretické části jsme představili důležité pojmy jako je školní zralost a školní připravenost, ale také ostatní složky, které souvisí s těmito pojmy. V empirické části jsme se zabývali výzkumným šetřením, které se týkalo čtyř chlapců, jež navštěvují předškolní kurz v neziskové organizaci Motýl a v příspěvkové organizaci DDM Domino. Cílem diplomové práce bylo zjistit připravenost předškolních dětí, navštěvujících předškolní kurz, na vstup do první třídy základní školy. Za účelem získání cíle byly u všech chlapců provedeny dvě diagnostiky v určitém časovém rozmezí, které byly mezi sebou následně porovnány. Diagnostiky byly provedeny podle knížky od Brigitte Sindelarové "Předcházíme poruchám učení".
Anotace v angličtině
The thesis deals with preparedness of pre-school children to start primary school. In a theoretical part we introduced important terms such as school maturity, school preparedness and related concepts. In an empirical part we focused on a research concerning four boys who have attended a pre-school course at a non-profit-organization Motyl, and organization DDM Domino. The goal of the thesis is to determine school preparedness of pre-school children attending the above mentioned course. In order to achieve this aim these four boys participated in two diagnostics (performed in a certain time interval) which were consequently compared. These diagnostics were performed based on the book written by Brigitte Sindelar We avoid learning disabilities.
Klíčová slova
školní zralost, školní připravenost, diagnostika, nezisková organizace, příspěvková organizace
Klíčová slova v angličtině
school maturity, school readiness, diagnostics, non-profit-organization, allowance organization
Rozsah průvodní práce
77, II
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývala připraveností předškolních dětí na vstup do první třídy základní školy. V teoretické části jsme představili důležité pojmy jako je školní zralost a školní připravenost, ale také ostatní složky, které souvisí s těmito pojmy. V empirické části jsme se zabývali výzkumným šetřením, které se týkalo čtyř chlapců, jež navštěvují předškolní kurz v neziskové organizaci Motýl a v příspěvkové organizaci DDM Domino. Cílem diplomové práce bylo zjistit připravenost předškolních dětí, navštěvujících předškolní kurz, na vstup do první třídy základní školy. Za účelem získání cíle byly u všech chlapců provedeny dvě diagnostiky v určitém časovém rozmezí, které byly mezi sebou následně porovnány. Diagnostiky byly provedeny podle knížky od Brigitte Sindelarové "Předcházíme poruchám učení".
Anotace v angličtině
The thesis deals with preparedness of pre-school children to start primary school. In a theoretical part we introduced important terms such as school maturity, school preparedness and related concepts. In an empirical part we focused on a research concerning four boys who have attended a pre-school course at a non-profit-organization Motyl, and organization DDM Domino. The goal of the thesis is to determine school preparedness of pre-school children attending the above mentioned course. In order to achieve this aim these four boys participated in two diagnostics (performed in a certain time interval) which were consequently compared. These diagnostics were performed based on the book written by Brigitte Sindelar We avoid learning disabilities.
Klíčová slova
školní zralost, školní připravenost, diagnostika, nezisková organizace, příspěvková organizace
Klíčová slova v angličtině
school maturity, school readiness, diagnostics, non-profit-organization, allowance organization
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-802-5125-694.\\
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-802-6202-196. \\
SINDELAR, Brigitte. Předcházíme poruchám učení: soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-807-3672-621.\\
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika: prevence a diagnostika, terapie a poradenství, vzdělávání osob s různým postižením, člověk s handicapem a společnost. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-802-4717-333.\\
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0. \\
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-802-5125-694.\\
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-802-6202-196. \\
SINDELAR, Brigitte. Předcházíme poruchám učení: soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-807-3672-621.\\
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika: prevence a diagnostika, terapie a poradenství, vzdělávání osob s různým postižením, člověk s handicapem a společnost. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-802-4717-333.\\
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0. \\