V bakalářské práci se věnuji volnočasovým aktivitám středoškoláků. Popisuji, jaké jsou dnes možnosti, instituce a druhy trávení volného času. Důkladněji se zabývám sportovní činností, především gymnastikou. Vysvětluji, jak je pohybová aktivita důležitá nejen pro dospělé, ale i pro děti a mládež. Dále popisuji různé druhy gymnastiky, které nám pomohou vylepšit fyzičku, naučí správné držení těla, koordinaci pohybu a motorické dovednosti. Abych zjistila, jak tráví svůj volný čas dnešní studenti, sestavila jsem dotazník, který je zpracován v mé teoretické části. Pomocí dotazníku zjišťuji, jak tráví čas studenti vybraných středních škol v Plzni, zda sportují a jaký mají názor na gymnastiku. Ačkoli se dnes říká, že studenti nesportují, výsledek mých dotazníků ukazuje, že většina studentů sportuje a že gymnastika nepatří mezi neoblíbené sporty.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis is devoted to free time activities of high school students. I describe what are today possibilities, institutions and types of free time spending. Closely I deal with sporting activities, especially gymnastics. I explain how physical activity is important not only for adults but also for children and teenagers. I describe different kinds of gymnastics, which will help us improve physical condition, learn the correct posture, movement coordination and motor skills. To find out how the students spend their free time in these days, I compiled a questionnaire, which is processed in theoretical part of this bachelor thesis. Using the questionnaire I find out how students spend their free time in selected secondary schools in Pilsen, if they do sports, and what they think about gymnastics. Although today's opinion is that the in don't sport, the result of my questionnaire shows that most students do sports and gymnastics is not among the unpopular sports.
Klíčová slova
Volný čas, gymnastika, středoškoláci
Klíčová slova v angličtině
Leisure, gymnastics, high school students
Rozsah průvodní práce
46 s
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci se věnuji volnočasovým aktivitám středoškoláků. Popisuji, jaké jsou dnes možnosti, instituce a druhy trávení volného času. Důkladněji se zabývám sportovní činností, především gymnastikou. Vysvětluji, jak je pohybová aktivita důležitá nejen pro dospělé, ale i pro děti a mládež. Dále popisuji různé druhy gymnastiky, které nám pomohou vylepšit fyzičku, naučí správné držení těla, koordinaci pohybu a motorické dovednosti. Abych zjistila, jak tráví svůj volný čas dnešní studenti, sestavila jsem dotazník, který je zpracován v mé teoretické části. Pomocí dotazníku zjišťuji, jak tráví čas studenti vybraných středních škol v Plzni, zda sportují a jaký mají názor na gymnastiku. Ačkoli se dnes říká, že studenti nesportují, výsledek mých dotazníků ukazuje, že většina studentů sportuje a že gymnastika nepatří mezi neoblíbené sporty.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis is devoted to free time activities of high school students. I describe what are today possibilities, institutions and types of free time spending. Closely I deal with sporting activities, especially gymnastics. I explain how physical activity is important not only for adults but also for children and teenagers. I describe different kinds of gymnastics, which will help us improve physical condition, learn the correct posture, movement coordination and motor skills. To find out how the students spend their free time in these days, I compiled a questionnaire, which is processed in theoretical part of this bachelor thesis. Using the questionnaire I find out how students spend their free time in selected secondary schools in Pilsen, if they do sports, and what they think about gymnastics. Although today's opinion is that the in don't sport, the result of my questionnaire shows that most students do sports and gymnastics is not among the unpopular sports.
Klíčová slova
Volný čas, gymnastika, středoškoláci
Klíčová slova v angličtině
Leisure, gymnastics, high school students
Zásady pro vypracování
duben 2015-volba tématu
květen 2015-určení cílů, prostudování literatury
červen-září 2015-vytvoření dotazníku
říjen-listopad 2015-zpracování dotazníku
prosinec-leden 2015/2016-zpracování teoretické části
únor-březen 2016-závěr práce
březen-duben 2016-odevzdání práce
Zásady pro vypracování
duben 2015-volba tématu
květen 2015-určení cílů, prostudování literatury
červen-září 2015-vytvoření dotazníku
říjen-listopad 2015-zpracování dotazníku
prosinec-leden 2015/2016-zpracování teoretické části
únor-březen 2016-závěr práce
březen-duben 2016-odevzdání práce
Seznam doporučené literatury
FRÖMEL, K. a NOVOSAD, J. a SVOZIL, Z. Pohybová aktivita mládeže. Olomouc 1996, 174s ISBN 80-7067-945-X
HÁJEK, B. a HOFBAUER, B. a PÁVKOVÁ,J. Pedagogické ovlivňování volného času, Současné trendy. Portál, s.r.o. Praha 2008, 240s ISBN 978-80-7367-473-1
HOUFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Portál, s.r.o. Praha 2004, 174s ISBN 80-7178-927-5
LIBRA, J. a kol., Teorie a metodika sportovní gymnastiky, III.díl.SPN, Praha 1973, 155s 14-366-73
KOS, B. a ŠTĚPNIČKA, J. Gymnastika pro každý den, Olympia, Praha 1980, 153s 27-020-80
Seznam doporučené literatury
FRÖMEL, K. a NOVOSAD, J. a SVOZIL, Z. Pohybová aktivita mládeže. Olomouc 1996, 174s ISBN 80-7067-945-X
HÁJEK, B. a HOFBAUER, B. a PÁVKOVÁ,J. Pedagogické ovlivňování volného času, Současné trendy. Portál, s.r.o. Praha 2008, 240s ISBN 978-80-7367-473-1
HOUFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Portál, s.r.o. Praha 2004, 174s ISBN 80-7178-927-5
LIBRA, J. a kol., Teorie a metodika sportovní gymnastiky, III.díl.SPN, Praha 1973, 155s 14-366-73
KOS, B. a ŠTĚPNIČKA, J. Gymnastika pro každý den, Olympia, Praha 1980, 153s 27-020-80