Předložená diplomová práce se zabývá vlastivědnou a přírodovědnou charakteristikou Chodovského regionu. Získané informace jsou shrnuty a utříděny do dvanácti informačních cedulí, které tvoří naučnou stezku vhodnou pro žáky 1. stupně ZŠ s názvem Chodov a jeho okolí. Navržená naučná stezka má komplexní charakter, jednotlivá témata se vzájemně prolínají, doplňují a spojují, proto je možné využívat mezipředmětové vztahy.Součástí diplomové práce jsou pracovní listy, které je možné využít nejen na vycházkách, ale také při výuce ve škole. V podkapitolách jednotlivých zastávek jsou návrhy spousty rozmanitých aktivit a her, které slouží jako inspirace pro pedagogy ke zpestření práce na stezce.
Annotation in English
Submitted diploma thesis focuses on historical and biological characteristic of Chodov region. Gathered information are summarized and organized into 12 informational boards, which create an educational trail for the primary school's students, called "Chodov and its surroundings." The created educational trail has a complex character, and individual topics are entwined and connected and therefore it is possible to use them in more school subjects.
Included in this diploma thesis are also worksheets which can be used not only during the walks but also in the classes at school. In the sub-chapters of each individual stop are suggestions for various activities and games, which serve as an inspiration for teachers to make the lesson spent on the trail more attractive.
Keywords
naučná stezka, informační cedule, pracovní list, Chodovský region, 1. stupeň ZŠ
Keywords in English
nature trail, educational trail, worksheet, Chodov region, primary school
Length of the covering note
101 s., 32 s. příloh
Language
CZ
Annotation
Předložená diplomová práce se zabývá vlastivědnou a přírodovědnou charakteristikou Chodovského regionu. Získané informace jsou shrnuty a utříděny do dvanácti informačních cedulí, které tvoří naučnou stezku vhodnou pro žáky 1. stupně ZŠ s názvem Chodov a jeho okolí. Navržená naučná stezka má komplexní charakter, jednotlivá témata se vzájemně prolínají, doplňují a spojují, proto je možné využívat mezipředmětové vztahy.Součástí diplomové práce jsou pracovní listy, které je možné využít nejen na vycházkách, ale také při výuce ve škole. V podkapitolách jednotlivých zastávek jsou návrhy spousty rozmanitých aktivit a her, které slouží jako inspirace pro pedagogy ke zpestření práce na stezce.
Annotation in English
Submitted diploma thesis focuses on historical and biological characteristic of Chodov region. Gathered information are summarized and organized into 12 informational boards, which create an educational trail for the primary school's students, called "Chodov and its surroundings." The created educational trail has a complex character, and individual topics are entwined and connected and therefore it is possible to use them in more school subjects.
Included in this diploma thesis are also worksheets which can be used not only during the walks but also in the classes at school. In the sub-chapters of each individual stop are suggestions for various activities and games, which serve as an inspiration for teachers to make the lesson spent on the trail more attractive.
Keywords
naučná stezka, informační cedule, pracovní list, Chodovský region, 1. stupeň ZŠ
Keywords in English
nature trail, educational trail, worksheet, Chodov region, primary school
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Recommended resources
VLASÁK, Vladimír. Dějiny Chodova. Chodov: Městský úřad v Chodově, 1994.\\
VLASÁK, V., J. MICHÁLEK, J. JISKRA, V. SAZAMA a V. BERNARD. Chodov. Chodov: Město Chodov, 2004. ISBN 80-239-3318-3.\\
SARKÁNYOVÁ, Ivana. Chodov objektivem času. Chodov: Město Chodov, 2003.\\
SARKÁNYOVÁ, Ivana. Chodov, jak jej (ne)znáte. Chodov: Město Chodov, 2014. ISBN 978-80-260-6420-6.\\
COUFALOVÁ, Jana. Projektové vyučování pro první stupeň základní školy - Náměty pro učitele. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-958-0.\\
Recommended resources
VLASÁK, Vladimír. Dějiny Chodova. Chodov: Městský úřad v Chodově, 1994.\\
VLASÁK, V., J. MICHÁLEK, J. JISKRA, V. SAZAMA a V. BERNARD. Chodov. Chodov: Město Chodov, 2004. ISBN 80-239-3318-3.\\
SARKÁNYOVÁ, Ivana. Chodov objektivem času. Chodov: Město Chodov, 2003.\\
SARKÁNYOVÁ, Ivana. Chodov, jak jej (ne)znáte. Chodov: Město Chodov, 2014. ISBN 978-80-260-6420-6.\\
COUFALOVÁ, Jana. Projektové vyučování pro první stupeň základní školy - Náměty pro učitele. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-958-0.\\