V bakalářské práci s názvem "Předmatematické představy třídění u předškolních dětí", se v teoretické části zabývám charakteristikami předškolního věku. V dalších kapitolách se zaměřuji na náplň předmatematických představ v "RVP PV" a procesu třídění.
Součástí metodologické části jsou cíle experimentu, použité metody, podmínky experimentu, terminologie, příprava a kritéria hodnocení experimentu.
V experimentální části je popsán průběh experimentu a výběr zkoumaného vzorku. Dále je zde popsán scénář experimentu a vyhodnocení jeho úspěšnosti. Experiment je prováděn prostřednictvím devíti aktivit rozvíjejících proces třídění u dětí předškolního věku.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of this bachelor's degree work, I am looking into characteristics of pre-school age. In the following chapters, I focus on pre-mathematical notions in the "RVP PV" , and on the sorting operations.
The methodological part includes the goals of the experiment, applied methods, requirements of the experiment, terminology, preparation and criteria of evaluation.
The experimental part describes the progression of the experiment and the selection of researched specimen. Furthermore, there is a scenario of the experiment and the final evaluation of its success. The experiment is performed through nine activities developing the sorting process of the pre-school children.
Klíčová slova
předmatematické představy, třídění, předškolní, děti
Klíčová slova v angličtině
pre-mathematical notions, sorting operations, preschool, children
Rozsah průvodní práce
63 s., II, (72 130)
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci s názvem "Předmatematické představy třídění u předškolních dětí", se v teoretické části zabývám charakteristikami předškolního věku. V dalších kapitolách se zaměřuji na náplň předmatematických představ v "RVP PV" a procesu třídění.
Součástí metodologické části jsou cíle experimentu, použité metody, podmínky experimentu, terminologie, příprava a kritéria hodnocení experimentu.
V experimentální části je popsán průběh experimentu a výběr zkoumaného vzorku. Dále je zde popsán scénář experimentu a vyhodnocení jeho úspěšnosti. Experiment je prováděn prostřednictvím devíti aktivit rozvíjejících proces třídění u dětí předškolního věku.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of this bachelor's degree work, I am looking into characteristics of pre-school age. In the following chapters, I focus on pre-mathematical notions in the "RVP PV" , and on the sorting operations.
The methodological part includes the goals of the experiment, applied methods, requirements of the experiment, terminology, preparation and criteria of evaluation.
The experimental part describes the progression of the experiment and the selection of researched specimen. Furthermore, there is a scenario of the experiment and the final evaluation of its success. The experiment is performed through nine activities developing the sorting process of the pre-school children.
Klíčová slova
předmatematické představy, třídění, předškolní, děti
Klíčová slova v angličtině
pre-mathematical notions, sorting operations, preschool, children
Zásady pro vypracování
Charakteristika předškolního dítěte
Náplň předmatematických představ dle RVP PV
Pojem třídění
Typy třídění
Fáze třídění
Formy třídění
Případové studie zaměřené na proces třídění u dětí předškolního věku
Vyhodnocení
Zásady pro vypracování
Charakteristika předškolního dítěte
Náplň předmatematických představ dle RVP PV
Pojem třídění
Typy třídění
Fáze třídění
Formy třídění
Případové studie zaměřené na proces třídění u dětí předškolního věku
Vyhodnocení
Seznam doporučené literatury
1. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie dětství a dospívání.
Praha: Univerzita Karlova, Karolinum, 2012.
ISBN 978-80-246-2153-1.
2. KASLOVÁ, M. Předmatematické činnosti v předškolním
vzdělávání. Praha: Raabe, 2010, ISBN 978-80-86307-96-1.
3. ŘÍČAN, P. Psychologie. Praha: Portál, 2005, ISBN 80-7178-923-2.
4. KOLLÁRIKOVÁ, Z. PUPALA, B. Předškolní a primární pedagogika. Praha:Portál,
2001, ISBN 80-7178-585-7.
5. FUCHS, E. LIŠKOVÁ, H. a ZELENKOVÁ, E. Rozvoj
předmatematických představ dětí předškolního věku:
metodický průvodce. Praha: Jednota českých matematiků
a fyziků, 2015. ISBN 978-80-7015-022-1.
Seznam doporučené literatury
1. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie dětství a dospívání.
Praha: Univerzita Karlova, Karolinum, 2012.
ISBN 978-80-246-2153-1.
2. KASLOVÁ, M. Předmatematické činnosti v předškolním
vzdělávání. Praha: Raabe, 2010, ISBN 978-80-86307-96-1.
3. ŘÍČAN, P. Psychologie. Praha: Portál, 2005, ISBN 80-7178-923-2.
4. KOLLÁRIKOVÁ, Z. PUPALA, B. Předškolní a primární pedagogika. Praha:Portál,
2001, ISBN 80-7178-585-7.
5. FUCHS, E. LIŠKOVÁ, H. a ZELENKOVÁ, E. Rozvoj
předmatematických představ dětí předškolního věku:
metodický průvodce. Praha: Jednota českých matematiků
a fyziků, 2015. ISBN 978-80-7015-022-1.