Tato bakalářská práce je věnována hudebnosti starších kojenců. Cílem práce bylo se podrobněji zabývat problémem hudebnosti u starších kojenců, tedy dětí ve věku šest až dvanáct měsíců. V práci je nejen seznámení s problematikou hudebnosti, ale také práce s odbornou literaturou a její následné zpracování.
V praktické části práce je použita výzkumná metoda a to pozorování, která je popsána pomocí jednotlivých kazuistik. Výsledkem práce je možný hudební rozvoj starších kojenců při pravidelné docházce do výchovně hudebního programu. Pro čtenáře této práce by mohlo být přínosem seznámení s problematikou v oblasti vývoje hudebnosti u této věkové skupiny.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with musicality in older infants. The aim was studying the problem of musicality of older infants in particular, which means the children in the age between six and twelve months.
In the practical part a research method-observation was used and it was described in individual case reports. The result of my thesis is the fact that older infants are able to develop musically if they attend the classes regularly. The benefit for all the readers of this thesis could be familiarization with some problems in development of musicality in older infants.
Tato bakalářská práce je věnována hudebnosti starších kojenců. Cílem práce bylo se podrobněji zabývat problémem hudebnosti u starších kojenců, tedy dětí ve věku šest až dvanáct měsíců. V práci je nejen seznámení s problematikou hudebnosti, ale také práce s odbornou literaturou a její následné zpracování.
V praktické části práce je použita výzkumná metoda a to pozorování, která je popsána pomocí jednotlivých kazuistik. Výsledkem práce je možný hudební rozvoj starších kojenců při pravidelné docházce do výchovně hudebního programu. Pro čtenáře této práce by mohlo být přínosem seznámení s problematikou v oblasti vývoje hudebnosti u této věkové skupiny.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with musicality in older infants. The aim was studying the problem of musicality of older infants in particular, which means the children in the age between six and twelve months.
In the practical part a research method-observation was used and it was described in individual case reports. The result of my thesis is the fact that older infants are able to develop musically if they attend the classes regularly. The benefit for all the readers of this thesis could be familiarization with some problems in development of musicality in older infants.
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování bakalářské práce/ do srpna 2015
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce/ do října 2015
3. Zpracování jednotlivých kapitol/ do prosince 2015
4. Zpracování přílohové části/únor 2016
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce (říjen, prosinec, únor)
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování bakalářské práce/ do srpna 2015
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce/ do října 2015
3. Zpracování jednotlivých kapitol/ do prosince 2015
4. Zpracování přílohové části/únor 2016
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce (říjen, prosinec, únor)
Seznam doporučené literatury
DITTRICHOVÁ, Jaroslava et al. Chování dítěte raného věku a rodičovská péče. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2004. 188 s. Psyché. ISBN 80-247-0399-8
FRANĚK, Marek. Hudební psychologie. V Praze: Karolinum, 2005. 238 s. ISBN 80-246-0965-7
LEACHOVÁ, Penelope. Dítě a já. Vyd. 1. Praha: Agentura Cesty, 1995. 544 s. ISBN 80-7181-033-9
SEDLÁK, František. Hudební vývoj dítěte: analytická studie. 1. vyd. Praha: Supraphon, 1974. 196 s. Comenium musicum; sv. 12.
SEDLÁK, František a VÁŇOVÁ, Hana. Hudební psychologie pro učitele [online]. Vyd. 2., přeprac. a rozš., V nakl. Karolinum 1. Praha: Karolinum, 2013 [cit. 2015-05-22]. ISBN 978-80-246-2303-0
Seznam doporučené literatury
DITTRICHOVÁ, Jaroslava et al. Chování dítěte raného věku a rodičovská péče. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2004. 188 s. Psyché. ISBN 80-247-0399-8
FRANĚK, Marek. Hudební psychologie. V Praze: Karolinum, 2005. 238 s. ISBN 80-246-0965-7
LEACHOVÁ, Penelope. Dítě a já. Vyd. 1. Praha: Agentura Cesty, 1995. 544 s. ISBN 80-7181-033-9
SEDLÁK, František. Hudební vývoj dítěte: analytická studie. 1. vyd. Praha: Supraphon, 1974. 196 s. Comenium musicum; sv. 12.
SEDLÁK, František a VÁŇOVÁ, Hana. Hudební psychologie pro učitele [online]. Vyd. 2., přeprac. a rozš., V nakl. Karolinum 1. Praha: Karolinum, 2013 [cit. 2015-05-22]. ISBN 978-80-246-2303-0