Práce se zabývá tématem Využití aplikací ke zlepšení poslechových dovedností studentů angličtiny se zaměřením na mobilní zařízení. Popisuje teorii v oblasti využití mobilních zařízení pro výuku jazyka (MALL), výuku poslechových dovedností, metakognici a vzdělávací teorii založenou na hrách. Tato teorie je aplikována v rámci experimentu a diskutována ve výsledcích této práce.
Výzkumná část práce je založena na dvou dotaznících a vlastním experimentu založeném na třech mobilních aplikací pro výuku angličtiny zaměřených na rozvoj poslechových dovedností. První dotazník sbírá informace o názorech studentů v oblasti použití mobilních zařízení pro výuku, druhý dotazník je zaměřený na vyhodnocení zvolených aplikací. Analýza výsledků je provedena s využitím několika hypotéz a výzkumných otázek, jejichž důsledky jsou diskutovány v závěrech a doporučeních této práce. Na závěr jsou diskutována omezení provedeného výzkumu a navržena témata do další výzkum.
Anotace v angličtině
The thesis explores the topic of Using apps to improve English learners' listening skills with focus on mobile devices. It summarizes theory related to MALL (Mobile-Assisted Language Learning), teaching listening, metacognition and game-based learning theory. Furthermore this theory is applied during an experiment and discussed in results of this thesis.
The research part of this thesis is based on two surveys and the experiment related to application of three mobile apps during English classes. First survey covers the students' opinions related to MALL and the second survey is focused on evaluation of proposed apps. Analysis of those results is divided into several hypothesis and research questions that are connected into final thoughts and implications. In addition, the limitations of this thesis are covered and some suggestions are offered for the future research.
Klíčová slova
mobilní zařízení, mobilní výuka, učení, MALL, poslech
Klíčová slova v angličtině
mobile devices, mobile learning, teaching, MALL, listening
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
AN
Anotace
Práce se zabývá tématem Využití aplikací ke zlepšení poslechových dovedností studentů angličtiny se zaměřením na mobilní zařízení. Popisuje teorii v oblasti využití mobilních zařízení pro výuku jazyka (MALL), výuku poslechových dovedností, metakognici a vzdělávací teorii založenou na hrách. Tato teorie je aplikována v rámci experimentu a diskutována ve výsledcích této práce.
Výzkumná část práce je založena na dvou dotaznících a vlastním experimentu založeném na třech mobilních aplikací pro výuku angličtiny zaměřených na rozvoj poslechových dovedností. První dotazník sbírá informace o názorech studentů v oblasti použití mobilních zařízení pro výuku, druhý dotazník je zaměřený na vyhodnocení zvolených aplikací. Analýza výsledků je provedena s využitím několika hypotéz a výzkumných otázek, jejichž důsledky jsou diskutovány v závěrech a doporučeních této práce. Na závěr jsou diskutována omezení provedeného výzkumu a navržena témata do další výzkum.
Anotace v angličtině
The thesis explores the topic of Using apps to improve English learners' listening skills with focus on mobile devices. It summarizes theory related to MALL (Mobile-Assisted Language Learning), teaching listening, metacognition and game-based learning theory. Furthermore this theory is applied during an experiment and discussed in results of this thesis.
The research part of this thesis is based on two surveys and the experiment related to application of three mobile apps during English classes. First survey covers the students' opinions related to MALL and the second survey is focused on evaluation of proposed apps. Analysis of those results is divided into several hypothesis and research questions that are connected into final thoughts and implications. In addition, the limitations of this thesis are covered and some suggestions are offered for the future research.
Klíčová slova
mobilní zařízení, mobilní výuka, učení, MALL, poslech
Klíčová slova v angličtině
mobile devices, mobile learning, teaching, MALL, listening
Zásady pro vypracování
1. Pravidelné konzultace s vedoucí diplomové práce.
2. Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
3. Příprava podkladů pro výzkum.
4. Provedení výzkumu.
5. Shromáždění dat a jejich analýza.
6. Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
7. Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Zásady pro vypracování
1. Pravidelné konzultace s vedoucí diplomové práce.
2. Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
3. Příprava podkladů pro výzkum.
4. Provedení výzkumu.
5. Shromáždění dat a jejich analýza.
6. Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
7. Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů.
Seznam doporučené literatury
Richards, J. (2008). Teaching listening and speaking. Cambridge: Cambridge University Press.
Flowerdew, J. & Miller, L. (2005). Second language listening : theory and practice. Cambridge New York: Cambridge University Press.
Azar, A. S., & Nasiri, H. (2014). Learners' Attitudes toward the Effectiveness of Mobile Assisted Language Learning (MALL) in L2 Listening Comprehension. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 98, 1836-1843.
Bozorgian, H. (2012). Listening skill requires a further look into second/foreign language learning. ISRN Education, 2012.
Oz, H. (2014). Prospective English Teachers' Ownership and Usage of Mobile Devices as M-learning Tools. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 141, 1031-1041.
Brown, S. (2006). Teaching listening. Cambridge University Press.
Konig, M. J. Hawai'i Teachers of English to Teachers of English to speakers of other languages languages.
Kim, H., & Kwon, Y. (2012). Exploring smartphone applications for effective mobile-assisted language learning. Multimedia-Assisted Language Learning, 16(1), 31-57.
Seznam doporučené literatury
Richards, J. (2008). Teaching listening and speaking. Cambridge: Cambridge University Press.
Flowerdew, J. & Miller, L. (2005). Second language listening : theory and practice. Cambridge New York: Cambridge University Press.
Azar, A. S., & Nasiri, H. (2014). Learners' Attitudes toward the Effectiveness of Mobile Assisted Language Learning (MALL) in L2 Listening Comprehension. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 98, 1836-1843.
Bozorgian, H. (2012). Listening skill requires a further look into second/foreign language learning. ISRN Education, 2012.
Oz, H. (2014). Prospective English Teachers' Ownership and Usage of Mobile Devices as M-learning Tools. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 141, 1031-1041.
Brown, S. (2006). Teaching listening. Cambridge University Press.
Konig, M. J. Hawai'i Teachers of English to Teachers of English to speakers of other languages languages.
Kim, H., & Kwon, Y. (2012). Exploring smartphone applications for effective mobile-assisted language learning. Multimedia-Assisted Language Learning, 16(1), 31-57.
Přílohy volně vložené
1 CD, 1 dokument - Rozhodnutí o náhradním termínu odevzdání DP