Diplomová práce: Hudební výchova na Základní škole při Dětském diagnostickém ústavu a Středisku výchovné péče v Plzni přibližuje problematiku speciálního vzdělávání žáků zejména s poruchami chování. Práce se věnuje i cílům vzdělávání v hudební výchově, kterých by žáci v Dětském diagnostickém ústavu, měli dosáhnout. Terénním výzkumem jsou zjištěny podmínky pro vzdělávání hudební výchovy v DDÚ v Plzni a je zodpovězena cílová otázka, zda je možné plnit Školní vzdělávací program pro hudební výuku, z důvodu neustálé obměny žáků v zařízení.
Annotation in English
The title of this final thesis is "Musical Education at Children's diagnostic institute in Pilsen". The aim of the thesis is to introduce some important specifics of educating of pupils with behavioural disorders in music education and to explore if there is possibility to follow curriculum for music education which is similar to curriculum in common primary school. The text is divided into six main chapters. The method used for the research is the form of interview with the teachers and observation during the lessons of music education.
ú
Keywords
diagnostický ústav, poruchy chování, hudební výchova, základní škola, speciální vzdělávání
Keywords in English
Children's diagnostic institute, music, music education, primary school, behavioural disorders
Length of the covering note
82 s. (105 511 znaků).
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce: Hudební výchova na Základní škole při Dětském diagnostickém ústavu a Středisku výchovné péče v Plzni přibližuje problematiku speciálního vzdělávání žáků zejména s poruchami chování. Práce se věnuje i cílům vzdělávání v hudební výchově, kterých by žáci v Dětském diagnostickém ústavu, měli dosáhnout. Terénním výzkumem jsou zjištěny podmínky pro vzdělávání hudební výchovy v DDÚ v Plzni a je zodpovězena cílová otázka, zda je možné plnit Školní vzdělávací program pro hudební výuku, z důvodu neustálé obměny žáků v zařízení.
Annotation in English
The title of this final thesis is "Musical Education at Children's diagnostic institute in Pilsen". The aim of the thesis is to introduce some important specifics of educating of pupils with behavioural disorders in music education and to explore if there is possibility to follow curriculum for music education which is similar to curriculum in common primary school. The text is divided into six main chapters. The method used for the research is the form of interview with the teachers and observation during the lessons of music education.
ú
Keywords
diagnostický ústav, poruchy chování, hudební výchova, základní škola, speciální vzdělávání
Keywords in English
Children's diagnostic institute, music, music education, primary school, behavioural disorders
Research Plan
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování diplomové práce/ do března 2015
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce/ do června 2015
3. Zpracování jednotlivých kapitol/ do ledna 2016
4. Zpracování přílohové části/ únor 2016
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce
Research Plan
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování diplomové práce/ do března 2015
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce/ do června 2015
3. Zpracování jednotlivých kapitol/ do ledna 2016
4. Zpracování přílohové části/ únor 2016
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce
Recommended resources
MÜLLER, O. Terapeutické metody ve speciální pedagogice. In: Krejčířová, O. et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 1. vyd. Praha: Eteria, 2002. ISBN 80-238-8729-7
POLEDŇÁK, Ivan. ABC stručný slovník hudební psychologie. 1. vyd. Praha: Edition Supraphon, 1984, 459 s.
SEDLÁK, František. Hudební vývoj dítěte (analytická studie). Vyd. Praha: Supraphon,1974.
ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. 246 s. ISBN 80-7178-264-5.
ŠIMANOVSKÝ, Z., MERTIN, V Hry pomáhají s problémy. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-408-7
Recommended resources
MÜLLER, O. Terapeutické metody ve speciální pedagogice. In: Krejčířová, O. et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 1. vyd. Praha: Eteria, 2002. ISBN 80-238-8729-7
POLEDŇÁK, Ivan. ABC stručný slovník hudební psychologie. 1. vyd. Praha: Edition Supraphon, 1984, 459 s.
SEDLÁK, František. Hudební vývoj dítěte (analytická studie). Vyd. Praha: Supraphon,1974.
ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. 246 s. ISBN 80-7178-264-5.
ŠIMANOVSKÝ, Z., MERTIN, V Hry pomáhají s problémy. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-408-7