Diplomová práce se zabývá motorickým vývojem od narození do sedmi let věku dítěte. V této pilotní studii jsou rozebrány a dle manuálu BOT-2 přeloženy jednotlivé subtesty, pokyny k provedení úkolů zkrácené verze a hodnocení dle tabulek. V praktické části se testovalo šest subjektů. Ze samotného testování a následného vyhodnocení vyplynulo, že testovaní jedinci jsou v motorickém vývoji na úrovni, na které mají být. Z pozorování bylo zřejmé, že některé úkoly pro děti předškolního věku jsou těžko proveditelné. Pro testování hrubé a jemné motoriky dětí předškolního věku, jsou vhodnější testové baterie, které jsou rozděleny dle věku testovaných a cviky jsou postaveny tak, že je v určitém věku musí testovaní zvládnout.
Anotace v angličtině
The thesis deals with motor development from birth to seven years of age. In this pilot study are analyzing and according to the manual BOT-2 translated individual subtests, instructions for performing tasks a short form of the assessment and the tables. In the practical part of the six subjects tested. From the very testing and subsequent evaluation showed that individuals are tested in motor development at the level at which they should be. From observation it was evident that some tasks for preschoolers are hardly feasible. For testing coarse and fine motor skills of preschool children are more suitable test batteries, which are divided by age and tested exercises are built so that at a certain age must be tested to handle.
Motor development, fine motor, gross motor, preschool age, test battery BOT-2
Rozsah průvodní práce
59s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá motorickým vývojem od narození do sedmi let věku dítěte. V této pilotní studii jsou rozebrány a dle manuálu BOT-2 přeloženy jednotlivé subtesty, pokyny k provedení úkolů zkrácené verze a hodnocení dle tabulek. V praktické části se testovalo šest subjektů. Ze samotného testování a následného vyhodnocení vyplynulo, že testovaní jedinci jsou v motorickém vývoji na úrovni, na které mají být. Z pozorování bylo zřejmé, že některé úkoly pro děti předškolního věku jsou těžko proveditelné. Pro testování hrubé a jemné motoriky dětí předškolního věku, jsou vhodnější testové baterie, které jsou rozděleny dle věku testovaných a cviky jsou postaveny tak, že je v určitém věku musí testovaní zvládnout.
Anotace v angličtině
The thesis deals with motor development from birth to seven years of age. In this pilot study are analyzing and according to the manual BOT-2 translated individual subtests, instructions for performing tasks a short form of the assessment and the tables. In the practical part of the six subjects tested. From the very testing and subsequent evaluation showed that individuals are tested in motor development at the level at which they should be. From observation it was evident that some tasks for preschoolers are hardly feasible. For testing coarse and fine motor skills of preschool children are more suitable test batteries, which are divided by age and tested exercises are built so that at a certain age must be tested to handle.
Motor development, fine motor, gross motor, preschool age, test battery BOT-2
Zásady pro vypracování
Studium doporučené literatury, charakterizující vývoj motoriky a obsah testové baterie (červenec 2015)
Vypracování teoretické části se zaměřením na vysvětlení pojmů, vývoje motoriky předškolních dětí a obsahu testové baterie BOT-2 (srpen-září 2015)
Samotné testování dětí v mateřské škole (říjen 2015)
Analýza a zpracování dat (listopad -prosinec 2015)
Vyhodnocení dat (leden 2015)
Shrnutí a závěr bakalářské práce (únor-březen 2016)
Odevzdání bakalářské práce (duben 2016)
Zásady pro vypracování
Studium doporučené literatury, charakterizující vývoj motoriky a obsah testové baterie (červenec 2015)
Vypracování teoretické části se zaměřením na vysvětlení pojmů, vývoje motoriky předškolních dětí a obsahu testové baterie BOT-2 (srpen-září 2015)
Samotné testování dětí v mateřské škole (říjen 2015)
Analýza a zpracování dat (listopad -prosinec 2015)
Vyhodnocení dat (leden 2015)
Shrnutí a závěr bakalářské práce (únor-březen 2016)
Odevzdání bakalářské práce (duben 2016)
Seznam doporučené literatury
MĚKOTA, Karel. Ontogeneze lidské motoriky: soubor referátů z V. semináře antropomotoriky konaného ve dnech 29.-31.5.1985 v Olomouci. Praha: Olympia, 1985, 315 s.
MĚKOTA,Karel a Jiří NOVOSAD. Motorické schopnosti. 1.vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, 175 s. ISBN 802440981x.
ALLEN, K. Eileen, MAROTZ, Lyn R. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-614-4.
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina., ŠMARDOVÁ, Vlasta. Školní zralost. Brno: Computer Press, a.s., 2011. ISBN 978-80-251-2569-4.
MATĚJČEK, Zdeněk. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. Praha: Grada, 2005. ISBN 978-80-247-0870-6.
BRUININKS, Robert H., BRUININKS, Brett D. 2005. Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition. Bloomington: PsychCorp.
Seznam doporučené literatury
MĚKOTA, Karel. Ontogeneze lidské motoriky: soubor referátů z V. semináře antropomotoriky konaného ve dnech 29.-31.5.1985 v Olomouci. Praha: Olympia, 1985, 315 s.
MĚKOTA,Karel a Jiří NOVOSAD. Motorické schopnosti. 1.vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, 175 s. ISBN 802440981x.
ALLEN, K. Eileen, MAROTZ, Lyn R. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-614-4.