Kombinaci osobního a písemného styku používají rodiče a učitelé, kteří spolu musejí komunikovat na samém počátku školní docházky dětí. Ani jeden z těchto stylů jednoznačně nepřevažuje, obě formy komunikace, jak osobní, tak elektronická, jsou pro zúčastněné strany klíčové. Vyplývá to z výzkumného šetření, které jsem v rámci své diplomové práce prováděla na vybraných základních školách v Karlovarském kraji.
V rámci svého výzkumu jsem se zaměřila na analýzu prostředků spolupráce, které mohou jednotlivým stranám chybět. Podařilo se mi zjistit, že učitelé by u některých rodičů uvítali častější návštěvu pravidelných třídních schůzek, zatímco některým rodičům zase v jistých případech schází větší využití elektronické komunikace se školou.
Obě strany se shodly, že četnost vzájemné komunikace je více méně dostačující a že v případě aktuální potřeby dokážou komunikovat častěji.
Annotation in English
Combination of personal and writing style are using phartners a teachers, which must together comunikation at the beginning of the school lerning childerns. No one from this styles si not more then another one. Both forms of comunication, like personal and electronik are for all keys. It is resume of my reserching in this diplom work, which I was doing on chooseing grandschools in Karlovy Vary region.
In my exploratory I choose analysing forms of cooperation, which may be missing for different sides. I detect that teachers want by some parents often meating on the periodic schoolmeatings. Some parents in somce cases want bigger offerin of electonic communications with school.
Booth sides are according to interconversion is sufficient and in case of actual necessity can communication offten.
Keywords
spolupráce rodiny a školy, spolupráce rodiny a školy na 1. stupni základní školy, rodina
Keywords in English
Cooperation between family and school, Cooperation between family and school on the 1st. grade of the elementary school, Family
Length of the covering note
68 s., XII s., (108 134 znaků)
Language
CZ
Annotation
Kombinaci osobního a písemného styku používají rodiče a učitelé, kteří spolu musejí komunikovat na samém počátku školní docházky dětí. Ani jeden z těchto stylů jednoznačně nepřevažuje, obě formy komunikace, jak osobní, tak elektronická, jsou pro zúčastněné strany klíčové. Vyplývá to z výzkumného šetření, které jsem v rámci své diplomové práce prováděla na vybraných základních školách v Karlovarském kraji.
V rámci svého výzkumu jsem se zaměřila na analýzu prostředků spolupráce, které mohou jednotlivým stranám chybět. Podařilo se mi zjistit, že učitelé by u některých rodičů uvítali častější návštěvu pravidelných třídních schůzek, zatímco některým rodičům zase v jistých případech schází větší využití elektronické komunikace se školou.
Obě strany se shodly, že četnost vzájemné komunikace je více méně dostačující a že v případě aktuální potřeby dokážou komunikovat častěji.
Annotation in English
Combination of personal and writing style are using phartners a teachers, which must together comunikation at the beginning of the school lerning childerns. No one from this styles si not more then another one. Both forms of comunication, like personal and electronik are for all keys. It is resume of my reserching in this diplom work, which I was doing on chooseing grandschools in Karlovy Vary region.
In my exploratory I choose analysing forms of cooperation, which may be missing for different sides. I detect that teachers want by some parents often meating on the periodic schoolmeatings. Some parents in somce cases want bigger offerin of electonic communications with school.
Booth sides are according to interconversion is sufficient and in case of actual necessity can communication offten.
Keywords
spolupráce rodiny a školy, spolupráce rodiny a školy na 1. stupni základní školy, rodina
Keywords in English
Cooperation between family and school, Cooperation between family and school on the 1st. grade of the elementary school, Family
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Recommended resources
FRANCLOVÁ, Marta. Zahájení školní docházky. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4463-6.\\
CHLEBEK, Petr. Komunikace mezi školou a rodiči. Plzeň: Pedagogické centrum, 1999. ISBN 80-70200472.\\
KUTÁLKOVÁ, Dana. První třídou bez problémů. Praha: Makropulos, 2000. ISBN 8086003361.\\
RABUŠICOVÁ, M., K. ŠEĎOVÁ, K. TRNKOVÁ a V. ČIHÁČEK. Škola versus rodina. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 8021035986.\\
Recommended resources
FRANCLOVÁ, Marta. Zahájení školní docházky. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4463-6.\\
CHLEBEK, Petr. Komunikace mezi školou a rodiči. Plzeň: Pedagogické centrum, 1999. ISBN 80-70200472.\\
KUTÁLKOVÁ, Dana. První třídou bez problémů. Praha: Makropulos, 2000. ISBN 8086003361.\\
RABUŠICOVÁ, M., K. ŠEĎOVÁ, K. TRNKOVÁ a V. ČIHÁČEK. Škola versus rodina. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 8021035986.\\