Diplomová práce se zabývá teorií T-spline ploch. První část obsahuje shrnutí základních definic a vlastností Spline, Bézierových, B-spline, a NURBS křivek a ploch a předkládá definici T-spline plochy. Druhá část se zabývá aproximací bodů v prostoru a popisuje vlastní metodu jak toho docílit.
Anotace v angličtině
Master thesis deals with the theory of T-spline surfaces. The beginning part
reviews fundamental definitions and features of Spline, Bézier, B-spline, and NURBS curves and surfaces, and introduces the definition of T-spline surface. And the second part focuses on finding the approximation of scattered 3D data points.
Diplomová práce se zabývá teorií T-spline ploch. První část obsahuje shrnutí základních definic a vlastností Spline, Bézierových, B-spline, a NURBS křivek a ploch a předkládá definici T-spline plochy. Druhá část se zabývá aproximací bodů v prostoru a popisuje vlastní metodu jak toho docílit.
Anotace v angličtině
Master thesis deals with the theory of T-spline surfaces. The beginning part
reviews fundamental definitions and features of Spline, Bézier, B-spline, and NURBS curves and surfaces, and introduces the definition of T-spline surface. And the second part focuses on finding the approximation of scattered 3D data points.
Z dostupných zdrojů zpracovat přehled teorie T-spline objektů.
Implementovat metody pro výpočet T-spline ploch ve zvoleném softwaru (Matlab, Mathematica).
Zpracovat přehled známých algoritmů pro aproximaci ploch, dané trojúhelníkové sítě nebo neuspořádané množiny bodů v prostoru s využitím T-spline objektů a dle možností se případně pokusit navrhnout modifikace těchto algoritmů.
Ve zvoleném softwaru (Matlab, Mathematica) provést implementace vybraných algoritmů.
Zásady pro vypracování
Z dostupných zdrojů zpracovat přehled teorie T-spline objektů.
Implementovat metody pro výpočet T-spline ploch ve zvoleném softwaru (Matlab, Mathematica).
Zpracovat přehled známých algoritmů pro aproximaci ploch, dané trojúhelníkové sítě nebo neuspořádané množiny bodů v prostoru s využitím T-spline objektů a dle možností se případně pokusit navrhnout modifikace těchto algoritmů.
Ve zvoleném softwaru (Matlab, Mathematica) provést implementace vybraných algoritmů.
Seznam doporučené literatury
T. W. Sederberg, J. Zheng, A. Bakenov, A. Nasri: T-splines and T-NURCCs. Journal ACM Transactions on Graphics (TOG) - Proceedings of ACM SIGGRAPH 2003, Vol. 22, No. 3, pp. 477-484, 2003.
T. W. Sederberg, D. L. Cardon, G. T. Finnigan, N. S. North, J. Zheng, T. Lyche: T-spline Simplification and Local Refinement. Journal ACM Transactions on Graphics (TOG) - Proceedings of ACM SIGGRAPH 2004, Vol. 23, No. 3, pp. 276-283, 2004.
W.-Ch. Li, N. Ray, B. Lévy: Automatic and Interactive Mesh to T-Spline Conversion. Eurographics Symposium on Geometry and Processing, 2006.
Seznam doporučené literatury
T. W. Sederberg, J. Zheng, A. Bakenov, A. Nasri: T-splines and T-NURCCs. Journal ACM Transactions on Graphics (TOG) - Proceedings of ACM SIGGRAPH 2003, Vol. 22, No. 3, pp. 477-484, 2003.
T. W. Sederberg, D. L. Cardon, G. T. Finnigan, N. S. North, J. Zheng, T. Lyche: T-spline Simplification and Local Refinement. Journal ACM Transactions on Graphics (TOG) - Proceedings of ACM SIGGRAPH 2004, Vol. 23, No. 3, pp. 276-283, 2004.
W.-Ch. Li, N. Ray, B. Lévy: Automatic and Interactive Mesh to T-Spline Conversion. Eurographics Symposium on Geometry and Processing, 2006.