Informace o kvalifikační práci Vliv absolvování přípravného vzdělávání na úspěšnost žáka v počátečním vzdělávání na 1. stupni ZŠ v Karlovarském kraji u žáků sociálně znevýhodněných
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Vliv absolvování přípravného vzdělávání na úspěšnost žáka v počátečním vzdělávání na 1. stupni ZŠ v Karlovarském kraji u žáků sociálně znevýhodněných
Hlavní téma v angličtině
The Influence of Completing the Preschool Preparatory Education on the Pupil´s Success at the Beginning of Education at Primary Schools in region Karlovy Vary by Socially Disadvataged Pupils at the Age of Six to Eleven
Název dle studenta
Vliv absolvování přípravného vzdělávání na úspěšnost žáka v počátečním vzdělávání na 1. stupni ZŠ v Karlovarském kraji u žáků sociálně znevýhodněných
Název dle studenta v angličtině
The Influence of Completing the Preschool Preparatory Education on the Pupil´s Success at the Beginning of Education at Primary Schools in region Karlovy Vary by Socially Disadvataged Pupils at the Age of Six to Eleven
Cílem diplomové práce je analýza vlivu předškolního vzdělávání na úspěšnost žáků v počátečním vzdělávání na 1. stupni ZŠ. V počátečních kapitolách je práce zaměřena na výklad teoretických pojmů souvisejících s tématem. Vymezuje se zde školní zralost, školní připravenost, vývoj dítěte předškolního věku, předškolní zařízení a jejich organizace i legislativní postavení. V další části je zmíněna obsahová náplň přípravného vzdělávání. Navazuje na ni výzkumné šetření s analýzou vlivu přípravného vzdělávání na děti ze tří výzkumných vzorků. Analýza zahrnuje čtyři výzkumné metody. Každá zkoumá přínos přípravného vzdělávání z jiného pohledu. Souhrnným výsledkem potvrzují stanovený předpoklad. Děti z přípravných tříd jsou vybaveny kompetencemi pro zvládání nároků 1. ročníku ZŠ na dostatečné úrovni.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is the analysis of the efect of preschool education on the achievement of pupils in the beginning of their education on the lower level of primary schools. In every charter this thesis is focused on the interpretation of theorethical terms related to the theme.
This work defines such as the school maturity, the school readiness, the development of a child at the preschool age, preschool facilities with their organization and legislative status. Next there is mentioned the content of the preschool education. It is followed by the research with its analysis of the efect of the preschool education on the children from three research samples. The analysis consists of four reseach methods. Each examines benefits of the preschool education from different points of view. The cumulative result confirms the presumption. Children from preschool classes are equiped by competence to manage the demands of the first class at primary school at a sufficient level.
Klíčová slova
přípravné vzdělávání, dítě v přípravném vzdělávání, přípravné třídy, školní zralost, školní připravenost, školní úspěšnost, pedagogická diagnostika
Klíčová slova v angličtině
preschool education, a child in the preschool education, preschool classes, school maturity, school readiness, school achievement, Education diagnostics
Rozsah průvodní práce
96 s. XII s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je analýza vlivu předškolního vzdělávání na úspěšnost žáků v počátečním vzdělávání na 1. stupni ZŠ. V počátečních kapitolách je práce zaměřena na výklad teoretických pojmů souvisejících s tématem. Vymezuje se zde školní zralost, školní připravenost, vývoj dítěte předškolního věku, předškolní zařízení a jejich organizace i legislativní postavení. V další části je zmíněna obsahová náplň přípravného vzdělávání. Navazuje na ni výzkumné šetření s analýzou vlivu přípravného vzdělávání na děti ze tří výzkumných vzorků. Analýza zahrnuje čtyři výzkumné metody. Každá zkoumá přínos přípravného vzdělávání z jiného pohledu. Souhrnným výsledkem potvrzují stanovený předpoklad. Děti z přípravných tříd jsou vybaveny kompetencemi pro zvládání nároků 1. ročníku ZŠ na dostatečné úrovni.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is the analysis of the efect of preschool education on the achievement of pupils in the beginning of their education on the lower level of primary schools. In every charter this thesis is focused on the interpretation of theorethical terms related to the theme.
This work defines such as the school maturity, the school readiness, the development of a child at the preschool age, preschool facilities with their organization and legislative status. Next there is mentioned the content of the preschool education. It is followed by the research with its analysis of the efect of the preschool education on the children from three research samples. The analysis consists of four reseach methods. Each examines benefits of the preschool education from different points of view. The cumulative result confirms the presumption. Children from preschool classes are equiped by competence to manage the demands of the first class at primary school at a sufficient level.
Klíčová slova
přípravné vzdělávání, dítě v přípravném vzdělávání, přípravné třídy, školní zralost, školní připravenost, školní úspěšnost, pedagogická diagnostika
Klíčová slova v angličtině
preschool education, a child in the preschool education, preschool classes, school maturity, school readiness, school achievement, Education diagnostics
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Školní zralost: Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2569-4.\\
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.\\
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.\\
SUCHÁNKOVÁ, Eliška. Hra a její využití v předškolním vzdělávání. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-2620-698-9.\\
Kol. autorů. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělání 2004. Výzkumný ústav pedagogický [online]. 2011, [cit. 2014-12-04].\\
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Školní zralost: Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2569-4.\\
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.\\
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.\\
SUCHÁNKOVÁ, Eliška. Hra a její využití v předškolním vzdělávání. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-2620-698-9.\\
Kol. autorů. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělání 2004. Výzkumný ústav pedagogický [online]. 2011, [cit. 2014-12-04].\\