Bakalářská práce se zaměřuje na zhodnocení možností hudebního nástroje keyboard v souvislosti s rozvíjením kreativity žáků a to zejména v základních uměleckých školách. Popisuje a hodnotí nejen technické možnosti nástroje, ale i různé pedagogické přístupy a jejich vliv na kvalitu výuky. Stručně je v práci zkoumán vliv využití keyboardu ve výuce na hudebně psychologický vývoj jedince. Součástí práce je také průzkum, který u žáků zjišťuje souvislost kreativity hudební s dalšími tvůrčími činnostmi, například s výtvarnou výchovou.
Annotation in English
This thesis focuses on the evaluation of the possibility of keyboard musical instrument in relation to the development of creativity of students, especially in elementary art schools. It describes and evaluates not only the technical possibilities of the instrument, but also various pedagogical approaches and their impact on the the quality of education. Briefly, the thesis explores the influence of the use of the keyboard in teaching music to the psychological progress of the individual. The work also includes a survey of pupils who discovers a relation creativity music and other creative activities, such as visual art education.
keyboard,creativity,education,Elementary Music School,MIDI,computer, accompaniment,voices,rhythms,styles,survey
Length of the covering note
45 s. (74806 znaků)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zaměřuje na zhodnocení možností hudebního nástroje keyboard v souvislosti s rozvíjením kreativity žáků a to zejména v základních uměleckých školách. Popisuje a hodnotí nejen technické možnosti nástroje, ale i různé pedagogické přístupy a jejich vliv na kvalitu výuky. Stručně je v práci zkoumán vliv využití keyboardu ve výuce na hudebně psychologický vývoj jedince. Součástí práce je také průzkum, který u žáků zjišťuje souvislost kreativity hudební s dalšími tvůrčími činnostmi, například s výtvarnou výchovou.
Annotation in English
This thesis focuses on the evaluation of the possibility of keyboard musical instrument in relation to the development of creativity of students, especially in elementary art schools. It describes and evaluates not only the technical possibilities of the instrument, but also various pedagogical approaches and their impact on the the quality of education. Briefly, the thesis explores the influence of the use of the keyboard in teaching music to the psychological progress of the individual. The work also includes a survey of pupils who discovers a relation creativity music and other creative activities, such as visual art education.
keyboard,creativity,education,Elementary Music School,MIDI,computer, accompaniment,voices,rhythms,styles,survey
Research Plan
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování bakalářské práce /do srpna 2015
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce /do října 2015
3. Zpracování jednotlivých kapitol /do prosince 2015
4. Zpracování přílohové části /únor 2016
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce (říjen, prosinec, únor)
Research Plan
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování bakalářské práce /do srpna 2015
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce /do října 2015
3. Zpracování jednotlivých kapitol /do prosince 2015
4. Zpracování přílohové části /únor 2016
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce (říjen, prosinec, únor)
Recommended resources
BEZDĚK, Jiří. Česká škola hry na keyboard. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2012, 39 s.
BEZDĚK, Jiří. Česká škola hry na keyboard. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2012, 54 s.
BEZDĚK, Jiří. Česká škola hry na keyboard: Vhodná pro ZUŠ. I. díl [hudebnina]. Plzeň: Hra, 1997. 54 s.
BEZDĚK, Jiří. Česká škola hry na keyboard: Vhodná pro ZUŠ. II. díl [hudebnina]. 1. vyd. Plzeň: Hra, 1997. 39 s.
BEZDĚK, Jiří. Komorní hra s keyboardem i bez něj. 1. sešit [hudebnina].]. Plzeň: Hra, 1997. 25 s.
BEZDĚK, Jiří. Komorní hra s keyboardem i bez něj. 2. sešit [hudebnina].]. Plzeň: Hra, 1997. 30 s.
KOLEKTIV AUTORŮ: METODICKÁ PŘÍRUČKA Problematika hry a výuky na elektronické hudební nástroje. Sokolov: Základní umělecká škola Sokolov, 27 s.
LENGÁLOVÁ, Barbora. Metodické problémy výuky hry na keyboard. Plzeň, 2003. Diplomová práce. Západočeská univerzita. Fakulta pedagogická. Vedoucí práce Jiří Bezděk.
SEDLÁK, František a Hana VÁŇOVÁ. Hudební psychologie pro učitele. Vyd. 2., přeprac. a rozš., V nakl. Karolinum 1. Praha: Karolinum, 2013, 406 s. ISBN 978-80-246-2060-2.
STEINSDÖRFER, Jan. Průvodce klávesisty od cvičení až na pódium. 1. vyd. Brno: Ctirad - Ackelmann - Outdooring.cz, 2013, 87 s.
POLEDŇÁK, Ivan. Hudba jako problém estetiky. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2006, 287 s. ISBN 80-246-1215-1.
POLEDŇÁK, Ivan. Stručný slovník hudební psychologie. 1. vyd. Praha: Supraphon, 1984, 459 s. ABC (Supraphon).
VLASÁKOVÁ, A. Klavírní pedagogika: První kroky na cestě ke klavírnímu umění. 2. vyd. Praha: AMU, 2003. 172 s. ISBN 80-7331-005-8.
Recommended resources
BEZDĚK, Jiří. Česká škola hry na keyboard. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2012, 39 s.
BEZDĚK, Jiří. Česká škola hry na keyboard. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2012, 54 s.
BEZDĚK, Jiří. Česká škola hry na keyboard: Vhodná pro ZUŠ. I. díl [hudebnina]. Plzeň: Hra, 1997. 54 s.
BEZDĚK, Jiří. Česká škola hry na keyboard: Vhodná pro ZUŠ. II. díl [hudebnina]. 1. vyd. Plzeň: Hra, 1997. 39 s.
BEZDĚK, Jiří. Komorní hra s keyboardem i bez něj. 1. sešit [hudebnina].]. Plzeň: Hra, 1997. 25 s.
BEZDĚK, Jiří. Komorní hra s keyboardem i bez něj. 2. sešit [hudebnina].]. Plzeň: Hra, 1997. 30 s.
KOLEKTIV AUTORŮ: METODICKÁ PŘÍRUČKA Problematika hry a výuky na elektronické hudební nástroje. Sokolov: Základní umělecká škola Sokolov, 27 s.
LENGÁLOVÁ, Barbora. Metodické problémy výuky hry na keyboard. Plzeň, 2003. Diplomová práce. Západočeská univerzita. Fakulta pedagogická. Vedoucí práce Jiří Bezděk.
SEDLÁK, František a Hana VÁŇOVÁ. Hudební psychologie pro učitele. Vyd. 2., přeprac. a rozš., V nakl. Karolinum 1. Praha: Karolinum, 2013, 406 s. ISBN 978-80-246-2060-2.
STEINSDÖRFER, Jan. Průvodce klávesisty od cvičení až na pódium. 1. vyd. Brno: Ctirad - Ackelmann - Outdooring.cz, 2013, 87 s.
POLEDŇÁK, Ivan. Hudba jako problém estetiky. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2006, 287 s. ISBN 80-246-1215-1.
POLEDŇÁK, Ivan. Stručný slovník hudební psychologie. 1. vyd. Praha: Supraphon, 1984, 459 s. ABC (Supraphon).
VLASÁKOVÁ, A. Klavírní pedagogika: První kroky na cestě ke klavírnímu umění. 2. vyd. Praha: AMU, 2003. 172 s. ISBN 80-7331-005-8.